تعطیلات، سفر و باز هم شمالِ همیشگی

در تعطیلات اخیر سفرهای جاده ای مردم رشد چشمگیری داشته و مثل همیشه جاده های شمال مملو از ماشین و مسافر است.

به گزارش مخبران، بر اساس داده‌های سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور، در تعطیلات عید سعید قربان (از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه) به‌طور میانگین دو میلیون و ۴۵ هزار و ۹۸۷ دستگاه خودرو در شرایط ترافیکی تردد کردند. محورهای مواصلاتی مختلف روز چهارشنبه افتتاح شد و روند صعودی دارد.

این حجم تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال 2019 و 2018 به ترتیب 51 درصد و 2 درصد افزایش داشته است.

تعطیلات، سفر و دوباره پاسخ ابدی است

همچنین بر اساس اطلاعات پلاک ثبت شده توسط دوربین های پلاک خوان، در روز گذشته (25 تیرماه) حدود 3 میلیون و 220 هزار و 800 پلاک از استان های مختلف در مناطق برون شهری کشف شد که از این تعداد حدود 2 میلیون و 990 هزار پلاک کشف شد. 800 پلاک با وسایل نقلیه شخصی مردم همراه است. آمارها نشان می دهد بیش از 800 هزار پلاک منحصر به فرد مربوط به استان های تهران و البرز است و پس از آن استان های مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان به ترتیب با بیشترین تعداد پلاک مشاهده شده در جاده های کشور قرار دارند.

تعطیلات، سفر و دوباره پاسخ ابدی است

نقشه تخلیه و انبار خودرو از 24 تا 25 تیرماه نشان می دهد که تهران و البرز در صدر استان هایی هستند که بیشترین میزان تولید یا تخلیه خودرو را دارند. 215 هزار وسیله نقلیه از این دو استان خارج شده از ورود به این دو استان. همچنین استان مازندران بعد از گیلان، اراک و زنجان بیشترین تراکم خودرو را تجربه کرد، به این معنی که بیشتر مقصد سفر مردم در تعطیلات گذشته بوده است.

تعطیلات، سفر و دوباره پاسخ ابدی است

همچنین این روزها تردد وسایل نقلیه مختلف (مجموع ورودی و خروجی خودرو) استان های گیلان، مازندران، قم، قزوین و یزد به ترتیب با 77، 75، 72، 64 و 63 درصد بیشترین رشد را دارند. آنها به ترتیب درآمد سال گذشته را نشان می دهند.

بیشترین افزایش تردد وسایل نقلیه در روز گذشته (پنجشنبه 25 تیرماه) در آزادراه های چلاس، هرج، فیروزکوه و کوازوین – رشت در مسیر جنوب به شمال مشاهده شد که نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب 173، 145، 122 و 237 درصد افزایش داشته است. میانگین. تجربه سال قبل

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا