اقتصادیمطالب برتر

آب بندی سقف سفالی

چرا آب بندی سقف سفالی ضروری است؟

آب بندی سقف سفالی اهمیت بسیاری دارد زیرا این عملیات می‌تواند مانع نشت آب از ترک­ها و ناهمواری‌های دیگر سطح سقف شود. اگر این عمل به درستی انجام نشود، آب می‌تواند به راحتی وارد فضای داخلی ساختمان شده و خسارات جدی به دیوارها و سقف وارد کند. بنابراین، آب بندی مناسب، نقش بسیار مهمی در افزایش عمر مفید سقف سفالی و حفظ سلامت و عمر مفید ساختمان دارد. در ادامه، سه مورد از مهم­ترین علل ضرورت آب بندی سقف سفالی را بر می­شماریم.

چسب ماستیک شیروانی | عایق نانو شیروانی

 

جلوگیری از نشت آب

نشت آب یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است در سقف‌های سفالی رخ دهد. عدم وجود آب بندی مناسب می‌تواند باعث نشت آب و ورود آب به داخل سازه شود. این موضوع در نتیجه می‌تواند باعث خسارات جدی به دیوارها، سقف و کف ساختمان شود. با نصب لایه‌های آب بندی مناسب و مراقبت دوره‌ای از آن‌ها می‌توان از ورود آب به داخل ساختمان جلوگیری کرد و از خسارات بزرگتر محافظت کرد.

افزایش عمر مفید سقف

آب بندی مناسب باعث افزایش عمر مفید سقف سفالی می‌شود. اگر سقف خانه‌تان به درستی آب بندی نشود، تحت تاثیر نور خورشید، باران، برف و دما قرار گرفته و به آهستگی آسیب‌هایی به سقف وارد می­شودکه ممکن است هزینه‌های هنگفت بازسازی اساسی را برای شما و سایر ساکنین به همراه داشته باشد. با استفاده از فرایندها و روش­های آب بندی مناسب و استاندارد، می‌توانید عمر مفید سقف را افزایش داده و از تحمیل هزینه‌های ناشی از بازسازی پیشگیری کنید.

حفاظت از سلامت ساکنین

آب بندی سقف سفالی باعث حفاظت از سلامت ساکنین خانه می‌شود. چرا؟! چون که نشت آب می‌تواند باعث رطوبت زدن دیوارها و سقف شود که در نتیجه آن، می‌تواند به رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها منجر شود. این مسائل می­توانند برای سلامتی ساکنین آسیب‌های جدی به همراه داشته باشند و علاوه بر بروز واکنش­های آلرژیک و حساسیتی، سبب بروز بیماری­های مختلفی شوند. با انجام آب بندی سقف با روش­های درست و مناسب، می‌توانید از رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها جلوگیری کنید و سلامت ساکنین را تضمین کنید.

چسب قیری ماستیک

یکی از مواد مورد استفاده در هنگام اب گیری سقف شیروانی چسب قیری ماستیک می باشد.
که کاربرد بسیار گسترده در این فرایند خواهند داشت و افراد زیادی برای آب بندی سقف شیروانی خود از این ماده استفاده می‌کنند.
این چسب معمولا هزینه های زیادی را برای شما در بر نخواهد داشت و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کرده و استفاده کنید.
این چسب ها در حجم های مختلف قابل سفارش هستند.

یکی از بهترین و مفید ترین ویژگی های این چسب مقاومت فیزیکی بالای آن می باشد.و در برابر سرما گرما و عوامل محیطی مقاوم خواهند بود این چسب ها پس از خشک شدن نقش بسیار مناسبی را در جهت پر کردن سقف شیروانی شما ایفا خواهند کرد .شما می توانید از این چسب ها برای هر سطحی استفاده کنید.
چسب های قیری ماستیک برای استفاده در انواع سقف های شیروانی فلزی سفالی سنگی و غیر قابل استفاده خواهد بود.
یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این چسب خشک شدن به سرعت آن می باشد.و بعد از استفاده طی زمان کوتاهی سفت می شوند.
هنگام خریداری چسب ماستیک توجه داشته باشید که نمونه مرغوبی از آن را تهیه کنید.

تعویض ورق اسیب دیده

اگر بخشی از سقف شیروانی شما دچار اسیب شد شما می توانید برای رفع این سوراخ از ورق دیگری استفاده کنید.
شما می توانید با مراجعه به شرکت مورد نظر ورقه ای همانند ورقه های سقف شیروانی خود تهیه کرده و آن را جایگزین ورق آسیب‌دیده کنید.
در شرایط امکان این که شما بتوانید ورق ای متناسب با سایر ورق های سقف شیروانی خود پیدا کنید.کم می باشد از طرف دیگر جایگزین کردن ورق ها هزینه های بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.
برای استفاده از این روش ابتدا باید ورقه آسیب‌دیده را از سقف شیروانی خود خارج کنید .و سپس بخش مورد نظر را اندازه گیری کرده و ورقه ای مناسب برای آن تهیه کنید.

البته این که شما بتوانید ورق سقف آسیب دیده خود را به تنهایی نصب کنید سخت است .و شما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید که این امر هزینه های ارائه شده برای شما را افزایش خواهد داد.
با توجه به این موضوع تعویض ورقه آسیب دیده گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
در شرایطی برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا ساختار کلی سقف‌شیروانی خود را تعویض کنند.
شما می توانید برای جلوگیری از بروز چنین اسیب هایی در ابتدا ورقه های مرغوبی برای استفاده در سقف شیروانی خود تهیه کنید.

دلایل اسیب دیدن سقف شیروانی

در شرایط مختلف ممکن است سقف‌شیروانی شما آسیب ببیند که این امر باعث بروز خسارت هایی برای شما خواهد شد.
عوامل مختلفی می‌تواند در آسیب پذیری سقف‌شیروانی نقش داشته باشد.
یکی از مهم ترین عوامل تابش مستقیم نور خورشید به ورقه های شیروانی خواهد بود.که این امر می‌تواند سبب پوسیدگی ورق های شیروانی شما شده و در آن سوراخ ایجاد کند.
از طرف دیگر قرار دادن اشیای مختلف در سقف های شیروانی نیز می تواند.
ساختار آنها را تحت تاثیر قرار داده و سبب پارگی  افتادگی و یا ساییدگی سقف های شیروانی شوند.

نحوه عایق بندی سقف شیروانی چگونه است؟

عایق بندی سقف شیروانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل مهندسین پس از ساخت سازه سریعا اقدام به عایق بندی سقف شیروانی می کنند تا کیفیت و عمر سازه به مدت زمان طولانی حفظ شود. عایق بندی سقف های شیروانی را به روش های مختلفی انجام می دهند به همین دلیل برخی از روش های عایق بندی سقف شیروانی را ذکر می کنیم.

۱عایق رطوبتی

این نوع پوشش ها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به روز از وارد شدن نم و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند به همین دلیل معمولا در استان های شمالی کشور از این نوع عایق استفاده می کنند تا نم و رطوبت سبب از بین رفتن ساختمان و… نشود.

۲عایق صوتی

یکی دیگر از عایق هایی که مهندسین در صورت لزوم از آن استفاده می کنند، عایق صوتی می باشد. عایق صوتی از خروج و وارد شدن صدا جلوگیری می کند به عنوان مثال در هتل ها از عایق صوتی استفاده می کنند.

۳عایق حرارتی

عایق حرارتی یکی از بهترین عایق هایی می باشد که مهندسین هنگام ساخت و ساز از آن استفاده می کنند به دلیل این که از انتشار یا به وجود آمدن آتش جلوگیری می کند. از عایق های حرارتی معمولا برای کارخانه ها یا محیط های کاری مانند انبار ها استفاده می شود.
نحوه عایق بندی سقف های شیروانی نسبت به یک دیگر متفاوت است و تمامی مراحل کار آن توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام می شود تا پس از انجام کار هیچ مشکلی به وجود نیاید و عایق به خوبی نصب شده باشد. عایق بندی سقف های شیروانی نه تنها از سازه محافظت می کند بلکه از افراد نیز محافظت می کند به همین دلیل برخی از افراد به عایق بندی بودن سازه توجه زیادی می کنند. اگر نحوه عایق بندی سازه به خوبی انجام شده باشد هیچ مشکلی برای سازه به وجود نمی آید و نیازی به ترمیم مراحل عایق بندی و… نمی باشد.
عایق بندی کردن سازه و ساختمان ها در صرفه جویی وقت و انرژی و… کمک بسیار زیادی می کند همچنین هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود و با محیط افراد کاملا سازگار است همچنین عایق بندی کردن سقف های شیروانی هیچ نیازی به ترمیم و تعمیر دوباره ندارند و عمر طبیعی خود را دارند.

https://berke.ir/آب-بندی-سقف-سفالی/منبع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا