عمومیمطالب برتر

انواع سیستم تهویه مطبوع

انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع برای خانه شما بستگی زیادی به محل زندگی شما و ماه های آب و هوای گرم و سردی دارد که در طول سال تجربه می کنید و همچنین به نوع سیستم نصب (شامل سیستم های رادیاتور، لوله و کانال) بستگی دارد. در جایگاه تو. در ادامه به بررسی انواع سیستم های تهویه مطبوع خواهیم پرداخت.
کولر گازی خنک می شود
سال ها است که صنایع به دنبال راه هایی برای خنک کردن فرآیندهای تولید هستند. سیستم های تهویه مطبوع اولیه که در اواخر قرن بیستم معرفی شدند قادر به ارائه خنک کننده کافی در ساختمان های بزرگ، فرآیندهای تولید، ماشین آلات پرقدرت و عملیات مونتاژ نبودند.
پیشرفت‌های فناوری که از دهه 1950 شروع شد و تا قرن بیست و یکم ادامه یافت، تجهیزات خنک‌کننده و حذف حرارت را معرفی کرد که قادر به تولید دمای انجماد برای برش و ریخته‌گری لیزر بودند. از اواسط قرن بیستم، حمام آب به بخش مهمی از تولیدات مدرن تبدیل شد.
در یخچال استفاده می شود
تبرید صنعتی:
فعالیت های صنعتی با استفاده از اصطکاک، تجهیزات پرقدرت و کوره ها یا کوره ها گرما تولید می کنند. برای افزایش عمر تجهیزات سنگین، چیلر مایع سرد را در داخل واحد به گردش در می آورد تا کارایی و بهره وری را حفظ کند.
سر کار سرد است
در تولید، زمانی که تجهیزات کار می کنند، دما می تواند به سرعت افزایش یابد و یک محیط کاری ناسالم ایجاد کند. برای محافظت از ایمنی کارگران، از تهویه مطبوع یخچال در عملیات تولید استفاده می شود تا شرایط عملیاتی در دمای مورد نیاز حفظ شود. مانند کولرها، یخچال ها نیز می توانند مناطقی را با هوای سرد خنک کنند، درست مانند کولرها. بسته به نوع ساختمان، کولر هوا می تواند در داخل یا داخل ساختمان قرار گیرد.
تولید پلاستیک:
پلاستیک ماده ای بسیار حساس به دما است که در اثر گرمای بیش از حد ممکن است آسیب ببیند و باید به خوبی خنک شود. دمای خنک کننده صحیح قالب، کیفیت محصول نهایی را تعیین می کند. کولرها برای ارائه یک حمام خنک کننده استفاده می شوند که کیفیت محصولات پلاستیکی را حفظ می کند. در فرآیند اکستروژن، مبدل حرارتی آب را از آب خنک کننده از فرآیند اکستروژن جدا می کند.
دستگاه خنک کننده برای آسترهای فلزی:
صنعت آبکاری هنگام آبکاری از آبکاری با دمای بالا یا الکترولس استفاده می کند. اتصال پوشش به فلز گرمای بیش از حد تولید می کند که به چیلرهای قدرتمند برای حذف گرما از فلز پوشش داده شده نیاز دارد.
بسته روی پشت بام
پشت بام بسته بندی شده یا واحد پشت بام بسته بندی شده یا RTU نوعی سیستم تهویه مطبوع است که شامل تمام اجزای لازم برای تامین هوای مطبوع در یک واحد فشرده است. شما معمولا از واحدهای بسته بندی پشت بام در کاربردهای تجاری سبک و بزرگ استفاده می کنید. آنها در صنعت املاک و مستغلات بسیار محبوب هستند.
یک واحد تهویه مطبوع پشت بام بسته بندی شده معمولاً یک جعبه فلزی بزرگ حاوی اجزای زیر است:
یک ابزار توسعه
یک راننده
کمپرسور
کندانسور هوا خنک
تهویه مطبوع پشت بام بسته بندی شده معمولاً مستقیماً به یک سیستم کانالی متصل می شود که هوای مطبوع را در سراسر یک فضا توزیع می کند و آن را به واحد بسته بندی شده پشت بام باز می گرداند.
کانال مشترک
اجزای اصلی سیستم تبرید داکت اسپلیت اواپراتور، کمپرسور و کندانسور هستند. در حالت خنک‌کننده، یک نسخه ساده‌شده از فرآیند خنک‌سازی برای یک سیستم کانال به صورت زیر عمل می‌کند:
اواپراتور کانال اسپلیت
هوای گرم توسط یک دمنده که به کویل های اواپراتور در واحد داخلی داکت اسپلیت منتهی می شود از خانه خارج می شود. این کویل ها حاوی مبرد سرد و کم فشاری هستند که گرمای هوای گرم را جذب کرده و به گاز پرفشار تبدیل می کند. با عبور هوای گرم خانه از کویل های اواپراتور، خنک شده و از طریق دریچه های سقفی/دیفیوزرها به خانه بازگردانده می شود.
کمپرسور کانال اسپلیت
گاز مبرد فشار بالا از یک کمپرسور در واحد خارج از جداکننده عبور می کند. کمپرسور هوا یک گاز را فشرده و به مایع تبدیل می کند.
کندانسور داکت اسپلیت
مایع همچنین از طریق کویل کندانسور در یونیت خارجی جریان می یابد.یک فن در سراسر کویل می دمد که مقداری از گرما را از مبرد مایع داخل می گیرد. سپس مایع از یک دریچه انبساط عبور می کند که فشار را کاهش می دهد و قبل از ارسال به اواپراتور که چرخه تکرار می شود، آن را خنک می کند.
داکت اسپلیت اینورتر را از TTM خریداری کنید
مزایای سیستم تهویه مطبوع VRF چیست؟
اگر خانه جدیدی می سازید یا بازسازی می کنید یا مزایای یک پایگاه مشتری فعلی را ارزیابی می کنید، در اینجا چند نمونه از آنچه شما و ساکنانتان می توانید از تهویه مطبوع و گرمایش VRF در مقابل HVAC سنتی به دست آورید آورده شده است.
بهره وری انرژی یک دستگاه تهویه مطبوع VRF
مشتریان اغلب پس از اولین نصب سیستم تهویه مطبوع VRF از صرفه جویی و افزایش رضایت خود راضی هستند.
تنظیمات کنترل شده دما
هنگامی که سیستم تهویه VRF مناسب برای یک ساختمان انتخاب می شود، ساکنان می توانند مناطق مختلف را به طور همزمان گرم و خنک کنند و کارگران و تجهیزات حیاتی را ایمن نگه دارند.
فشرده – جمع و جور
در مقایسه با واحدهای سنتی، سیستم‌های VRF قابل حمل کوچک‌تر و بزرگ‌تر هستند و آنها را به یک بازسازی، نوسازی یا راه‌حل ایده‌آل برای خانه تبدیل می‌کند. منطقه ای با فضای محدود
ترازوی سیستم تهویه مطبوع VRF
سیستم های تهویه مطبوع VRF که زمانی عمدتاً برای ساختمان های تجاری بودند، به گونه ای تکامل یافته اند که انواع محصولات گرمایشی و سرمایشی را شامل می شوند. آنها می توانند کنترل آب و هوا را در یک خانه کوچک یک خانواده یا ساختمان بلند بهبود بخشند.
سکوت
سیستم های تهویه مطبوع VRF سر و صدای داخل و خارج را کاهش می دهند، به خصوص در مقایسه با فناوری تهویه مطبوع معمولی.

دکمه بازگشت به بالا