اقتصادی

ایرانی‌ها، همچنان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه

در شش ماهه نخست امسال ایرانیان نسبت به سایر خارجی ها ملک بیشتری در ترکیه خریداری کرده اند.

به گزارش آژانس خبری ترکیه آناتولی ، پس از شیوع تاج در ترکیه ، تمایل خارجی ها برای خرید خانه در ترکیه کاهش یافته است. طبق آمار ، در شش ماهه نخست امسال ، تعداد خریداران خارجی که به دنبال اقامت ترکیه و تابعیت ترکیه هستند ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته و به 14 هزار و 262 واحد رسیده است. استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه برای خارجی ها است و در این مدت 6902 از کل معاملات مسکونی انجام شده توسط بیگانگان مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول ، آنکارا با 2708 پرونده و آنکارا با 964 پرونده محبوب ترین شهرها برای خرید خارجی در ترکیه در بین خارجی ها است.

طبق آمار مرکز آمار ترکیه ، در این دوره ایرانیان بزرگترین گروه از خانه های ترکیه ، 2628 واحد را خریداری کرده اند و عراقی ها ، چینی ها ، آذربایجانی ها و روس ها در مرحله بعد قرار گرفتند.

در شش ماهه نخست امسال ، 624،769 نقل و انتقالات دارایی در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 23.5 درصد افزایش داشته است. 447 و 302 خانه تازه ساخته شده اند.

استانبول هنوز مقصد مهمی برای خرید ملک در ترکیه است. بنابراین 106000 و 311 واحد از کتابخانه های خریداری شده مربوط به استانبول است. پس از این شهر ، انزارا با 69 هزار و 78 واحد و ازمیر با 39 هزار و 331 واحد دوم و سوم هستند.

این نماینده مسکونی ترکیه گفت: “ما انتظار نداریم امسال شاهد افزایش زیادی در خرید خانه در ترکیه ، به ویژه از سوی خارجی ها باشیم ، اما در رکود اقتصادی قیمتها تا حد ممکن پایین است و این یک رونق واقعی برای خریداران واقعی است.” این طلایی خواهد بود.

طبق قوانین جدید ، خارجی ها می توانند با خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار یا بیشتر ، تابعیت ترکیه را بدست آورند. از زمان اجرای قانون ، خارجی ها در حال خرید خانه های بیشتری بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا