بین الملل

ارتباطی مستقیم بین امنیتی کردن پرونده هسته‌ای ایران و جاسوسی از تأسیسات حساس هسته‌ای و غیرهسته‌ای وجود دارد

علی واحدی درباره رأی اخیر هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: “اخیراً هیئت مدیره آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه هسته ای علیه ایران را تصویب كرد كه آلمان ، فرانسه و انگلیس پیشنهاد داده است.” طبق گزارش تروئیکا اروپا ، جمهوری اسلامی ایران دسترسی کافی به آژانس بین المللی انرژی اتمی را فراهم نکرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تروئیکای اروپا قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) اتخاذ کرده است ، کارشناسان پاکستانی در امور بین الملل گفتند: شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها کشوری است که به آراء حاکم آژانس بین المللی انرژی اتمی و همکاری سطح بالا با آژانس انرژی هسته ای دسترسی دارد.

واحدی افزود: “بازرسان آژانس انرژی هسته ای بین المللی نیز این موضوع را تصدیق كرده اند و رسما از ایران بخاطر شفافیت در عملکرد و همکاری با آژانس انرژی هسته ای تشكر می كنند.” لازم به ذکر است که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در ادعای ایران نسبت به جمهوری اسلامی و فشار بر این کشور بی اثر است.


بیشتر بخوانید:

وزارت امور خارجه آمریكا: ایران در حال ساخت تسلیحات هسته ای نیست

تصدیق عدم انفعال و حل و فصل اروپا وضعیت را پیچیده تر کرده است. ما در حال انجام اقدامات مناسب و مناسب هستیم.


وی اظهار داشت: “مشخص است که موضع آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال جمهوری اسلامی ایران به درخواست رژیم یونیستی و دولت آمریکا تغییر یافته است.” پذیرش حكم آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد تأیید حزبی مشاركت بین المللی آمریكا در امور این سازمان بین المللی. این همچنین نشان دهنده سیاست مداخله گرانه ایالات متحده و عدم رعایت قوانین بین المللی است. ماهیت اصلی ایالات متحده اکنون برای همه مشخص است و شکی نیست که هیچ قانونی را رعایت نمی کند و تمام ارزش های بشردوستانه را نقض می کند. ایالات متحده در مبارزه با حمایت از حقوق بشر و نژاد پرستی ، که از آن برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در چین استفاده می شود ، آواز دارد.

کارشناسان پاکستانی اظهار داشتند: “اوضاع داخلی در ایالات متحده در بحران است. و کشورهای غربی در آستانه فعالیت هستند و رسانه ها مشغول انجام کار دیگری هستند.

وی با اشاره به نقض پیمان بزرگ قاره سبز در بروجام ، اظهار داشت: علی رغم همه اینها ، آنچه فرانسه ، آلمان و انگلیس انجام داده اند خیانت بزرگی علیه جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ چنین تصمیمی است. در حقیقت ، آنها می دانند که ایران از مفاد آئین نامه آژانس انرژی هسته ای پیروی می کند و بنابراین به خوبی می دانند که برنامه هسته ای ایران نسبتاً شفاف است و ایران تا حد امکان با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کند.

ایران هیچ وقت با خواسته های غیرقابل توجیه در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی موافقت نمی کند.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند با ارائه پرونده ایران به شورای امنیت از یک سو و بازرسی از امکانات حساس نظامی و غیرنظامی از سوی دیگر ، جمهوری اسلامی را تحت نظر داشته باشند. اگر چنین چیزی غیرممکن تلقی شود ، امنیت ملی ایران توجیه می شود.

با این حال ، این تحلیلگر پاکستانی اظهار داشت که تصویب چنین قطعنامه ای با انگیزه ، هیچگونه فشار قانونی را بر جمهوری اسلامی ایران وارد نمی کند و همه سازمان های بین المللی به خوبی درک می کنند. با این حال ، دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می کنند تا ایران را تحت فشار قرار دهند تا فشار بیشتری به جمهوری اسلامی وارد کند.

وی در پاسخ به این سؤال كه جمهوری اسلامی ایران چگونه باید به این قطعنامه پاسخ دهد ، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید مطابق با اصول و قوانین بین المللی همان روال گذشته را طی كند. از آنجایی که ایران کشوری قوی و مستقل است ، دیگر نیازی به طعمه مطالبات ایالات متحده و غرب نیست.

به گفته وحیدی ، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای همه کشورهای جهان مسلماً شکست ناپذیر است و ایران اصرار دارد تا حق خود را در این مورد و با شفافیت کامل به کار گیرد. با این حال ، فشار و توطئه غیرضروری دشمن نمی تواند مانع از حرکت ایران به جمهوری اسلامی شود و این کشور در برابر فشارهای استکبار آسیب پذیر نیست.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا