اقتصادیمطالب برتر

از کجا بفهمیم موتور کولر گازی سوخته

از مهم‌ترین علائم سوختن موتور کولر گازی می‌توان به باد گرم، بالا رفتن غیرعادی قبض برق، پریدن فیوز پس از روشن کردن دستگاه و … اشاره کرد.

علائم سوختن موتور کولر گازی اسپلیت چیست ؟

به نقل از mysmartprice.com موتور کولر گازی یا کمپرسور در واقع همان قلب کولر گازی اسپلیت می باشد . در صورتی که موتور کولر گازی بسوزد، کولر گازی دیگر کار نمی کند . به عبارتی اگر کمپرسور دستگاه شما کار نکند، کولر شما هیچ سرمایی ندارد . سوختن موتور کولر گازی اسپلیت، یکی از رایج ترین ایرادات و مشکلات در کولر گازی اسپلیت محسوب می شود . ما در این مقاله سعی داریم تا در رابطه با علائم سوختن موتور کولر گازی اسپلیت صحبت کنیم . همچنین توصیه میکنیم بعد از خواندن این مقاله، مقاله مفید و کابردی دیگری که ما در مورد نوشتیم را نیز مطالعه نمایید.

تعمیر موتور سوخته کولر گازی | ضعیف شدن کمپرسور کولر گازی

  1. نداشتن سرمای کافی : اگر کولر گازی خود را روشن کردید و بعد از گذشت حدود یک ربع متوجه شدید که کولر فضا را خنک نکره است و مثل همیشه کار نمی کند، به احتمال زیاد موتور کولر گازی اسپلیت شما سوخته است . بنابراین یکی از اصلی ترین علائم سوختن موتور کولر گازی نداشتن سرمای کافی می باشد .
  2. نداشتن ارتعاش : هنگامی که کولر گازی اسپلیت را روشن می کنید و شیر های کولر گازی گرم می شود، اما شما ارتعاش کولر گازی را حس نمی کنید، ممکن است خازن و یا کمپرسور سوخته باشد .
  3. پریدن مکرر کلید مینیاطوری : اگر کلید مینیاطوری یا همان فیوز برق به صورت مکرر می پرد، می تواند یکی از نشانه ها و علائم سوختن موتور کولر گازی باشد .

علت های سوختن موتور کولر گازی اسپلیت چیست ؟

قیمت کولر گازی ال جی: کم شدن مبرد : یکی از اصلی ترین علت های سوختن موتور کولر گازی، نبود گاز کافی یا کم بودن گاز در کولر گازی اسپلیت می شود . در صورتی که گاز کولر گازی اسپلیت کم باشد و یا تمام شده باشد، و در همین وضعیت کولر را روشن کنید، باعث می شود که موتور کولر گازی اسپلیت شما بسوزد .

ولتاژنا مناسب : یکی دیگر از مواردی که باعث سوختن موتور کمپرسور می شود، نوسانات برق می باشد . اگر برق نوسان کند، موتور کولر گازی، روند کار کردنش قطع می شود، به عبارتی کمپرسور هنگام کار کردن زیر بار می ماند، در این صورت برق روی سیم پیچ وجود دارد و سیم پیج به شدت آمپر می کشد، و توانای راه اندازی قطعات داخلش را ندارد، در این صورت موتور اورلود می شود و همین موضوع می تواند باعث سوختن کمپرسور کولر گازی شود .

کثیف بودن کندانسور : همچنین اگر کمپرسور کثیف باشد نیز می تواند باعث سوختگی موتور کولر گازی شود . از آن جایی که گاز داغ وارد کندانسور می شود، اگر کندانسور کثیف باشد، نمی تواند گرمای گاز داغی که وارد کندانسور می شود را تخلیه کند . همین امر باعث می شود تا فشار گاز بسیار بالا برود مثلا در صورتی که کندانسور کثیف شود، فشار گاز به ۹۰ می رسد . بالا رفتن فشار گاز باعث بالا رفتن آمپر می شود و باعث می شود که کمپرسور بسوزد .

وجود هوا در لوله ها : هوا به هیچ عنوان نباید وارد لوله های کولر گازی شود، زیرا وجود هوا در لوله های کولر گازی باعث می شود که روغن موتور خراب شود،  هوا باعث اکسید شدن قسمت های داخلی موتور می شود، با زنگ زدن قسمت های داخلی کولر گازی، موتور دچار ساییدگی می شود . اگر هوا وارد لوله های کولر گازی شود باید توسط نصاب یا متخصص ، باید همه ی هوای موجود در لوله ها با استفاده از دستگاه وکیوم از آن خارج شود .

معیوب بودن سیم پیچ : همچنین یکی دیگر از علت های سوختن موتور کولر گازی اسپلیت، معیوب بودن سیم پیچ راه انداز یا کمکی می باشد، که این حالت باعث می شود که موتور کولر گازی بسوزد . همچنین نا مرغوب بودن و پایین بودن کیفیت سیم های استفاده شده در موتور نیز باعث سوختن موتور کولر گازی اسپلیت می شود .

قیمت تعمیر کمپرسور کولر گازی اسپلیت

کندانسور یا همان موتور کولر گازی، قطعه ای است که روی بونیت بیرونی کولر گازی اسپلیت نصب می شود . این قطعه شبیه به رادیات ماشین می باشد .

موتور کولر گازی یکی از اصلی ترین و گران ترین قسمت های کولر گازی می باشد، بنابراین تعمیر و تعویض آن جز تعمیرات گران قیمت محسوب می شود . در صورت خرابی موتور کولر گازی، امکان گردش گاز در مدار وجود ندارد و کولر نمی تواند سرما تولید کند . بنابراین باید این قطعه توسط یک تعمیر کار متخصص تعویش شود تا کولر گازی بتواند مجددا استفاده شود .

دلیل اصلی سوختن موتور کولر گازی چیست ؟

اگر عایق های موتور کولر گازی به هر دلیلی از بین برود، و باعث اتصال و قطع سیم های موتور شود، باعث می شود که موتور کولر گازی اسپلیت یا همان کمپرسور کولر گازی اسپلیت بسوزد .

هنگامی که کولر را روشن می کنید، و متوجه می شوید که کولر سرمای کافی را ندارد و باد خنک پرتاب نمی کند، باید هرچه سریع تر کولر گازی را خاموش کنید و با تکنسین مربوطه تماس بگیرید . در صورت بی توجهی به خاموش کردن کولر گازی اسپلیت، ممکن است ولتاژ برق بالا برود و باعث اورلود کمپرسور شود و در نتیجه کمپرسور بسوزد .

سرویس به موقع کولر گازی را هیچ گاه فراموش نکنید و اهمیت آن را جدی بگیرید . سرویس به موقع کولر گازی می تواند عمر کولر گازی اسپلیت را افزایش دهد و باعث بهبود در کارکرد کولر گازی شود، همچنین از بروز مشکلات احتمالی در کولر گازی جلوگیری کند . سرویس کولر گازی باید هر ۶ ماه یکبار انجام شود . جهت سرویس کولر گازی اسپلیت خود، می توانید با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس حاصل کنید

منبع : airgroupegypt.com

دکمه بازگشت به بالا