مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

امنیت | امنیت ملی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه بخش خانگی و تجاری اولویت اول گازرسانی است، از ابلاغ بخشنامه مصوب شورای عالی امنیت ملی مبنی بر برخورد با مشتریان پرمصرف دولتی و هزینه‌های غیرضروری و تجملی خبر داد. در بخش دولتی و خصوصی.

به گزارش مخبران، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چقانی در نشست جامع با مدیران عامل شرکت های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر دستورالعمل های وزارت نفت در خصوص پایداری تاکید کرد. وی با بیان اینکه این نشست با هدف اتخاذ سیستم های لازم برای حفظ جریان پایدار گاز در بخش خانگی و تجاری برگزار می شود، گفت: استانداران استان ها موظفند بر اساس مصوبات ابلاغی، عملکرد روزانه خود را بررسی و گزارش دهند. اجرای این مصوبه گاز در ادارات دولتی و مجتمع های خصوصی پرمصرف قطعی در مورد اسراف یا استفاده غیر ضروری گاز.

وی افزود: شمول این ابلاغیه شامل کلیه دستگاه های دولتی و شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه می شود. اگر هر یک از آنها مشمول اقلام زائد و پرمصرف شوند، مانند سایر مجتمع های دولتی و غیردولتی مشمول قطع گاز خواهند شد.

معاون وزیر نفت و گاز با تاکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به خانوارها و حفظ جریان ثابت گاز مصرف کنندگان داخلی است، تاکید کرد: از نظر تجاری نیز مدیریت مصرف در گازرسانی به بخش های مختلف ضروری است.

چگانی با اشاره به مصرف بی رویه و بی رویه گاز در بخش های دولتی و غیردولتی که شامل قطع گاز نیز می شد، گفت: این موارد در دستورالعمل ها و دستورالعمل های داده شده به شرکت های تابعه تشریح شده است اما به طور خاص می توان به مقداری آب اشاره کرد. مجموعه های تفریحی، استخرهای آبگرم روباز، جکوزی های نصب شده در محیط های باز و باغ ویلاها و مراکز تجاری با اعمال ملاحظات مربوط به هر یک مورد اشاره قرار گرفت.

وی یادآور شد: در مدیریت مصرف گاز در فصل سرما نیازمند هماهنگی و همکاری همه نهادهای مسئول در کنار حمایت نهادهای اطلاع رسانی از جمله صدا و سیما با توجه به اینکه این اطلاعیه مورد تایید معظم له قرار گرفته است. طبق دستور شورای امنیت ملی در بالاترین سطح. این امر برای تمامی ادارات دولتی فرض شده است و از این رو انتظار داریم مدیران استانی در تمامی سطوح با مدیران عامل شرکت های گاز استان همکاری کامل داشته باشند. هیچ مانعی برای حفظ جریان ثابت گاز در کشور و گرم نگه داشتن خانه های هموطنانمان وجود ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا