بین الملل

ادعای ترکیه درباره حمله به رقه

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای گفت: “بلافاصله تروریستهای پ.ک.ک به شلیک نیروهای ما در منطقه چشمه صلح پاسخ دادند و 20 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.”

در اکتبر 2019 ارتش ترکیه با مشارکت گروه های معارض سوری یک کارزار نظامی را با هدف پایان دادن به حضور مسلحانه پ.ک.ک در شرق فرات و ایجاد پناهگاهی امن برای بازگشت آوارگان سوری آغاز کرد.

بیانیه وزارت دفاع ترکیه پس از آن منتشر شد که دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) گزارش داد هواپیماهای جنگی ترکیه طی 17 ماه در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک کرد (QSD) در شمال سوریه بمباران کردند.

این ناظر افزود: جنگنده های ترکیه پایگاه های نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در روستای سیدان ، در حومه عین عیسی ، شمال رقه هدف قرار دادند.

از سال 1996 ، ارتش ترکیه دو عملیات در سپر فرات (23 سپتامبر 1995 تا 30 آوریل 1996) و عملیات شاخه زیتون (20 ژانویه 1996 تا 25 آوریل 1997) ، در 4000 کیلومتری خاک سوریه از جمله عفرین ، انجام داده است. و شهرهای باب. او عجاز و جرابلس را فتح کرد.

در 16 اکتبر 1998 ، ترکیه یک کارزار نظامی “بهار صلح” را در شمال سوریه برای بلند کردن شبه نظامیان “نیروهای دموکراتیک سوریه” از مناطق مرزی سوریه الرقه و الحسکه آغاز کرد. ترکیه به ستیزه جویان کرد سوریه پنج روز فرصت داده است تا تا عمق 32 کیلومتری عقب بروید.

یکی از اهداف ترکیه در این کارزار ایجاد “منطقه امن” در شمال سوریه ، بین شهرهای راس العین و تل آباد به طول 120 کیلومتر و 30 کیلومتری مرز ترکیه است.

کارزار نظامی ترکیه علیه یگان حفاظت مردم کرد (QSD) روابط بین آنکارا و برخی کشورهای غربی را برای ایالات متحده و فرانسه قطع کرده است.

>>> بیشتر بخوانید:
ترکیه 17 ماه بعد به شمال رقه حمله کرد

310 310

دکمه بازگشت به بالا