دام سالم تضمین کننده بخش مهمی از امنیت غذایی جامعه است

دام سالم تضمین کننده بخش مهمی از امنیت غذایی جامعه است

مخبران/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان داورزن گفت: دام سالم علاوه بر رونق اقتصاد کشور تضمین کننده بخش مهمی از امنیت غذایی جامعه را تشکیل می دهد.

علیرضا داورزنی در گفت و گو با مخبران از مصرف ۵۰۰ هزار دز واکسن تب برفکی تب مالت آبله طاعون نشخوار کنندگان کوچک هاری سل و … در دام های سبک و سنگین شهرستان طی سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ در دام های سبک و سنگین شهرستان داورزن خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات با استفاده از توان کارشناسان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی و به صورت کاملاً رایگان انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان داورزن بیان کرد: در راستای حفظ و حراست از سرمایه دامی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری های دامی و رشد و شکوفایی صنعت دام کشور همه ساله چندین میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای خرید واکسن های مذکور هزینه می شود.

وی گفت: همچنین با پیگیری و نظارت های مستمر و شناسایی و ردیابی عوامل بیماری زا در جمعیت دام شهرستان توسط کارشناسان دامپزشکی و از طرفی همکاری خوب دامداران خوشبختانه درصد شیوع بیماری های دام بسیار کاهش یافته و حتی شیوع برخی بیماری ها نیز به صفر رسیده است.

وی با تاکید براینکه سلامت مردم و شهروندان خط قرمز ما است افزود: از شهروندان تقاضا دارم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و دارای آنلاین دامپزشکی تهیه کنند.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا