چرا پزشکان به فکر تغییر نام برخی سرطان‌ها هستند؟

تغییر نام | سرطان

گروهی از پزشکان در ایالات متحده می گویند زمان تغییر نام برخی از سرطان های خوش خیم مانند سرطان های خوش خیم پروستات برای جلوگیری از ترس بیماران از سرطان فرا رسیده است.

به گزارش مخبران، پزشکان آمریکایی معتقدند سرطان برای بسیاری از بیماران وحشتناک است و تغییر نام سرطان خفیف پروستات در مردان می تواند از جراحی ناخواسته و پرتودرمانی جلوگیری کند.

دانشمندان می گویند که با افزایش سن مردان، سلول های سرطانی در مردان بیشتر می شود، اما بیشتر انواع سرطان پروستات بی ضرر هستند.

اسکات آگنر، متخصص دانشگاه شیکاگو در ایالات متحده می گوید: یک نوع سرطان پروستات وجود دارد که خفیف و کمتر تهاجمی است. در عمل، این نوع سرطان علائمی ایجاد نمی کند و به سایر قسمت های بدن سرایت نمی کند.

او تاکید می کند که عبارت «شما سرطان دارید» تأثیر روانی عمیقی بر بیماران دارد. آنها معتقدند که از نظر بالینی ترس از این بیماری باعث می شود بسیاری از بیماران واکنش بیش از حد نشان دهند و درخواست جراحی یا پرتودرمانی ناخواسته کنند.

دیوید پنسون، کارشناس دانشگاه واندربیلت، می گوید: «اگر اضطراب را کاهش دهید، بسیاری از درمان های (غیر ضروری) را کاهش می دهید.

وقتی بیماران نام سرطان را می شنوند، می گویند حتی اگر به آن نوع سرطان نیاز نداشته باشند، باید درمان شوند.

به گزارش یورونیوز، دانشمندان قبلاً نام مثانه، دهانه رحم و برخی سرطان های خفیف تیروئید را تغییر داده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا