تولید خودروی ناقص از خردادماه متوقف می‌شود/ تعهدات معوق بزودی به صفر می‌رسد

تولید خودروی ناقص از خردادماه متوقف می‌شود/ تعهدات معوق بزودی به صفر می‌رسد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودرو را غبارآلود برای حواشی دانست و گفت: در این فضا به نظر می رسد فعالیت های استراتژیک، مهم و سازنده زیادی در جریان است. ندارد

مهدی خطیبی در گفت وگو با مخبران، یکی از سخت ترین و اساسی ترین گام ها برای حل همزمان بسیاری از مشکلات را پرهیز از تولید ناقص و تولید مستقیم دانست و گفت: بر این اساس خودروی ناقصی را نمی توان ساخت و هر محصولی که تولید می شود باید تولید شود. کامل و پس از عبور از خط تولید، مدارک، پلاک و حمل و تحویل به مشتریان مستقیماً در اختیار واحد فروش قرار گیرد.

وی تولید مکانیکی و تجاری را دو تصور غلطی دانست که در سال های اخیر در خودروسازی کشور به وجود آمده است و گفت: ماشین سازی ساخت ناقص است و تولید تجاری یا تجاری سازی یعنی تکمیل خودرو در صورتی که تولید مکانیکی تولید باشد. در نظر گرفته نمی شود و بیشتر تولید آن خوب محسوب نمی شود.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: تولید بیشتر به صورت مکانیکی و ناقص آسیب بیشتری به سازنده وارد می کند چرا که این موضوع باعث شده موضوع خودروهای زمینی برای صنعت خودرو بی فایده شود.

خطیبی افزایش قیمت تمام شده ناشی از تولید خودروهای ناقص را تشریح کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده در سال گذشته در مورد تولید ناقص خودرو، به این نتیجه رسیده ایم که اگر از تولید نامناسب خودرو جلوگیری شود، 4 صرفه جویی می شود. هزاران میلیارد تومان برای ایران خودرو اتفاق می افتد، گفت: علاوه بر این 25 درصد جهش کیفی داشتیم. از محصولات خودرو ایران.

مدیرعامل خودرو ایران گفت: با توجه به اینکه در سال جاری افزایش صرفه جویی در هزینه ها و افزایش تولید و عرضه را در دستور کار داریم، در سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

خطیبی ادامه داد: طرح کاهش تولید در ایران خودرو در مواردی که خودروی معیوب قابل عرضه نباشد از نظر مفهومی ناقص و غیرقابل قبول است. فرض کنید طی دو ماه یک میلیون خودرو ناتمام تولید شود، بازار و مصرف کنندگان چه سودی خواهند داشت؟ آیا خودروی معیوب قادر به تحویل، ارسال و تحویل به مشتریان خواهد بود؟ این حرکت جز ضرر برای تولیدکننده و مصرف کننده اثری ندارد و در اقتصاد یک اقدام نادرست تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای مکانیکی را در نظر نمی گیریم، گفت: بر این اساس مجموع تولید و توزیع اسناد، حمل و نقل و توزیع به مصرف کنندگان بالاترین میزان تولید در گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال بوده و خواهد بود. تا پایان هفته جاری به 60 هزار واحد برسد که نسبت به سال گذشته با 12 هزار واحد افزایش نسبت به سال گذشته و اکنون با شیب قابل توجه فاصله مثبتی دارد. .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: عرضه محصولات ایرانیان خودرو از جمله خودروهای پلاک و خودروهایی که از پارکینگ های ایرانیان خودرو برای توزیع گرفته شده است تا پایان امسال به 90 هزار دستگاه می رسد که افزایش چشمگیری را نشان می دهد. برای سال قبل.

وی در پاسخ به تفاوت تعداد تولید 60 هزار دستگاهی با توزیع 90 هزار دستگاه، گفت: این تفاوت مربوط به خودروهای رها شده در پارکینگ در پایان سال گذشته است. اکنون 31000 واحد است. پیش بینی می شود تا پایان هفته به 28000 دستگاه برسد. در سه ماه گذشته موفقیت چشمگیری در کاهش تعداد خودروهای معیوب به دست آمده است.

خطیبی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته 54 هزار دستگاه با تولید و توزیع خودرو برای مشتریان ارسال شده است، یعنی 66 درصد خودروهای معیوب به بازار کاهش یافته که از این تعداد تنها 34 هزار دستگاه است. مربوط به این آمار است. امسال. این بدان معناست که از ابتدای فروردین تا به امروز، 41 درصد از خودروهای معیوب در 30 فوریه سال گذشته تنها 30 درصد کاهش می یابد و تا پایان هفته به مجموع 28000 دستگاه خواهد رسید که بسیار کمتر از حد تعیین شده است. . رئیس جمهور در سفر سرزده به ایران خودرو.

وی از توقف تولید خودروهای ناقص از ابتدای خردادماه خبر داد و افزود: بنابراین دیگر مشکل خودروهای ناقص نداریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مردم عزیز به ما اطمینان دادند که با حرف بازی نمی کنیم و حقیقت را می گوییم: عرضه نمی کنیم، ایران تولید ناقص خودرو را ضعف مدیریتی و به زودی می داند. آن را از فرآیند تولید حذف کنید.

وی گفت: این حرکت به ویژه برای شبکه تامین ایران خودرو خسته کننده و سخت است اما از قطعه سازان می خواهم برنامه های تولیدی خود را با ایران خودرو هماهنگ کنند زیرا معتقدیم تامین کننده وجود ندارد، ایران خودرو، مردم محترم. و این کشور است.

خطیبی تولید خودروهای ناقص را تبار بد در صنعت خودرو دانست و گفت: انتشار آمار تولید خودرو به نام تولید و تولید ناقص عمل خوبی نیست، ایران خودرو این کار را نمی کند. در ابتدا ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما ریشه این مشکل برچیده شده و خرابه ها و قابلیت های آن برای همه وجود دارد. وی خواستار حمایت دستگاه های نظارتی از تصمیم مهم ایران خودرو شد و گفت: مانند گذشته از دستگاه های نظارتی می خواهیم همواره از صنعت و تولید کشور حمایت و کمک کنند. کوردون. همه ما در ثواب، خیر و برکت این کار بزرگ اقتصادی، فنی و مدیریتی سهیم هستیم.

خطیبی از کاهش تعداد مطالبات معوق مشتریان خبر داد و گفت: سکوت وزیر صمت در 13 فروردین ماه نوید این را می دهد که تعداد مطالبات معوق مشتریان به سرعت به صفر می رسد و تا پایان سال جاری است. رقم حدود 9000 دستگاه در ماه به صفر می رسد و تعهدات تمدید می شود. تعداد تعهدات فعلی در فعالیت خودروی ایران در سال های اخیر بی سابقه بوده و به صفر رساندن رکوردی همیشگی برای این شرکت محسوب می شود.

وی در پایان گفت: تمامی موارد فوق و موفقیت های چشمگیر مابقی خودروهای ایران از جمله جهش 20 درصدی کیفیت قبل از تحویل خودرو، کاهش 55 درصدی خودروهای معوق در شبکه خدمات پس از فروش و … و در سایر موارد به موقع اعلام نخواهد شد.» جز درایت و دلسوزی و توجه و حمایت وزیر صمت. خطیبی ضمن تقدیر از وزیر صمت خاطرنشان کرد: خواستار حمایت تحول آفرین و مسئولانه از صنعت خودرو کشور به عنوان سرمایه ملی هستند و برنامه های ایران خودرو در راستای اجرای راهکارهای وزارت صمت است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا