جهش ۹۱ درصد سودآوری بورس انرژی

جهش ۹۱ درصد سودآوری بورس انرژی

طی نیمه ابتدایی امسال سود خالص بورس انرژی در بازار سرمایه کشور با جهشی ۹۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل به ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ میلیون ریال رسید.

به گزارش مخبران مجموع ارزش معاملات بورس انرژی ایران طی نیمه ابتدایی امسال (منتهی به ۳۱ شهریور ماه) به ۱۳۷۲ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به ارزش معاملات آن در زمان مشابه در سال قبل رشدی ۹۴ درصدی داشت.

براساس داده های منتشره در کدال؛ جهش ارزش معاملات بورس انرژی در نیمه ابتدایی امسال بهبود سودآوری بورس انرژی ایران به عنوان شرکتی پذیرفته شده در بازار سرمایه کشور را رقم زد؛ به نحوی که طی نیمه ابتدایی امسال سود خالص بورس انرژی در بازار سرمایه کشور با جهشی ۹۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل به ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ میلیون ریال رسید.
براساس صورت های مالی حسابرسی نشده بورس انرژی ایران سود خالص بورس انرژی در نیمه ابتدایی امسال منتهی به پایان شهریور ماه به ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ میلیون ریال رسید؛ این در حالی بود که شرکت در زمان مشابه در سال قبل (دوره مالی ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲) سود خالصی برابر ۳۱۶ هزار و ۶۷۳ میلیون ریال را محقق کرده بود و به این ترتیب میزان سود خالص این شرکت در این زمان جهشی رشدی ۹۱ درصدی داشت. رشد درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی بورس انرژی در این دوره زمانی عامل اصلی بهبود سودآوری این شرکت بود.
طی نیمه ابتدایی امسال درآمدهای عملیاتی بورس انرژی ایران با رشدی ۸۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۶۳۶ هزار و ۵۱۸ میلیون ریال رسید؛ این در حالی بود که درآمدهای غیر عملیاتی بورس انرژی نیز با جهشی ۷۸ درصدی به ۴۸۲ هزار و ۴۹۲ میلیون ریال رسید.
جهش حجم و ارزش معاملات
مجموع ارزش معاملات ثبت شده در بورس انرژی  ایران طی نیمه ابتدایی امسال به ۱۳۷۲ هزار میلیارد ریال رسید؛ این در حالی بود که طی دوره مشابه در سال قبل ( ۶ ماه منتهی به پایان شهریور سال ۱۴۰۲) ارزش معاملات ثبت شده در این بازار برابر ۷۰۶ هزار میلیارد ریال بود. این جهش ارزش معاملات مربوط به افزایش حجم فروش ها در تمامی بازارهای بورس انرژی ایران در بازه مورد بررسی بود.
طی نیمه ابتدایی امسال در مجموع بورس انرژی ۱۱۳ روز کاری داشت؛ در این زمان بالغ بر ۶ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۲۱ تن محصول در رینگ داخلی و رینگ بین الملل بازار فیزیکی فرآورده های هیدروکربوری مورد داوستد قرار گرفت. این رقم نسبت به حجم فروش محصول در این بازار در زمان مشابه سال قبل جهشی ۹۰ درصدی را به ثبت رساند. همچنین ارزش بازار فیزیکی فرآورده های هیدروکربوری نیز از ۶۶۶ هزار میلیارد ریال در نیمه ابتدایی سال گذشته با رشدی ۷۴ درصدی به ۱۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید.
در نیمه ابتدایی امسال بازار برق بورس انرژی ایران با گسترش تابلوهای معاملاتی و پذیرش های جدید؛ دستاورد بسیار مناسبی را کسب کرد. در این زمان ۷۸ میلیارد و ۳۹۳ میلیون کیلووات ساعت برق از این بازار مورد دادوستد قرار گرفت. ارزش بازار برق بورس انرژی در نیمه ابتدایی امسال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسید.
همچنین طی نیمه ابتدایی امسال ارزش معاملات ثبت شده در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز به ۷۳ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به ارزش فروش های ثبت شده در این بازار طی زمان مشابه سال قبل جهشی ۲۵۴ درصدی داشت.
همچنین مجموع ارزش فروش های ثبت شده در بازار سایر اوراق بهادار بورس انرژی ایران طی نیمه ابتدایی امسال به ۲۷ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به ارزش فروش های ثبت شده در این بازار طی زمان مشابه سال قبل جهشی ۱۰۴ درصدی داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا