عمومیمطالب برتر

استفاده از انیمیشن در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

سفارش انیمیشن تبلیغاتی موجب افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به خریداران می‌شود و بنابراین بر توسعه و رشد تجارت یک برند تاثیرگذار است.برای سفارش آنلاین موشن گرافیک کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین موشن گرافیک ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.چگونه سفارش انیمیشن تبلیغاتی می‌تواند بر رشد تجارت تاثیرگذار باشد؟ چرا برندهای جهانی از استراتژی تکرار نمایش انیمیشن‌های کوتاه استفاده می‌کنند؟ علت اینکه کسب و کارها باید به منظور تبلیغات ویدئوهای موشن گرافیک  یا انیمیشن بسازند چیست؟

۷ فایده استفاده از انیمیشن در آموزش (یادگیری با انیمیشن ) - نوشیکا

با توجه به رقابت تجاری امروز، انیمیشن تبلیغاتی یک راه عالی برای نشان دادن هویت برند است. بکارگیری این نوع تبلیغات خلاقانه موجب می‌شود که مشتریان بالقوه درک واضح تری از یک محصول و تجارت آن داشته باشند. مراحل تولید انیمیشن سه مرحله ی کلی دارد:پیش تولید ، تولید ، پس تولید ، که هر کدام به مراحل جزئی تری تقسیم می شوند.

سفارش انیمیشن تبلیغاتی نقش مهمی در زمینه بازاریابی به ویژه اینترنتی ایفا می‌کند. کاربران آنلاین تبلیغات به شکل موشن‌گرافیک و انیمیشن را نسبت به تصاویر ثابت ترجیح می‌دهند. به عبارتی تبلیغات بنری ثابت در مقایسه با نوع متحرک به سختی نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کند و حتی می‌تواند نگرش منفی در مخاطبان هدف ایجاد نماید.

از طریق تکرار تبلیغات انیمیشنی کوتاه، نام برند و یا سایر مفاهیم راحت‌تر به مخاطبان انتقال داده می‌شود و در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد شد. هدف از تبلیغات علاوه بر معرفی محصولات و جذب مشتریان می‌تواند رشد تجاری و ارتقای یک برند باشد. به کارگیری انواع تبلیغات انیمیشنی با ایجاد ارتباطات در سطح گسترده و افزایش فروش موجب رشد تجارت یک برند خواهد شد.

فهرست عنوان‌هایی که در این مقاله بیان شده‌اند عبارتند از: نقش انیمیشن کوتاه بر رشد تجارت، ویژگی‎‌های انیمیشن سه بعدی، تاثیر انیمیشن کوتاه تبلیغاتی بر مشتریان، ارتباط با مخاطبان و مزایای سفارش انیمیشن تبلیغاتی.

نقش انیمیشن کوتاه بر رشد تجارت

صنعت تبلیغات با ایجاد انگیزه در مخاطبان هدف، تمایل به خرید محصولات را افزایش می‌دهد. رونق کسب و کار، فروش محصولات، اشتغال‌زایی و بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه از جمله نتایجی هستند که برندهای مطرح دنیا به وسیله تبلیغات انیمیشنی به آن دست می‌یابند. تبلیغات می‌تواند الگوی مصرف را در جامعه تغییر دهد و موقعیت یک محصول را در بازار تثبیت نماید.

متداول‌ترین سبک انیمیشن‌های تبلیغاتی موشن گرافیک است که با آن می‌توان متن و تصاویر را به صورت متحرک درآورد و انیمیشن‌های بسیار ساده تهیه کرد. در حال حاضر موشن گرافیک‌های دوبعدی و سه بعدی جایگاه خاص را در پلتفرم‌های آنلاین و وب سایت‌ها پیدا کرده‌اند.

ویژگی‎‌های انیمیشن سه بعدی

بدیهی است که انیمیشن‌های تبلیغاتی باید بر اساس ساخته شوند. همچنین تولید تبلیغات خلاقانه شروع خوبی برای جذب مشتری در تجارت امروز است. به عنوان مثال برخی برندها محصولات خود را به صورت نامحسوس تبلیغ می‌کنند و با داستان سرایی درباره مناسبت‌های اجتماعی و ایجاد حس نوستالژیک نام برند را مطرح می‌نمایند. انیمیشن کوتاه راهکاری مناسب برای انتقال مفاهیم و اطلاعات پیچیده به صورت داستان است.

اگر یک محصول تجاری از نظر فنی چالش برانگیز است، به وسیله موشن گرافیک تبلیغاتی کوتاه مخاطب می‌تواند با آن ارتباط برقرار کرده و از مسائل فنی آن مطلع شود. بدین ترتیب کاربر اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار و مشخصات محصولات به دست می‌آورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های انیمیشن تبلیغاتی این است که می‌توان از مدل‌های سه بعدی و کاراکترهای منحصر به فرد برای سایر ویدئوهای بازاریابی یک برند استفاده کرد. انیمیشن‌های سه بعدی قدرتمندی هستند که به شکل خاصی توجه مخاطبان هدف را به خود جلب می‌کنند. این شیوه برای معرفی یک محصول فیزیکی و تشویق مخاطب به خرید آن فوق العاده است و هیچ نوع تبلیغاتی با آن برابری نمی‌کند.

پتانسیل انیمیشن‌های سه بعدی در تبلیغ نام تجاری، محصول و خدمات بسیار بالا است و افراد احساس ارتباط بیشتری با برند خواهند داشت. علاوه بر این را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. به طوری که تبلیغ کنندگان دیگر نیازی به صرف هزینه‌های فیلمبرداری در فضای باز یا استفاده از بازیگر نخواهند داشت و قبل از شروع ساخت انیمیشن می‌توان بودجه مورد نیاز را با جزئیات کامل محاسبه کرد. همچنین محتوای ویدئویی ساخته شده را می‌توان در آینده ویرایش کرد و سکانس‌های کاملا مشابه به آن اضافه نمود.

تاثیر انیمیشن کوتاه تبلیغاتی بر مشتریان

اگرچه نمایش انیمیشن کوتاه به افراد مانند روش‌های دیگر تبلیغات می‌تواند منجر به رفتار اجتناب از آگهی شود. با این حال بعد از تکرار انیمیشن‌های تبلیغاتی، نگرش مثبتی در مخاطبان هدف ایجاد می‌گردد. در اغلب اوقات شخصیت‌های متحرک سه بعدی و جلوه‌های صوتی و تصویری در یک انیمیشن نظر افراد را به خود جلب می‌کنند و توجه مصرف‌کننده به این نوع تبلیغات موجب کاهش نرخ پرش خواهد شد.

به اشتراک‌گذاری انیمیشن‌های کوتاه راحت‌تر انجام می‌شود بنابراین اکثر برندها این موضوع را هنگام تبلیغات در نظر می‌گیرند. هرچه قدر یک پست انیمیشن تبلیغاتی لایک بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود، به یاد ماندنی‌تر خواهد بود.

ارتباط با مخاطبان

بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان با نمایش شخصیت‌های ساختگی در انیمیشن‌های تبلیغاتی، نام برند را طبیعی و زنده نمایش می‌دهند. این شیوه تبلیغات دلبستگی مخاطبان به برند را افزایش داده و به رفتار، نگرش، قضاوت و انتخاب مصرف‌کننده جهت می‌دهد. فناوری‌های به کار رفته در ساخت انواع انیمیشن مانند موشن گرافیک، واقعیت مجازی(VR) و… تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به همین دلیل در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به کارگیری اینگونه انیمیشن‌های منحصر به فرد مد نظر قرار می‌گیرد. مخاطبان می‌توانند در هر زمان به وسیله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی پیام‌های تبلیغاتی مورد علاقه خود را مشاهده کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگرچه پیام‌های کلیدی که به صورت انیمیشن‌های سرگرم‌کننده و جذاب به نمایش گذاشته میشوند، سریع‌تر منتقل می‌شوند با این حال کانال‌های ارتباطی نیز اهمیت دارند.

امروزه به دلیل وجود رسانه‌های اجتماعی اینترنتی(مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و…) ارتباط با مخاطب به صورت دو طرفه انجام می‌گیرد و یک برند می‌تواند بازخورد یا پیشنهادات مشتریان را نسبت به انیمیشن‌ها سریعا دریافت کند. به عبارت دیگر بر خلاف شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی که هنگام تبلیغات هیچگونه بازخوردی دریافت نمی‌کردند

در رسانه‌های اینترنتی ارسال بازخورد بین طرفین و با کمترین هزینه انجام می‌گیرد. بدین ترتیب کاربران آنلاین وقت گذراندن در رسانه‌های اجتماعی را ترجیح می‌دهند. به دلیل اینکه امکان تعامل با افراد نسبت به رسانه‌های سنتی کم هزینه‌تر و راحت‌تر می‌باشد.

مزایای سفارش انیمیشن تبلیغاتی

سفارش انیمیشن تبلیغاتی راهکاری فوق العاده برای افزایش تعامل با مصرف‌کنندگان و آشنایی با برند است. این سبک از آگهی‌های تبلیغاتی می‌تواند کاربران آنلاین را ترغیب به خرید از وب سایت کنند و بنابراین موجب افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار می‌شوند.

در این بازار رقابتی، سازگاری با تغییرات سلیقه مصرف‌کننده بسیار مهم است و بازاریابی به وسیله انیمیشن یک روش جدید تبلیغاتی است که نشان دهنده به روز بودن یک برند می‌باشد. تبلیغات انیمیشنی مطابق سلیقه مخاطبان، ارتباط نزدیک بین کسب و کارها و مشتریان بالقوه برقرار می‌کند و در یک زمان مشخص نام برند را به تعداد زیادی از افراد معرفی می‌نماید.

این سبک از تبلیغات خسته‌کننده نیست و مخاطب هدف را به برند علاقه‌مند می‌کند. گاهی اوقات انیمیشن‌ها اطلاعات مفیدی را در 30 ثانیه آموزش می‌دهند که در حالت معمول باید ساعت‌ها برای آن وقت گذاشت. بنابراین این شیوه تبلیغاتی علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده است در کمترین زمان مشتریان را از شرایط و ویژگی‌های محصولات مطلع می‌سازد.

کسب و کارها از این ویژگی انیمیشن استفاده می‌کنند و به جای ساعت‌ها مذاکره با مشتری طی چند دقیقه مفاهیم مد نظر خود را انتقال می‌دهند. صرفه جویی در وقت و هزینه، امکان ایجاد کاراکترهای منحصر به فرد برای تبلیغات مستمر، نمایش ایده‌های خلاقانه درباره محصول و جهانی شدن برند از جمله مزایایی هستند که بسیاری از شرکت‌ها را مجبور به سفارش انیمیشن تبلیغاتی و استفاده از آن‌ها در برنامه‌های بازارطراحی و انیمیشن نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال ایفا می کند و بر ادراک مصرف کننده، تعامل و نرخ تبدیل تاثیر می گذارد.

همانطور که چشم انداز دیجیتال همچنان در حال تکامل است، کسب و کارها از تصاویر خلاقانه برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده می کنند و پیام برند خود را به طور موثر ارائه می دهند. در این مقاله، تاثیر طراحی و انیمیشن در دیجیتال مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد، مزایا، معایب آن ها را مورد بحث قرار می دهیم و به سوالات متداول پاسخ می دهیم.

مزایای طراحی و انیمیشن در بازاریابی دیجیتال

  1. جذابیت بصری پیشرفته : طراحی و انیمیشن به محتوای غیر ثابت جان می بخشد و آن را از نظر بصری جذاب و به یاد ماندنی می کند. گرافیک ها و انیمیشن های چشم نواز می توانند کاربران را مجذوب خود کنند و آنها را تشویق کنند که زمان بیشتری را در یک وب سایت صرف کنند یا با پست های رسانه های اجتماعی درگیر شوند.
  2. شناسایی برند بهبودیافته : طراحی های منسجم و خوش ساخت به تقویت هویت برند کمک می کند. هنگامی که مصرف کنندگان با مواد بازاریابی منسجم بصری در پلتفرم های مختلف مواجه می شوند، به رسمیت شناختن برند کمک می کند و اعتماد مخاطب را ایجاد می کند.
  3. افزایش تعامل : انیمیشن تعاملی را اضافه می کند و کمپین های بازاریابی را جذاب تر و تعاملی تر می کند.
  4. قابلیت های داستان گویی : انیمیشن ها ابزاری عالی برای داستان سرایی هستند. با استفاده از شخصیت ها، سناریوها و روایت ها، کسب وکارها می توانند پیام های پیچیده را به شیوه ای قانع کننده و مستقیم منتقل کنند و از نظر احساسی با مخاطب هدف خود طنین اندازی کنند.
  5. توضیح مفاهیم پیچیده : ویدیوهای متحرک می توانند موضوعات پیچیده یا فنی را ساده کنند و به راحتی برای مخاطب قابل درک باشند. این به ویژه برای کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات پیچیده ارائه می دهند مفید است.

 

دکمه بازگشت به بالا