شناسایی ساختمان‌های ناایمن به تنهایی کافی نیست/ باید تسهیلات برای ایمن‌سازی ارائه شود

ساختمان | ناسا

اعضای کمیسیون کشور و شورا می‌گویند: «ارائه فهرستی از ساختمان‌های ناایمن کافی نیست، بلکه مالکان ساختمان‌ها باید سیاست‌های تشویقی را در کنار اقدامات نظارتی برای اطمینان از ایمن بودن ساختمان‌ها اجرا کنند».

محمدحسن آصفری در گفت وگو با مخبران، با بیان درس هایی که باید از ریزش کلانشهر آبادان گرفت، اظهار کرد: ساختمانی که مستحکم نبود اجازه افزایش طبقات را پیدا کرد و پروانه 4 طبقه تغییر کرد. برای 10 طبقه؟

وی تاکید کرد: در وهله اول باید با متخلفان برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

اعضای کمیسیون داخلی در ادامه گفتند: کلانشهر تنها ساختمان ناپایدار کشور نیست و به نظر من تنها با شناسایی بحران های آینده نمی توان از آن جلوگیری کرد. امروز لیست اعلام می شود که حدود 137 ساختمان ناایمن داریم اما معتقدم این تعداد زیاد است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار اقدامات دستگاه های نظارتی باید مشوق هایی مانند اشتراک تسهیلات در نظر گرفته شود تا مردم و صاحبان ساختمان های تجاری و مسکونی به سمت امنیت حرکت کنند. و مقاوم سازی ساختمان ها. امروزه نه تنها جاده های ناایمن یا ساختمان های چند طبقه در کشور، بلکه بسیاری از ساختمان های مسکونی که در حاشیه شهرها ساخته شده اند، با کوچکترین لرزش و یا استرسی فرو می ریزند.

آصفری در پایان تاکید کرد: باید در این زمینه سیاست گذاری شود تا مالک ساختمان نیازمند ایمن سازی ساختمان های ناایمن و در عین حال امکانات رفاهی و تسهیلات لازم باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا