از کجا بفهمیم سرخ کن بدون روغن هست؟

سرخ کن ها در دو مدل بی روغن و باروغن تولید می شوند. مدلی که نیاز به روغن دارد، غذاهایی چرب و با کالری طبخ می نماید. اما مدل بدون روغن آن، نیاز به روغن نداشته با گردش هوای گرم، مواد غذایی را ترد و سرخ می کند. اگر دفعه اولتان باشد که به سراغ خرید سرخ کن می روید، قطعا برایتان سوال پیش می آید که از کجا بفهمیم سرخ کن بدون روغن است؟ اکثر افراد تمایل دارند تا غذاهای سالم و رژیمی طبخ کنند؛ بنابراین تمایلی به خرید سرخ کن باروغن ندارند. برای شناخت بهتر انواع دستگاه های سرخ کن، بهتر است تا با تفاوت های این دو مدل آشنا شوید.

تفاوت های سرخ کن بدون روغن و با روغن

تفاوت های سرخ کن بدون روغن و با روغن را می توان از شیوه پخت غذا و زمان آماده کردن آن تشخیص داد. ولی در هنگام خرید نمی توانید از این طریق به تفاوت های آن پی ببرید؛ بلکه هرکدام از این دستگاه ها یک سری ویژگی هایی ظاهری نیز دارند که با بررسی آن ها می توان، بدون روغن یا با روغن بودن آن را تشخیص داد. در ادامه تفاوت های کلی این دو دستگاه را توضیح خواهیم داد.

نیاز به روغن

سرخ کن بدون روغن یا هواپز همانطور که از نامش پیدا است نیاز به روغن چندان زیادی نخواهد داشت و غذاهایی با کالری کم تر اما سرخ شده را طبخ می کند. اما مهم ترین نکته این است که، چگونه از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم ؟ برای استفاده از این مدل دستگاه، می توانید مواد غذایی را آغشته به روغن نمایید یا هیچ روغنی استفاده نکنید. ولی سرخ کن های معمولی نیاز به روغن در حجم زیاد داشته تا مواد غذایی در آن غوطه ور شده و سرخ شود. پس برای فهمیدن نوع دستگاه سرخ کن، در ابتدا دفترچه آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که نیاز به روفن دارد یا خیر! 

کیفیت بهتر غذا در سرخ کن بدون روغن

در این قسمت منظور از کیفیت غذا دو برداشت جداگانه است. برداشت اول به معنای طعم و لذیذ بودن غذا بوده که سرخ کن های با روغن غذاهایی با طعم و مزه بهتر طبخ می کنند؛ چراکه از حجم زیادی روغن برای سرخ کردن مواد غذایی کمک می گیرند. اما بدین معنا نیست که غذا در هواپز طعم بدی خواهد داشت، بلکه به دلیل بی روغن بودن شما می توانید طعم واقعی موادغذایی را بچشید. در برداشت دوم منظور از کیفیت غذا، سالم بودن یا نبودن آن می باشد. طبیعتا در این مورد، هواپز غذاهایی با کیفیت بالاتر و سالم تر را ارائه خواهد داد.

تفاوت قیمت سرخ کن های بدون روغن و با روغن

یکی از روش های تشخیص این که از کجا بفهمیم سرخ کن بدون روغن است؟ دقت به تفاوت های قیمتی دو مدل دستگاه می باشد. معمولا سرخ کن های بی روغن یا هواپز به علت بهره بردن از تکنولوژی های جدید و قابلیت های بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به مدل سرخ کن با روغن خواهند داشت. در سرخ کن های معمولی، خبری از تکنولوژی های خاص نیست و به همین دلیل ارزان تر خواهند بود.

برنامه طبخ غذای پیش فرض

برنامه طبخ غذای پیش فرض در سرخ کن های بی روغن بیشتر از دستگاه سرخ کن معمولی بوده است. دستگاه های معمولی عموما از یک روش پخت بهره می برند. اما دستگاه هواپز به علت بهره مندی از فناوری های جدید، چندین برنامه طبخ غذا را به صورت پیش فرض در خود دارد تا با انتخاب هریک از این موارد درجه گرمای دستگاه متناسب با نوع مواد غذایی  تنظیم شود.

لوازم خانگی

سرعت طبخ غذا

سرعت طبخ غذا در سرخ کن های بدون روغن بیشتر از مدل با روغن است. در داخل انواع هواپزها از فن کانوکشن استفاده کرده اند تا سرعت پخت  مواد غذایی بالاتر برود. ولی در مدل بی روغن خبری از فن نبوده و در مدت زمان عادی، غذا پخته خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا