برج روشنایی (نوری) استادیومی چیست؟

تا حالا به روشنایی در اماکن بزرگ ورزشی فکر کردید؟ این پروژکتورهای بزرگ چگونه تولید می شوند؟ برای ایجاد روشنایی در محوطه های بزرگ مانند اماکن ورزشی، استادیوم ها از برج استادیومی که آن را دکل استادیومی یا برج نور یکطرفه هم می نامند، استفاده می شود. پایه فلزی این محصول مشابه پایه می باشد و تفاوت آن در زاویه قرار گرفتن پروژکتورها است. ضخامت ورق فولادی پایه های چندوجهی دکل استادیومی بر اساس ارتفاع برج استادیومی تعیین می شود. این پایه فلزی نیز مانند سایر محصولات فلزی مازیار صنعت در واحد پایه چراغ تولید می شود. و دارای پوشش گالوانیزه گرم می باشد. برای شناخت بیشتر این محصول و خرید برج نوری در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در تولید برج نور

  • ارتفاع دکل استادیومی: 6-30 متر
  • مواد اولیه: ورق فولاد
  • پوشش: گالوانیزه گرم – رنگ پودری الکترواستاتیکی
  • قیمت برج روشنایی تلسکوپی: در ادامه توضیحات بیشتر در مورد قیمت را مشاهده کنید و یا در بخش صفحه ما می توانید استعلام کنید.

What is a stadium light tower?

ساخت برج استادیومی

دکل یا برج استادیومی بصورت پایه های فلزی استاندارد چندوجهی طراحی و تولید می شوند. این پایه ها جهت نگهداری سبدی از پروژاکتورهای بزرگ طراحی می شوند. و برای ایجاد روشنایی یکطرفه در محوطه های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که عمدتا در استادیوم های ورزشی از این نوع پایه های روشنایی استفاده می شود به آن ها برج روشنایی استادیومی نیز گفته می شود. این برج ها با ارتفاع متداول بین 6 تا 30 متر به صورت چند وجهی در تولید می‌گردند. و به منظور افزایش طول عمر، سطح خارجی و داخلی این برج ها توسط پوشش داده می شود.

پایه های چندوجهی ابتدا در ارتفاع شش متری طراحی و خم زنی می شوند و در نهایت قطعات آنها به صورت همپوشانی اصطکاکی مونتاژ می گردد. و برای تامین ایمنی سبد این برج ها توسط قفل ضد سقوط کنترل می گردد.  مراحل تولید برج استادیومی مانند برج نور می باشد چراکه هردو محصول در ارتفاع و ضخامت های مشابه تولید می شوند. مهمترین تفاوت ایندو محصول در چیدمان پروژکتورها می باشد که در برج نور بصورت دایره ای با هدفت ایجاد روشنایی گسترده می باشد اما در برج استادیومی پروژکتورها با زاویه ای مشخص تنظیم می شوند تا در یک راستای مشخص روشنایی ایجاد کنند. در ادامه مراحل تولید ایندو محصول را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل تولید برج استادیومی

  • برش ورق پایه برج استادیومی که ورق فولادی st37 را با دستگاه گیوتین با طول 6 متر و ضخامت 20 میلیمتر انجام می شود. ضخامت ورق های فولادی بر اساس نقشه فنی و متناسب با ارتفاع سازه متفاوت است.
  • خمکاری ورق پایه دکل استادیومی که در این مرحله ورق برش داده شده توسط دستگاه پرس بریک با طول 6 متر و ضخامت 10 میل شکل چندوجهی مورد نظر را می گیرد. در این محصول پایه ها را در ارتفاع 6 متری تولید می کنیم و در نهایت پایه ها را تا رسیدن به ارتفاع مورد نظر، بصورت اورلب یا فلنچ به یکدیگر متصل می کنیم.
  • جوشکاری درز طولی که جهت اتصال کامل دو لبه پایه با دستگاه جوش زیرپوردی 500 آمپری انجام می شود.
  • سوراخکاری برج استادیومی توسط دریل 40 میلیمتری انجام می شود. این سوراخکاری ها برای اتصال متعلقات می باشد.
  • برش بیس پلیت بیس پلیت صفحه ضخیم مربعی شکل که در پایین پایه دکل نصب می شود که عمل اتصال پایه به  آن را انجام می دهد. و با استفاده از دستگاه سی ان سی هواگاز – پلاسما 200*600 سانتیمتری تولید می شود.
  • سوراخ وسط بیس پلیت که با استفاده از دستگاه سی ان سی هواگاز – پلاسما 200*600 سانتیمتری تولید می شود. این سوراخ به منظور انتقال کابل های برق و سایر موارد به داخل برج ایجاد می شود.
  • پانچ بیس پلیت برای اتصال بولت های فونداسیون به پایه برج انجام می شود.
  • جوشکاری صفحه پلیت برای اتصال صفحه به پایه که با استفاده از دستگاه جوش میگ/مگ 500 آمپری انجام می شود.
  • تابگیری پایه با استفاده از دستگاه پرس c فریم هیدرولیک 100 تن جهت برطرف کردن انحنای ایجاد شده در طول فرایند تولید انجام می شود.
  • اورلب پایه که با استفاده از دستگاه اورلب زن هیدرولیک 100 تن جهت اتصال بخش های مختلف پایه انجام می شود.
  • گالوانیزه گرم و یا رنگ آمیزی به منظور افزایش طول عمر پایه در برابر عوامل طبیعی به پایه ها اعمال می شوند

دکل استادیومی بر اساس سبد پروژکتور استفاده شده، به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع برج استادیومی

  • دکل با سبد ثابت
  • برج با سبد متحرک و هندل دستی
  • دکل سبد متحرک و موتور الکتریکی

برج با سبد ثابت

برای برج های با سبد ثابت بر اساس سفارش مشتری می توان نردبان هایی برای دسترسی به سبد تعبیه کرد. همچنین می توان از جرثقیل برای تعمیر یا تعویض سبد برج استفاده کرد.

برج با سبد متحرك

متحرک بودن سبد یک مزیت عمده در برج های روشنایی استادیومی است. چرا که برای تعمیر و نگهداری پروژاکتورها نیازی به جرثقیل و صرف هزینه بالا یا نیاز به خطر و ریسک برای بالا رفتن از نردبان نیست. برای تعمیر در این نوع از دکل روشنایی استادیومی کافیست با ریموت کنترل به موتور فرمان جابجایی سبد را بدهیم.

قیمت برج روشنایی استادیومی

بر اساس ارتفاع برج، اندازه سبد، ثابت یا متحرک بودن سبد، ضخامت ورق، قطر دهانه های برج، نوع پوشش و پارامترهای دیگر تعیین می شود. اما از آنجایی که فرایند تولید این محصول مشابه فرایند تولید پایه چراغ چندوجهی می باشد. می توانید جهت محاسبه تقریبی قیمت دکل روشنایی استادیومی حدود را مشاهده کنید. اما برای دریافت قیمت دقیق این محصول با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

جمع بندی برج استادیومی

سازه های بزرگ یکی از محصولات واحد پایه چراغ مازیار صنعت می باشد. این محصول مطابق استاندارهای اعلامی تولید می شود و تمامی پارامترهای مهم در تولید ازجمله مقاومت در برابر باد، مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی و …  تولید می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ارتباط برقرار کنید و یا در صفحه سوالات خود را با ما مطرح کنید.

امروزه یکی از مهمترین تجهیزات در استادیوم‌های ورزشی، از نوع استادیومی است. علاوه‌بر تامین نور کافی برای ورزشکاران و داوران، موجب می‌شود که تصاویری واضح و زیبا از مسابقات ضبط شده و در دسترس عموم مردم قرار بگیرد. فوتبال، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در سراسر دنیاست و این موضوع دلیلی برای ساخت و ارتقاء استادیوم‌های گوناگون و مدرن شده است.

سیستم روشنایی‌ استادیوم‌های ورزشی بسیار قدرتمند هستند و در ارتفاعات بالا با زاویه تابش کم نصب می‌شوند و معمولا بین زاویه 12 تا 60 درجه قابل تنظیم هستند. زاویه تابش کم پروژکتورها باعث می‌شود که نور با شدت بیشتری از ارتفاع به زمین برسد. برج روشنایی استادیومی در ارتفاع‌های مختلفی نصب می‌شوند اما ارتفاع معمول آن بین 12 تا 18 متر است. طراحی، رنگ و زاویه این چراغ‌ها تأثیر زیادی در ارائه تصویرهای ورزشی دارند و می‌توانند لذت تماشای مسابقات را دوچندان کنند. در این مقاله پیرامون روشنایی استادیوم‌های ورزشی مطالعه خواهید کرد.

برج نور متحرک

برج های روشنایی متحرک یک سازه فلزی مرتفع است مشتمل بر تعدادی پرژکتور (که می توانند توانهای مختلفی داشته باشند) که برای تامین روشنایی محوطه های وسیع به کار میرود. در برج روشنایی متحرک ، فریم پرژکتورها قابلیت حرکت در امتداد محور عمودی سازه را دارد که این کار با کمک وینچ و هندل در مدل دستی و یا گیربکس و الکتروموتور تابلو برق کنترلی مخصوص آن در مدل برقی انجام می شود.بدین ترتیب فریم پرژکتورها به نزدیکی سطح زمین هدایت شده و عملیات تعویض لامپ ، تعمیرات و یا سرویس های دوره ای بر روی آنها انجام می شود. این روش  در کنار کاهش چشمگیر هزینه ها باعث افزایش سرعت و ایمنی بیشتر نیروی انسانی مربوطه می گردد. این محصول از ارتفاع ۶ الی ۴۰ متر ساخته می شود.
دکمه بازگشت به بالا