پس از نزدیک به یک دهه مذاکره یک تابلوی نقاشی «پیسارو» که توسط یک خانواده یهودی تحت فشار در طول جنگ جهانی دوم فروخته شد به عنوان بخشی از یک توافق نامه در یک موزه آلمانی باقی خواهد ماند.
به گزارش مخبران پس از نزدیک به یک دهه مذاکره یک تابلوی نقاشی اثر «پیسارو» که تحت فشار یک خانواده یهودی در طول جنگ جهانی دوم فروخته شد به عنوان بخشی از یک توافقنامه در یک موزه آلمانی باقی خواهد ماند.
«آرت نیوز» نوشت این توافقنامه تصریح می کند که موسسه «Kunsthalle Bremen» که از سال ۱۹۶۷ مالک نقاشی «Le Repos»(دختری در چمن) است کتابی منتشر خواهد کرد که جزئیات آزار صاحبان اصلی آن یعنی خانواده «ون دن برگ»(van den Bergh) از جمله فروش اجباری مجموعه آثار هنری متعلق به آن ها را توضیح می دهد.
تابلو نقاشی اثر «پیسارو» برای تامین هزینه فرار خانواده از تهاجم نازی ها به هلند در سال ۱۹۴۰ میلادی فروخته شد. پدر و مادر این خانواده از جنگ جان سالم به در بردند با این حال دو دختر خردسالشان «ماریان» و «رزماری» که در مکانی جداگانه ای که گمان می رفت امن تر باشد مخفی شده بودند در نهایت در «آشویتس» درگذشتند.
موزه به توافقی مالی رسید که به طور خصوصی با توافق یکی از وارثان بازمانده «ون دن برگ» انجام شد و البته جزئیات آن فاش نشده است.
این توافق در مراسمی در «موزه ون گوگ» در آمستردام اعلام شد. نقاشی «دختری در چمن» اثر «پیسارو» قبل از بازگشت به موسسه «Kunsthalle Bremen» تا ماه مارس در «موزه ون گوگ» به نمایش گذاشته خواهد شد.
«کامی پیسارو»(۱۹۰۳-۱۸۳۰) یک هنرمند قرن نوزدهمی امپرسیونیست اهل جزیره «سنت توماس» بود که نخستین بار در دوران تحصیل در فرانسه به هنرهای زیبا علاقه مند شد و سپس دوران طولانی به فعالیت در حوزه نقاشی و طراحی مشغول شد. او اغلب دوران کودکی اش را در «سنت توماس» گذراند و سپس به ونزوئلا رفت و در آنجا به طراحی طبعیت مشغول شد و به تصویر کشیدن منظره را آموخت.
«پیسارو» این هنرمند دانمارکی ـ فرانسوی مسن ترین هنرمند در گروه امپرسیونیست ها و تنها کسی بود که در هر هشت نمایشگاه حضور داشت. «پیسارو» نیز همچون هنرمندان هم عصر خود منظره ها و افراد را در موقعیت های واقعی و با استفاده از روش های سریع نقاشی می کرد. این نقاش همچنین حکم آموزگاری تاثیرگذار را برای هنرمندان مشهوری همچون «پل سزان» داشت. به علاوه «پیسارو» یکی از معدود هنرمندان امپرسیونیستی بود که تحت تاثیر جنبش هنری بعدی یعنی «پست امپرسیونیسم» نیز قرار گرفت و از روش هایی همچون «نقطه چینی» برای خلق آثارش استفاده کرد.
«پیسارو» بعدها از «پست امپرسیونیسم» و «نقطه چینی» روی گرداند و به سبکی روی آورد که بیشتر شبیه آثار اولیه اش بود.
«پیسارو» به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار جنبش امپرسیونیسم نقش بزرگی را در رشد این سبک ایفا کرد و در برپایی نمایشگاه مستقل برای هنرمندان تاثیرگذار بود. او به عنوان نقاش و آموزگار به طور قابل توجهی در شکل گیری هنر مدرن نقش داشت.
انتهای پیام