اقتصادیمطالب برتر

آینده شغل تعمیرات موبایل در ایران و جهان چگونه است

در این مقاله به موضوع آینده شغل تعمیرات موبایل و نحوه ورود به این حرفه و هر آنچه در رابطه با شغل تعمیر موبایل مورد نیاز است، خواهیم پرداخت.

با توجه به استفاده روزافزون افراد در تمامی سنین از تلفن های هوشمند، بازار داغ مشاغل مرتبط با موبایل بر کسی پوشیده نیست. برخورداری از مهارت تعمیر انواع موبایل میتواند افراد را به آینده شغلی پردرآمد نزدیک سازد. چرا که به دلیل کاهش قدرت خرید افراد و افزایش قیمت تلفن های همراه، خرید گوشی جدید به صرفه نیست و افراد ترجیح می‌دهند تا گوشی معیوب خود را تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنند. در ادامه به آینده شغل تعمیرات موبایل و نحوه ورود به این حرفه و هر آنچه در رابطه با شغل تعمیر موبایل مورد نیاز است، خواهیم پرداخت.

آموزش تعمیرات موبایل | آموزش تعمیرات موبایل از مبتدی تا حرفه ای

 

آشنایی با شغل تعمیرات موبایل

شاید در دهه های گذشته شغل تعمیرات موبایل چندان شناخته شده نبود و این امر به دلیل فراگیر نبودن تلفن همراه در سطح جامعه بود. اما ورود به عصر تکنولوژی باعث ورود بسیاری از مشاغل جدید و رونق گرفتن آنها شد.

یکی از این مشاغل نوظهور و پردرآمد، حرفه تعمیرات موبایل است. وجود انواع مدل های تلفن همراه با امکانات و ویژگی های متعدد، نیاز به افرادی که در این حوزه دارای دانش و مهارت باشند را افزایش داده است. این افراد باید با انواع قطعات به کار رفته در موبایل آشنایی داشته و نحوه تعمیر آنها را بدانند.

علاوه بر مهارت های سخت افزاری و آشنایی با انواع قطعات موبایل، تعمیرکاران موبایل باید مهارتهای نرم افزاری نیز داشته و قادر به رفع این گونه مشکلات باشند. به طور کلی این شغل، در ارتباط با تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع تلفن همراه در برندها و مدل های مختلف است.

بررسی بازار کار شغل تعمیرات موبایل

پیش از ورود به هر حرفه ای نیاز است تا بازار کار آن مورد بررسی دقیق قرار گرفته و میزان درآمد حدودی در نظر گرفته شود. این کار باعث میشود تا از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری شده و فرد با دیدی باز به سمت این شغل برود.

بررسی های میدانی حاکی از این است که در سال های اخیر شغل تعمیرات موبایل از جمله حرفه های با بازار کار پر رونق شناخته شده و افراد فعال در این حوزه از درآمد بالایی برخوردار هستند. هر فردی که تلفن همراه دارد در طول سال حداقل یک بار برای تعمیر گوشی خود به یک مرکز تعمیرات موبایل برای رفع مشکلات دستگاه خود مراجعه میکند و با توجه به حجم گسترده تلفن‌های همراه و نقش مهم آن در زندگی افراد با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که تعمیرکاران موبایل سالیانه به درآمد بالایی دست پیدا میکنند.

آینده شغلی تعمیرات موبایل به چه صورت است؟

بسیاری از مشاغل به صورت مقطعی دارای رونق هستند و پس از مدت زمانی که از تبشان کاسته شده و میزان درآمد حاصل از آنها کاهش می یابد. در رابطه با آینده شغل تعمیرات موبایل میتوان به قطعیت گفت که بازار آن روز به روز داغ تر و نیاز به افراد متخصص و با مهارت در این زمینه بیشتر می شود. دلیل این امر تولید انواع تلفن های هوشمند جدید با امکانات و ویژگی های منحصر به فرد است.

آموزش تعمیرات موبایل | آموزش تعمیرات موبایل از مبتدی تا حرفه ای

مسلما افراد عادی که هیچ گونه مهارتی ندارند، قادر به تعمیر و برطرف کردن مشکلات موبایل خود نیستند و در هنگام خرابی دستگاه، نیاز دارند تا به یک تعمیرکار موبایل مراجعه کنند. شرکت های بزرگ تولید کننده موبایل دنیا مانند سامسونگ، آیفون، شیائومی و… چندین بار در سال گوشی های جدیدی را وارد بازار کرده که ظرافت آنها روز به روز بیشتر شده و تعمیرات آنها نیز تخصصی تر می شود.

با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که آینده شغل تعمیرات موبایل در ایران و جهان کاملا تضمین شده است و افراد می‌توانند پس از دریافت آموزش های لازم با خیالی آسوده وارد این حرفه شوند و با دریافت مدرک فنی حرفه ای، مقدمات مهاجرت خود به کشورهای دیگر را فراهم سازند.

نحوه ورود به شغل تعمیرات موبایل

پس از بررسی های لازم در خصوص بازار کار و میزان درآمد حرفه تعمیرات موبایل، این سوال برای افراد به وجود می آید که چگونه باید وارد این شغل شد و دروازه ورود به شغل تعمیر موبایل چگونه است.

یکی از روش های ورود به این شغل این است که در هنرستان رشته الکترونیک را انتخاب کرده و پس از آن به صورت تخصصی آموزش های تعمیرات موبایل را فرا بگیرید. اما ممکن است از سن انتخاب رشته گذشته باشید و در رشته دیگری تحصیل کرده و شرکت مجدد در رشته الکترونیک برای شما زمانگیر باشد.

خوشبختانه با توجه به نیاز جامعه به این حرفه، دوره های آموزشی تخصصی تعمیرات موبایل در شهرهای مختلف وجود دارد که میتوان با شرکت در این دوره مهارتهای مورد نیاز را کسب کرد. نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت است، اعتبار موسسات برگزار کننده این دوره ها و آموزش های صحیح و اصولی است.

پس، در ابتدا نیاز است تا افراد علاقمند به حوزه تعمیرات موبایل، آموزشگاه های معتبر و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای را شناسایی کرده و پس از اطمینان از حضور اساتید مجرب و کاربلد در این مجموعه ها، در کلاسها شرکت کنند.

آموزش تعمیرات موبایل | آموزش تعمیرات موبایل از مبتدی تا حرفه ای

در ادامه پس از گذراندن دوره تعمیر موبایل و موفقیت در آزمون های تئوری و عملی، آموزشگاه تعمیرات موبایل به افراد شرکت کننده مدرک فنی و حرفه ای معتبر اعطا کرده که میتوان با استفاده از این مدرک اقدام به راه اندازی مرکز تعمیرات موبایل کرد.

سرمایه لازم برای ورود به شغل تعمیرات موبایل

یکی از نکات مهم برای راه اندازی مشاغل مختلف از جمله تعمیر موبایل، آگاهی از سرمایه مورد نیاز آن است. برای ورود به به این حرفه در ابتدا نیاز است تا هزینه ای را برای شرکت در دوره های تعمیر موبایل کنار گذاشته تا گام اول یعنی کسب مهارت برداشته شود. آموزشگاه های معتبر نرخ های خود را بر طبق تعرفه های موجود دریافت کرده که عموما هزینه بالایی نخواهد بود. باید به این موضوع توجه کافی داشت تا مورد سوء استفاده موسسات غیر معتبر قرار نگیرید.

پس از دریافت مدرک و کسب آموزش ها، نیاز است تا ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شود. تعمیرات موبایل جزو مشاغلی است که ابزار کار از نیازهای اولیه آن است و باید هزینه ای را برای آن در نظر گرفت. البته افرادی که بودجه کافی برای خرید تجهیزات در اختیار ندارند، میتوانند به صورت درصدی در مراکز و مغازه های تعمیرات موبایل کار کرده و از دستگاه و ابزار کارهای آن مرکز استفاده کنند.

سرمایه ای نیز برای اجاره یا خرید مغازه نیز باید در نظر گرفته شود که البته باز هم در صورت عدم وجود سرمایه کافی میتوان در مراکز تعمیراتی مختلف به عنوان تعمیرکار موبایل کار کرد و درصدی را به صاحب مغازه پرداخت کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم آینده شغل تعمیرات موبایل و روش ورود به این حرفه را برای کسانی که دوست دارند یک شغل فنی پردرآمد داشته باشند؛ بررسی کنیم. در نهایت اگر قصد دارید تعمیرات انواع گوشی های هوشمند را از مبتدی تا پیشرفته در یک آموزشگاه معتبر یاد بگیرید؛ پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره تخصصی تعمیرات موبایل در مجموعه موبایل کارا است. برای شرکت در این دوره کافی است به آدرس اینترنتی https://tamiratemobile.com/mobile-repair-training مراجعه کرده و فرم ثبت نام را پر کنید. سپس منتظر تماس از سوی کارشناسان این مجموعه باشید.

منبع : khabaronline.ir/xjPC4

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا