نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات وب جیمز برای پرتاب ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec چراغ سبز نشان داد و هفت روش از 17 روش در نظر گرفته شده برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب را ارائه کرد.

NIRCam ابزاری برای تلسکوپ فضایی جیمز وب با دو عملکرد اصلی است. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری با طول موج 0.6 تا 5 میکرون و به عنوان یک سنسور جبهه موج برای انجام عملکرد آینه های 18 قطعه ای به عنوان یک آینه عمل می کند. به عبارت دیگر این ساز دوربین است و برای ارائه اطلاعات مونتاژ 18 قسمت آینه اصلی استفاده می شود و در عین حال دوربین مادون قرمز با جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) و 10 سری از هر کدام است. این آرایه دارای وضوح 2048 است که 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS ابزاری در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که حسگر هدایت‌شونده دقیق و تجهیزات علمی را با تصویرگر و طیف‌نگار مادون قرمز نزدیک ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی و توسط هانیول به عنوان بخشی از یک پروژه بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ فضایی بزرگ مادون قرمز با ناسا و آژانس فضایی اروپا توسعه یافته است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز کرد. NIRSpec یک طیف‌سنج چند جرمی است که می‌تواند به طور همزمان طیف فروسرخ 100 جرم مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را در وضوح طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات در محدوده طول موج 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. دارای مجموعه ای از دیافراگم ها برای طیف سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه، و همچنین یک جزء میدان انتگرال (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی است. این ابزار توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز می کند

یک نشریه اخیر ناسا چشم انداز ساخت MRS توسط MIRI و به اشتراک گذاری داده های مهندسی با آن را تشریح کرد.

اصطلاح “MIRI” به “ابزار مادون قرمز متوسط”، همراه با “MIRI’s MRS” و “حالت طیف‌سنجی با وضوح متوسط” اشاره دارد.

آلوارا لابیانو و دیوید لاو، محققین تلسکوپ فضایی می‌گویند: «حالت MRS یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های دستگاه تلسکوپ جیمز وب است که شامل یک طیف‌سنجی میدانی یکپارچه است که اطلاعات طیفی و فضایی را نمایش می‌دهد». دید را برای کل میدان فراهم می کند. همزمان.

این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل یک طیف منحصر به فرد دارد. این طیف نگارها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ترکیب و دینامیک اجرام نجومی هستند، زیرا مزایای تصویربرداری و طیف سنجی معمولی را با هم ترکیب می کنند.

ابزار “MRS” برای تقسیم وضوح طول موج مشاهده شده بر کوچکترین اختلاف طول موج قابل تشخیص طراحی شده است. لاو و لابیانو در پستی می‌گویند: «این ابزار به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند ویژگی‌های مهم هسته‌ای و مولکولی را در محیط‌های مختلف مشاهده کند و در بالاترین قدرت خود، قادر به مطالعه آزاد شدن هیدروژن از کهکشان‌های اولیه است.»

کیفیت تصویر و تراز را برای “MIRI’s MRS” مشخص کنید

لا و ​​لابیانو می‌گوید: «در تبدیل به طول‌موج‌های طولانی‌تر، این دستگاه خواص هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غباری نزدیک بررسی می‌کند و طیف درخشانی از عناصر مانند اکسیژن، آرگون و نئون را شناسایی می‌کند که گاز هستند تا در مورد آنها به ما بگوید.» محیط بین ستاره ای را تشخیص می دهد.

او می‌افزاید: «در فواصل نزدیک‌تر به زمین، MRS نقشه‌هایی از ویژگی‌های طیفی یخ و مولکول‌های آلی ساده در سیارات غول پیکر منظومه شمسی و دیسک‌هایی که سیاره اطراف ستاره‌های دیگر را تشکیل می‌دهند، تولید می‌کند.

لا و ​​لابیانو گفتند، پس از تعیین کیفیت تصویر و تراز مکانی چندین لیست داده، تیم ابزار MIRI روی کالیبره کردن پاسخ طیف‌سنجی دستگاه کار می‌کند که شامل مراحل مختلفی مانند محدود کردن طول موج و وضوح است. طیف صحیح هر 12 برای میدان دید “جیمز وب” است.

این دو دانشمند گفتند: «ما وضوح طیفی فوق‌العاده MRS را با کسر کوچکی از طیف به‌دست‌آمده از مشاهدات مهندسی اخیر هسته فعال کهکشانی در هسته کهکشان سیگار NGC 6552 نشان می‌دهیم. هنگامی که MRS آماده شود، نقش مهمی در برنامه علمی ایفا خواهد کرد، یکی از اولین وظایفی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در سرویس نجوم انجام شد، تنها چند هفته مانده به پایان.

46

دکمه بازگشت به بالا