جهاد آبرسانی بزرگترین طرح عمرانی دولت سیزدهم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بزرگترین | دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرزاد مخلص‌الائمه عصر سه‌شنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: استان مرکزی پارسال در جهاد آبرسانی رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح ملی توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) نیز با جدیت پیگیری می‌شود و این طرح یک سال از برنامه زمان‌بندی شده، جلوتر است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح در گذشته، چندین بار دوباره‌کاری صورت گرفته، بیان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال بابت این امر هزینه شده است و حریم‌های لازم دیده نشده و جانمایی آن هم نامناسب است.

مخلص الائمه گفت: پست برق فاصله زیادی با این بیمارستان دارد و نقشه آن مربوط به ۱۸ سال گذشته است‌.

استاندار مرکزی افزود: در ۴۸ ساعت، ۹ کیلومتر کابل‌کشی برای برق رسانی به این بیمارستان انجام شد در حالی که اگر به پیمانکار سپرده می‌شد، ماه‌ها زمان می‌برد.

مخلص الائمه ادامه داد: کارگزاران دولت در استان مرکزی به پیروی از رئیس‌جمهور توقف و تعطیلی ندارند و تمام مدیران استان در دستگاه‌های مختلف آماده خدمتگزاری به مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه کار کردن‌های چندین ساعته باید خروجی داشته باشد، گفت: تمام تلاش بخش‌های مختلف برای تحقق این مهم بکار گرفته شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراک تصریح کرد: پاسخ در بخش مسکن جبران کمبودهای چندین ساله است و جبران ضعف‌های گذشته نیازمند به کار جهادی در سال‌های متمادی است.

مخلص الائمه گفت: بخش زیادی از انرژی دولت به بازگشایی گره‌های قدیمی اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه ۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی پارسال وارد استان مرکزی شد، افزود: این مبلغ در بخش‌های مختلف ارتباطی، کتابخانه مرکزی، راه‌های فرعی و بیمارستان ولیعصر (عج) هزینه شد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: طرح دولتی پل شهدای سنجان در زمان تحویل در دولت سیزدهم ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با شبانه‌روزی کردن اجرای طرح، در مدت زمان کوتاه افتتاح شد و ۷۲ درصد پیشرفت دیگر این طرح در مدت ۱۳ ماه انجام شد.

مخلص‌الائمه با توصیه به دانشجویان برای مطالعه کتاب کهنه سرباز توضیح داد: در این کتاب بسیاری از حقایق مربوط به رژیم پهلوی مشخص می‌شود و اطلاعات جامعی در اختیار نسل جوان قرار می‌دهد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مبارزه با فساد گفت: مسئله فساد متعلق به کشور ما نیست و در کشورهای پیشرفته نیز این مشکل وجود دارد.

مخلص‌الائمه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد، افزود: کارگروه‌های مختلف در دولت سیزدهم برای شناسایی و متلاشی کردن ساختارهای مربوط به فساد تعریف شده و تاکنون تلاش‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی درگیر یک سری پرونده‌های خاص هستیم که مربوط به بخش خصوصی‌سازی است و در این خصوص می‌توان به هپکو و آذرآب اشاره کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به فعال سازی مجدد برخی شرکت‌هایی که لانه پرندگان بودند، گفت: بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ آذرآب با یکی از شرکت‌های روسیه به نام اتم روسیه به ارزش ۸۰ میلیون یورو منعقد شد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه در بخش گازرسانی به ۱۰۰ درصد پوشش نزدیک شده‌ایم، افزود: در بخش آن تن‌دهی نیز تلاش می‌شود به پوشش ۱۰۰ درصدی برسیم و ساوه به پوشش کامل کابل نوری به عنوان اولین شهر کشور رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا