فیزیوتراپی با لیزر در منزل

در ابتدای این مطلب انجام فیزیوتراپی در منزل را توضیح میدهیم و سپس مزیت های انجام فیزیوتراپی در منزل گفته میشود.در نهایت نکاتی مانند انتخاب محل مناسب در منزل که اهمیت زیادی در آرامش بیمار و انجام درست فیزیوتراپی دارد، بررسی خواهد شد.درمان از طریق فیزیوتراپی یک روش درمانی است که برای توان‌بخشی افراد بعد از آسیب انجام می‌شود. به‌طور کلی هدف از فیزیوتراپی، بازپروری، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت فرد است.

 

آموزش فیزیوتراپی در منزل با دستگاه | جایگزین فیزیوتراپی در منزل

بعد از هر مشکلی نظیر شکستگی و یا شکاف در استخوان، آسیب‌های ستون فقرات، سکته مغزی، اختلالات عصبی، صدمات ورزشی و انجام جراحی، بدن برای بازگشت به شرایط طبیعی و افزایش عملکرد خود به درمان توسط متخصصین فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند.

در فیزیوتراپی روش‌های متنوعی برای درمان استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تکنیک‌های الکتروتراپی، روش‌های درمانی دستی یا برنامه‌های مختلف ورزشی، کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی، گرما و سرما درمانی.تمامی این خدمات را بیمار میتواند بصورت فیزیوتراپی در منزل دریافت کند.

در چه مواردی به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

فیزیوتراپی فقط برای بیمارانی که سکته مغزی یا شکستگی داشته اند نیست،فیزیوتراپی برای بیماری های مختلفی تاثیر گذار است.برای مشکلات عصبی ،درد،مشکلات عضلانی،ارتوپدی،قلبی و تنفسی میتوان از علم فیزیوتراپی بهره برد.

فیزیوتراپی زانو

زانو یکی از عضو های حساس بدن است که دچار مشکلات ارتوپدی زیادی می شود.فیزیوتراپی آرتروز زانو،تعویض مفصل زانو و پارگی رباط صلیبی از بیشترین درخواست های است.

فیزیوتراپی سکته مغزی

سکته مغزی در اثر مسدود شدن یا پارگی رگ های مغزی رخ میدهد که باعث ضعف حرکتی می شود، که با انجام فیزیوتراپی میتوان در بسیاری موارد توان حرکتی را به بیمار برگرداند.

فیزیوتراپی گردن

گردن به علت انعطاف پذیر بودن و اینکه وزن سر را نگه می دارد یکی از آسیب پذیر ترین عضو بدن است، برای گردن درد، درمان آرتروز، ساییدگی، کاهش فاصله و فتق دیسک بین مهره‌ای کاربرد دارد.

فیزیوتراپی فلج

با یک برنامه درمانی منظم فیزیوتراپی می توان عضلات را بهبود بخشید،در فیزیوتراپی فلج، تمرکز بر درمان کل اعضای بدن است و نه فقط دست یا پای آسیب‌دیده.

فیزیوتراپی پارکینسون

پارکینسونیسم یک اختلال حرکتی است. درمان فیزیوتراپی می تواند به بیمار برای دستیابی به تحرک و استقلال کمک کند.

فیزیوتراپی حمله قلبی

فیزیوتراپی پس از حمله قلبی به کاهش ضربان قلب و فشار خون هنگام استراحت و ورزش کمک می کند.

فیزیوتراپی انسداد ریوی

بیماری انسداد ریوی در تنفس فرد تاثیر بسیار بدی میگذارد، با فیزیوتراپی تنفسی یا ریه از تجمع ترشحات پیشگیری میشود با آزادسازی اسپاسم عضلات تنفسی آرامش تنفسی به بیمار برمیگردد.

فیزیوتراپی آسم

آسم نوعی بیماری است که باعث دشواری تنفس و تنگ شدن موقت مجاری هوایی می‌شود..فیزیوتراپیست تمرینات تنفسی خاصی را برای کمک به آسم به شما آموزش می دهد.

فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی

اگر به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اید ، فیزیوتراپی در منزل می تواند برای برگشتن به حالت عادی کمک کند و تحرک خود را با تمرینات و تقویت عضلات بدست آورید.

فیزیوتراپی بدون مراجعه به مراکز درمانی

فیزیوتراپی یک روش درمانی نسبتاً طولانی است مراجعه مکرر و هر روزه با توجه به شرایط سخت بیمار، همچنین نوبت‌ های طولانی و نامنظم در مراکز درمانی این روش درمانی را با مشکل روبرو می‌کند. در چنین شرایطی بهترین پیشنهاد برای گرفتن نتیجه مطلوب و روند درمانی منظم، انجام فیزیوتراپی در منزل است. امروزه همه مراحل درمان از ارزیابی تا مراحل آخر درمان در منزل بیمار انجام می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

هوم ویزیت برای راحتی بیماران خانم خود، برای خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی از متخصصین خانم استفاده میکند. در حال حاضر ما در همه مناطق تهران فیزیوتراپی خانم برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل داریم.

محققان رابطه عاطفی بین بیمار و درمانگر را بررسی کرده اند و در نتایج بدست آمده به طور چشمگیری روحیه و ارتباط عاطفی تاثیر زیادی در فیزیوتراپی داشته است.در کشور ما بدلیل مسائل فرهنگی و مذهبی این رابطه عاطفی توسط فیزیوتراپیست خانم برای بیماران خانم سریعتر انجام می شود.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی

تمرین درمانی و انجام حرکات ورزشی خاص برای فیزیوتراپی یک مزیت بسیار خوبی دارد اینکه بیمار بعد از اتمام جلسه یک ساعته درمانی توسط فیزیوتراپی میتواند خودش به تنهایی حرکات را انجام دهد، اما باید نوع حرکات و زمان انجام حرکات و تمرینات توسط فیزیوتراپ آموزش داده شود و دقیقا گفته های فیزیوتراپیست انجام شود.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی برای بدست آوردن دوباره توان عضو ضعیف شده بدن است و بدن بیمار را برای راه اندازی خود و ترمیم کردن اعضای مصدوم شده بهبود میدهد.در مراحل ابتدایی تمرین درمانی هدف این است که درد و التهاب کم شود و یا از بین برود .

بیشترین تمرینات و تکنیک های فیزیوتراپی :

  • ورزش های دامنه حرکتی
  • تمرینات تقویتی عضله ها و عملکردی
  • تمرینات هماهنگی اعضای بدن و حفظ تعادل
  • تمرینات استقامتی و تمرینات کششی

تمرینات فیزیوتراپی برای پیشگیری از گرفتگی عضلات و رفع مشکلات سطحی است.شما اگر دچار مشکلات شکستگی و یا بیماری های مثل کمردرد،سکته مغزی،پارکینسون و یا آرتروز و … شوید باید طبق یک اصول و برنامه مشخصی توسط یک فیزیوتراپ درمان شوید. فیزیوتراپ با استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی و هنر دست های خود و برنامه تمرینی، درمان های فیزیوتراپی در منزل را برای شما انجام خواهد داد.

نکته مهم :در تمرینات فیزیوتراپی نکته مهم این است که نباید خودسرانه متوقف شود همانند دارودرمانی که باید تحت نظر پزشک انجام شود.حرکات تمرینی هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست انجام شود.

در چه مواردی نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارید؟

لیستی از رایج ترین دلایلی که افراد مختلف به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه می کنند و یا از خدمات فیزیوتراپی در منزل هوم ویزیت استفاده میکنید.

  • گردن درد و کمر درد
  • آرتروز مفاصل
  • شکستگی یا سایر شرایط و اختلالات ارتوپدی
  • عدم تعادل و ضعف حرکتی
  • خستگی و ضعف جسمانی مزمن
  • تقویت عضلات قبل و بعد از جراحی
  • عوارض سرطان و شیمی درمانی
  • آموزش های مرتبط با تناسب اندام و سلامتی
  • مشکلات تنفسی
  • توانبخشی قلبی و درد قفسه سینه
  • مشکلات زانو ، مچ پا و پا
  • مشکلات شانه ، بازو ، دست و مچ ، مانند سندرم تونل مچ دست و التهاب تاندون شانه
  • توانبخشی قبل و بعد از زایمان
  • توانبخشی عصبی ، مانند سکته ی مغزی و آسیب نخاعی یا ضربه به سر
  • مراقبت از زخم ها مانند زخم های دیابتی و زخم های آسیب ناپذیر، قبل یا بعد از جراحی
  • رگ به رگ شدن معمول و کشیدگی عضلات اندام ها و اسپاسم
  • صدمات ناشی از کار مانند صدمات حرکتی مکرر ، تصادفات ناشی از لغزش و سقوط و سایر ضربه ها
  • آسیب های ناشی از ورزش و فعالیت های بدنی

اولین ملاقات با فیزیوتراپیست چگونه خواهد بود ؟

در اولین ملاقات، فیزیوتراپیست بیمار را ارزیابی خواهد کرد. این ارزیابی شامل بررسی سوابق پزشکی و معاینه فیزیکی خواهد بود. پس از اینکه فیزیوتراپ درک کاملی از مشکل بیمار پیدا کرد یک پلن درمانی در نظر می‌گیرد و در همان جلسه اول کار درمان شروع می شود.

بازه زمانی جلسه اول فیزیوتراپی با لیزر در منزل  یک ساعت خواهد بود. در جلسه اول بهتر است یک یا دو نفر از اعضای خانواده در کنار بیمار باشد تا برنامه تمرینی و نکاتی گفته شده فیزیوتراپیست را یادداشت کنند و با بیمار تمرینات را انجام دهند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا