رازهای موفقیت و پیشرفت سالن‌های زیبایی

بهترین تبلیغ برای ارایشگاه زنانه | تبلیغات اپیلاسیون آرایشگاه

هنگامی که به فکر راه‌اندازی یک سالن زیبایی هستید یا به تازگی یک سالن زیبایی تاسیس کرده‌اید و مشتریان شما اندک هستند، ممکن است که امید خود را از دست بدهید یا به این فکر کنید که با وجود سالن‌های زیبایی موفق، دیگر نمی‌توانید مشتریان بسیاری را بدست آورید. اما اینطور نیست؛ بلکه شما برای مدیریت یک سالن زیبایی موفق باید در همکاری تیمی با اعضای سالن، تبلیغات، ارتباط با مشتری و … تمام تلاش خود را بکنید. در ادامه تمام رازهای موفقیت سالن‌دارها را برای شما ذکر خواهیم کرد تا با استفاده از این روش‌ها بتوانید بر تعداد مشتریان و درآمد سالن زیبایی خود بیفزایید.

8 راز موفقیت سالن‌های زیبایی

  1. یک تیم حرفه‌ای بسازید.

همیشه اعضای یک شرکت یا یک تیم هستند که آن را می‌سازند. برای داشتن یک سالن زیبایی موفق، در گام اول سعی کنید افرادی باتجربه و پرانرژی را در سالن زیبایی خود استخدام نمایید و از آنها در مرحله اول استخدام بگیرید تا مطمئن شوید که واقعا باتجربه هستند و به موها، ناخن‌ها و پوست مشتریان عزیز شما آسیب وارد نمی‌کنند.

  1. برای مشهور شدن برند خود هزینه نمایید.

مدیر سالن‌های موفق در ابتدا هزینه‌های بسیاری را برای برند خود صرف کرده‌اند. سعی کنید با پخش کردن تراکت‌های تبلیغاتی یا زدن بنر در سطح شهر به شهرت برند خود بیفزایید. زیرا در اینصورت افرادی که تبلیغات شما را در سطح شهر مشاهده می‌کنند به حرفه‌ای بودن کار شما پی می‌برند و کنجکاومی‌شوند تا به شما مراجعه نمایند.

  1. صفحه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنید.

امروزه مردم بیشترین وقت خود را درون شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند؛ بنابراین شما با داشتن یک صفحه اینستاگرامی برای سالن زیبایی خود می‌توانید مشتریان بسیاری را از طریق اینستاگرام بدست آورید. البته باید به صورت روزانه در صفحه اینستاگرام خود فعالیت داشته باشید و نمونه کارهای خود مانند نمونه کارهای کاشت ناخن، پروتئین تراپی مو، کراتین مو، شینیون مو و … را درون آن قرار دهید تا مردم با مشاهده نمونه کارهایتان به مهارت شما پی ببرند و جزو مشتریان شما شوند.

  1. سایت کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید.

بهترین تبلیغ برای ارایشگاه زنانه | تبلیغات اپیلاسیون آرایشگاه

همیشه یک صفحه اینستاگرامی و داشتن یک سایت اینترنتی مکمل یکدیگر برای داشتن یک کسب و کار موفق هستند و داشتن هر دو آنها لازمه هر کسب وکاری است. شما در اینستاگرام می‌توانید نمونه کارهای خود را به صورت عکس و ویدئو قرار دهید اما صفحه اینستاگرامی امکاناتی که یک سایت اینترنتی به شما می‌دهد را ندارد. در وبسایت سالن زیبایی خود می‌توانید علاوه بر قرار دادن نمونه کارهایتان، امکاناتی مانند نظرات مشتریان، نوبت‌دهی و رزرو آنلاین خدمات، فرم مشاوره رایگان، ثبت نام آنلاین کلاس‌های آموزشی کاشت ناخن، رزرو آنلاین بازدید عروس و … را نیز اضافه نمایید که این کار می‌تواند بر اعتبار و شهرت برند سالن زیبایی شما بیفزاید. البته اگر می‌خواهید تمام این امکانات و یا حتی بیشتر از آنها را درون وبسایت خود داشته باشید سعی کنید تا برای طراحی سایت سالن زیبایی خود به یک شرکت مجرب مراجعه نمایید و نمونه کارهای طراحی سایت آنها را مشاهده نمایید تا متوجه مهارت آنها شوید.

  1. درون سایت‌های مرتبط با کسب وکار خود تبلیغات کنید.

امروزه سایت‌های زیبایی، باغ تالارها و تشریفات و … بسیاری وجود دارند که روزانه افرادی بالای هزار نفر از طریق گوگل و اینترنت وارد این سایت‌ها می‌شوند؛ شما می‌توانید با پرداخت مبلغی اندک شماره تلفن خود را درون صفحات این سایت‌ها قرار دهید تا افرادی که وارد این سایت‌ها می‌شوند در صورت مشاهده شماره تلفن شما با شما تماس حاصل فرمایند. معمولا عروس خانم‌ها و افرادی که مراسمی مانند عقد و نامزدی دارند وارد این سایت‌ها می‌شوند که اگر نیاز به خدمات سالن زیبایی داشته باشند با شما تماس خواهند گرفت.

سایت‌هایی که این خدمات را انجام می‌دهند شامل سایت مجله زیبایی بانوان، سایت سوربان و … می‎باشند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها و در صورت تمایل شماره تلفن و تبلیغات خود را درون آنها به اشتراک بگذارید.

  1. بازدید عروس بگذارید.

یکی از مهم‌ترین خدماتی که سالن‌های زیبایی ارائه می‌دهند، خدمات آرایش صورت و مو عروس است. خانم‌هایی که به تازگی می‌خواهند عروس شوند، به سالن‎های زیبایی بسیاری مراجعه می‌کنند تا آرایش عروسی خود را انتخاب نمایند. شما می‌توانید با استخدام چند مدل یا انتخاب چند نفر از بین پرسنل خود، میکاپ عروس را بر روی صورت آنها اجرا نمایید و بازدید عروس رایگان بگذارید تا مشتریان برای مشاهده آنها مراجعه کنند و در صورت تمایل شما را برای آرایش مهم‌ترین روز زندگی خود انتخاب نمایند.

  1. افراد را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا افرادی که برای اولین بار به سالن زیبایی شما مراجعه می‌کنند به مشتری دائمی شما تبدیل شوند. برای مثال اگر فردی برای رنگ مو به شما مراجعه می‌کند، در ماه‌های بعد برای کاشت  ناخن، اپیلاسیون و … مراجعه نماید. بنابراین سعی کنید نطافت، مهارت و خوشرویی را لازمه کار خود قرار دهید تا مشتریان جذب شما شوند. علاوه‌براین، سعی کنید تا از رنگ‌های خاصی برای سالن‌ زیبایی خود استفاده نمایید تا نطرات مشتریان را در هنگام ورود جلب نمایید.

  1. از ابزار و مواد آرایشی خوب استفاده کنید.

بهترین تبلیغ برای ارایشگاه زنانه | تبلیغات اپیلاسیون آرایشگاه

یکی از مهم‌ترین رازهای سالن‌های زیبایی موفق، داشتن مواد آرایشی و وسایل خوب است. زیرا اگر وسایل آرایشی به قدر کافی خوب نباشند ممکن است به پوست مشتریان آسیب وارد کنند.

در نهایت باید بدانید که برای داشتن یک سالن زیبایی موفق ممکن است در ابتدا هزینه بسیاری را صرف تبلیغات برای مشهور شدن برند خود نمایید اما بعدها مشتریان و درآمدی که بدست می‌آورید، چند برابر هزینه‌ای که برای تبلیغات کرده‌اید می‌شود و حتما از آن پشیمان نخواهید شد. این مورد را فراموش نکنید که نظم، آراستگی، خوشرویی و داشتن پرسنل مجرب نیز تاثیر بسزایی در پیشرفت سالن زیبایی شما دارند و تنها تبلیغات نیستند که باعث پیشرفت شما می‌شوند.

سوالات متداول

برای تبلیغات سالن زیبایی چه مقدار باید هزینه کرد؟

مقدار هزینه‌ای که برای سالن زیبایی می‌کنید به بودجه شما و شرکتی که تبلیغات خود را به آن می‌سپارید بستگی دارد اما به طور کلی برای تبلیغات بنری، راه‌اندازی وبسایت سالن زیبایی و … به ده میلیون تومان نیاز دارید.

رمز اصلی یک سالن زیبایی موفق چیست؟

توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان و کارمندان خوب و مجرب عامل اصلی موفقیت یک سالن است و پس از آنها، تبلیغات خوب رمز موفقیت یک سالن زیبایی موفق هستند.

دکمه بازگشت به بالا