ادعای کره شمالی در مورد منشاء کرونا در این کشور

کره شمال | کره شمالی

پیونگ یانگ بالن های ارسال شده از کره جنوبی را مسئول همه گیری کرونا در کره شمالی می داند.

به گزارش مخبران، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با ابتلا افرادی که با بالن های ارسالی از کره جنوبی به این کشور در تماس بودند، آغاز شد.

مقامات پیونگ یانگ قبلاً گفته بودند که شهروندان کره شمالی ممکن است از طریق بالون های آلوده به ویروس کرونا که از طرف کره جنوبی ارسال شده است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

در سال های اخیر، کره شمالی بارها خشم خود را از توزیع اعلامیه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ توسط بالن های ارسال شده از کره جنوبی به خاک کره شمالی ابراز کرده است.

با این حال، مقامات کره جنوبی احتمال آلوده بودن بالن های ارسال شده به کره شمالی به ویروس کرونا را رد کردند.

با این حال، رسانه دولتی کره شمالی به نقل از مراکز پیشگیری از همه گیری این کشور اعلام کرد که نمونه هایی از ویروس کرونا در شهر “ایفو” در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی پیدا شده است.

بر اساس اعلام آنها، تست کرونای یک سرباز 18 ساله و یک کودک 5 ساله در اوایل فروردین ماه پس از تماس با “مواد مشکوک” در شهر مثبت شد.

مقامات بهداشتی کره شمالی در اطلاعیه ای «فوری» از شهروندان این کشور خواسته اند اقلام مشکوک را برای تخریب به مقامات مربوطه تحویل دهند.

با این حال، در این گزارش ها به هیچ ماده مشکوکی اشاره نشده است و دولت کره جنوبی قبلاً کمپین های تبلیغاتی علیه رهبران کره شمالی با استفاده از اعلامیه ها در امتداد مرز بین دو کشور را ممنوع کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان خود را متقاعد کند که همه گیری ویروس کرونا در این کشور از طریق اعلامیه ها یا سایر مواد ارسال شده از طریق بالن به این کشور در حال گسترش است.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی پس از ادعای بحث برانگیز مبنی بر اینکه این کشور بیش از دو سال از ویروس کرونا عاری بود، سرانجام در 12 می امسال به همه گیری کووید-19 اعتراف کرد.

بر اساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، حدود 73 نفر بر اثر اپیدمی کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا