عمومیمطالب برتر

استفاده از تینر بجای مکمل

بسیار دیده شده که مالکان خودرو برای تمیز کردن مسیر سوخت، موتور و اگزوز خودرو خود از تینر و یا گازوییل استفاده می‌کنند و آن را داخل باک بنزین می‌ریزند تا با عبور از مسیر سوخت، رسوبات را از بین برده و آلودگی‌ها را پاک کند.اما سوال اینجاست که آیا این کار جنبه علمی دارد و تاثیر آن مثبت است و یا به طور کلی تاثیر منفی بر روی خودرو خواهد داشت.تینر یک ماده حلّال است و به دلیل خاصیت اشتعال پذیری بالا، موجب بهتر سوختن بنزین در داخل خودرو می‌شود. این بهتر سوختن این تصور را برای راننده ایجاد می‌کند که عملکرد موتور خودرو بهتر شده و رسوبات هم از بین رفته است. اما این چنین نیست و تنها همان سوختن بنزین دچار تغییر شده است.

تینر یک حلال صنعتی است که برای از بین‌ بردن‌ رنگ یا رقیق کردن آن استفاده می‌شود و یکی از خواص اصلی آن، خاصیت خورندگی است. یکی از عوارض ریختن‌‌ تینر در باک بنزین در واقع خورده‌ شدن‌‌ و فرسودگی خود باک خواهد بود. البته این موضوع مربوط به استفاده‌های کوتاه‌مدت است. اگر استفاده از تینر برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تمام اورنگ‌ها و قطعات پلاستیکی که با آن تماس دارند، پوسیده و خرد می‌شوند.

از سوی دیگر باید به حلّال بودن تینر اشاره کنیم که در صورت استفاده در باک بنزین، تبدیل به یک عامل خورنده می‌شود و قطعات موجود در مسیر را دچار خورندگی می‌کند. همچنین در صورت استفاده طولانی مدت از تینر، اورینگ‌ها از بین می‌روند و مشکلات بعدی را به وجود می‌آورند. برای اطلاع از قیمت خرید تینر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

باید بگوییم تینر رسوبات و مواد به جای مانده در خودرو را نمی‌شوید بلکه آنها را حل می‌کند. تینر همچنین می‌تواند عمر سنسور اکسیژن را کم کند و آن را از بین ببرد. دیده شده که پس از استفاده از تینر در باک خودرو، خطاهایی در سنسور اکسیژن به وجود می‌آید اما باید گفت که این خطا باید بررسی و علت اصلی آن پیدا شود چراکه خطاهای متفاوتی در سنسور اکسیژن وجود دارد و نمی‌توان آن را تنها به استفاده از تینر مرتبط کرد.

برخی از مردم فکر می‌کنند که با ریختن تینر در داخل باک، سوزن‌های انژکتور هم تمیز می‌شود و اگر کارایی خود را از دست داده باشد، همانند روز اول کار می‌کند اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه است چراکه در صورت وجود رسوب در هر بخشی از خودرو، این رسوبات آنقدر غلیظ است که با این روش از بین نمی‌رود. به علاوه اینکه سوزن انژکتور گاهی دچار ایرادات دیگر هم می‌شود از جمله عبور بیش از حد بنزین و بالاوجود تینر در باک خودرو

اگر تینر فوری در باک خودرو خود قرار داده اید، با یک بررسی دقیق به راحتی قابل تشخیص است. ترکیب تینر خیلی سریع با بنزین واکنش نشان می دهد، بنابراین وقتی موتور را روشن می کنید، می توانید متوجه افزایش تراکم دود در اگزوز خود شوید.مقدار زیاد تینر فوری ۲۰۰۰۰ در باک خودرو بهترین چیزی نیست که در موتور خودروی شما وجود داشته باشد، زیرا می تواند به به مرور زمان مختلف به موتور آسیب برساند. سرعت احتراق بالا، افزایش ناگهانی اگزوز و گرفتگی موتور از جمله مشکلات اساسی است که در صورت واکنش تینر فوری با بنزین در خودروی خود شما ایجاد خواهد شد.

استفاده از تینر در مخزن بنزین بی خطر است – چه اثراتی دارد؟

اگر مقدار تینر فوری ۱۰۰۰۰ برای ماشینی که در مخزن بنزین استفاده می شود بیشتر از مقدار باشد، این احتمال وجود دارد که ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد. حلال وقتی به مقدار زیاد به باک بنزین خودروی شما اضافه شود، از داخل شروع به خوردگی مخزن می کند.در اینجا به برخی از نکات مهمی که باید در مورد استفاده از تینر فوری در باک بنزین باید بدانید و آسیب هایی که می تواند داشته باشد آورده شده است:

طراحی های مدرن خودرو دارای پلاستیک و لاستیک در اجزای سوخت و موتور هستند. به دلیل ماهیت خورنده تینر، می تواند به قطعات فلزی، چسب و پلاستیک داخلی سیستم سوخت یا موتور خودرو آسیب برساند. هنگامی از  ،و یا تینرفوری معمولی ۲۰۰۰۰ به عنوان پاک کننده سیستم سوخت استفاده کنید، باید مراقب میزان مصرف و مدت زمان نگهداری تینر در باک باشید.

تینر یک مایع قابل اشتعال است که آن را به خطر آتش سوزی در خودرو تبدیل می کند. هنگامی که تینر فوری برای خودرو خود اضافه کردید و شروع به رانندگی با آن برای تمیز کردن اگزوز کردید، افزایش دما ممکن است حلال را آتش بزند. به همین دلیل است که هنگام افزودن مقدار حلال به سوخت باید بسیار مراقب باشید.

مطمئن شوید که محلول تخلیه شده و هیچ باقیمانده ای باقی نمانده است. باقی مانده در مخزن می تواند باعث ایجاد دود در اگزوز شده و موتور را کند کند. همچنین می تواند سطح آلودگی ناشی از خودروها را افزایش دهد.هنگامی  استفاده از تینر فوری بجای مکمل بنزین خود به اثرات کوتاه مدت و بلند مدت توجه داشته باشید. در اینجا مواردی هستند که باید مراقب آنها باشید.

اثرات کوتاه مدت

بسیاری از کاربران خودرو به دلیل حذف فوری مبدل کاتالیزوری را با تینر تمیز می کنند. استفاده ی بسیار کمی از مخلوط هیچ مشکل بزرگی ایجاد نمی کند. اثرات کوتاه مدت رقیق کننده رنگ در مخزن باک بسته به میزان استفاده شما متفاوت خواهد بود. فاتح فام سپاهان تولید کننده انواع تینر با کیفیت بالا و در سطح جهانی میباشد.

فواید تینر فوری برای ماشین

هنگام استفاده از تینر، اثرات کوتاه مدت یا فوری خاصی روی باک بنزین خودرو وجود دارد. هنگامی که به مقدار کم استفاده می شود، به عنوان یک حلال سریع عمل می کند و گرفتگی ها را از مبدل کاتالیزوری پاک می کند.

اما خودرو هنگام تمیز کردن قطعات گرفتگی دود و صدای بیشتری از اگزوز تولید می کند. صدا و اگزوز باید به عنوان هشداری در نظر گرفته شود که ممکن است مشکل موتور قریب الوقوع در ماشین شما وجود داشته باشد. استفاده بیش از حد از تینر می تواند به خودرو از داخل آسیب برساند.

اثرات بلند مدت

تمیز کردن مبدل کاتالیزوری با تینر می تواند به دلیل ماهیت خورنده مایع به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود. خود این ترکیب می تواند با ترکیبات موجود در خودرو واکنش نشان دهد، که می تواند به آرامی فضای داخلی مخزن سوخت شما را فرسوده کند.

باید بدانید که تینر فوری برای رنگ ماشین با مشاهده رنگ ها و رایحه های قوی در حال پخش شدن روی خودرو شما تأثیر نادرستی دارد. بنابراین چه از آن به عنوان پاک کننده سطوح و چه برای تمیز کردن مخزن بنزین استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که از مقدار متعادلی استفاده می کنید.

چه مقدار از تینر باید برای تمیز کردن باک خودرو استفاده شود؟

یک باید برای حدود سه تا چهار بار تمیز کردن مخزن باک خودرو مناسب باشد. هنگامی که Paint thinner با موتورهای بنزینی یا دیزلی مخلوط می شود و به درستی تمیز نمی شود، احتمال آلودگی موقت یا دائمی موتور وجود دارد. علاوه بر این ، تینر با سیستم های جرقه زنی سازگار نیست، که باید قبل از ریختن تینر فوری در باک خودرو ، تمام شرایط ماشین خود در را در نظر بگیرید.

بدترین حالت این است که موتور خودروی شما در اثر خوردگی بیش از حد باک بنزین آسیب ببیند و منجر به خرابی موتور شود. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار رقیق کننده باید اضافه کنید بهتر است که با یک مکانیکی مشکل خود را بررسی کنید.

دکمه بازگشت به بالا