عمومیمطالب برتر

انواع مدل های ساعت جی شاک

هر زمان که به وبسایت G-shock کاسیو بروید، صدها ساعت قابل خرید را خواهید دید. اگر فیلتر مدل‌های مردانه را بزنید تعداد بسیاریSKU را خواهید دید که به مجموعه‌ها، ویژگی‌ها و مواد مختلفی تقسیم شده‌اند. دسته بندی براساس قیمت، راهکار مفید اما گیج کننده‌ای است. در واقع به نظر می‌رسد حتی کاسیو نیز در هم‌گامی با محصولات جی-شاک خود مشکل دارد.

جی-شاک های دیجیتال

این دسته شامل هر مدلی می‌شود که فاقد عقربه‌های آنالوگ باشد. طرح بسیاری از آنها به اولین جی-شاک با قاب‌های مربعی باز‌ می‌گردد که در سال ۱۹۸۳ توسط کیکو ابیه طراح مشهور کاسیو طراحی شد. با این حال، شامل دسته‌های وسیعی از ساعت دیجیتال، از سبک‌های قدیمی گرفته تا غول‌های ساعت جی شاک می‌شود.

قابلیت‌ها: رنگ‌های مختلف (با استفاده از شماره‌های مرجع جداگانه)، روشنایی، کرونومتر‌های استاندارد، شارژ خورشیدی(در برخی مدل‌ها) و زنگ هشدار در واقع ۵۶۰۰، مدل پایه و نسخه‌ی مدرن شده‌ی جی-شاک اورجینال است. پیشنهاد میکنیم برای خوانایی بیشتر به دنبال نمایشگری با متن تیره در پس زمینه‌ی روشن باشید و برای ویژگی‌های ممتاز مانند شارژ خورشیدی و چند بندی بودن(مثل مدل جی-شاک GWM5610) کمی بیشتر هزینه کنید. جدای از خفن بودن و محکم بودن آن، این سری دارای طراحی عالی و تنوع جذابی است.

قابلیت‌ها: زنگ هشدار، کرونومتر، تایمر شمارش معکوس، روشنایی، انرژی خورشیدی، بلوتوث، ساختار فلزی و موارد دیگر این جی-شاک‌های نسبتا ممتاز به خاطر جالب بودن‌شان بسیار محبوب‌ و اماده‌ی دسترسی هستند. آنها درست مانند مدل‌های اصلی ولی اینبار با ساختار کاملا فلزی و دستبند در برخی مدل‌ها طراحی شده‌اند. استایل انها بسیار شبیه به دهه هشتاد است اما با شارژ خورشیدی‌شان عملکردی آینده نگرانه دارند و طیف وسیعی از روکش ها از فولاد سنتی، طلایی و مشکی گرفته تا برخی از نمونه روکش‌های غیرعادی جی-شاک را دارا هستند.

جزئیات و ویژگی‌های ممتاز بیشتری را در فلز می‌خواهید؟ آنها را در نسخه‌ی بی‌نظیر تیتانیوم و و حتی نسخه‌ی پیشرفته MR-G پیدا کنید. کاسیو جی-شاک سری GW6900 قابلیت‌ها: رنگ‌های مختلف(با شماره‌های مرجع جداگانه)، شاختار پلاستیکی، روشنایی، کرونومتر استاندارد و زنگ هشدار پس از ۵۶۰۰ مربعی، این قابل تشخیص‌ترین ظاهر جی-شاک و انتخابی محبوب برای پلیس‌ها، سربازان و سایر حرفه‌ای ها در سراسر جهان است. در سری دیجیتال جی-شاک تعداد زیادی تولید تکی وجود دارد که از مدل کلاسیک ۶۹۰۰ الهام گرفته شده است. برخی از انها رایج هستند و برخی به سختی به دست می‌ایند.

این مدل ساعت ها کمی شبیه به ۶۹۰۰ با حالتی سبک‌تر و هشت ضلعی هستند. این فقط نمونه‌ای از انواع طراحی است که در کاتالوگ جی-شاک می‌بینید. نسخه‌ی مشکی به مراتب چشمگیرتر است. جی لاید: ساعت موج سواری کاسیو جی-شاک قابلیت‌ها: زنگ هشدار، کرونومتر، تایمر شمارش معکوس، روشنایی، قاب فولادی، نمودار جزر‌ و مد، بلوتوث و موارد دیگر. این مدل‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های ۱۹۸۳ هستند، اما با اطلاعات جزر و مد قابلیت خاصی را برای موج‌سواران ارائه می‌دهند. همچینین معمولا به گوشی هوشنمد متصل شده و قاب‌های فولادی دارند.

قابلیت ها: صفحه‌ی گرد، کاملا دیجیتال، زنگ هشدار، تایمر دور ورزشی، تایمر شمارش معکوس، کرونومتر، بلوتوث، ردیاب گام و موارد دیگر. این ساعت‌ها با وجود قیمت‌های باورنکردنی‌شان چیزی کم ندارند. همچنین دارای اتصال به بلوتوث نیز هستند که امکان تحلیل تمرینات ورزشی را به شما می دهد. کاسیو جی-شاک سری ۴۰۰ قابلیت‌ها: ساختار پلاستیکی با میله های محافظ فلزی، زنگ هشدار، تایمر دور ورزشی، تایمر شمارش معکوس و کرونومتر چیزی که این ساعت‌ها را متمایز می‌کند محافظ های میله‌ای هستند که مورد علاقه‌ی اسکیت سواران می‌باشند .

چون هرچیز دیگری که به مچ دستشان ببندند در طول تمرینات می‌شکند. بند پارچه‌ای این ساعت نیز به جذب رطوبت در طی تمرینات خیابانی روزانه‌شان کمک می‌کند. کاسیو جی-شاک سری ۷۹۰۰ قابلیت‌ها: مجموعه ویژگی استاندارد با زمان سنجی اتمی، نمودار جزر و مد، ردیابی ماه و انرژی خورشیدی. مدل‌های ۷۹۰۰ با چهار پیچ و مهره‌ی برجسته و زیبایی فنی بی‌نقص‌شان، طراحی بی‌نظیری به سبک ژاپنی دارند. مجموعه ویژگی‌های انها شامل نمودار جزر و مد است که نشان می‌دهد این ساعت برای فعالیت‌های اقیانوس پیما در سراسر جهان ایده‌آل است.

قابلیت‌ها: مجموعه ویژگی‌های استاندارد، نمودار جزر و مد، ۳۱ منطقه‌ی زمانی، تایمر و موارد دیگر تمامی جی-شاک‌ها تا ۲۰۰ متر قابلیت ضد اب دارند. اما فروگمن مدلی کمیاب و مخصوص غواصی است. اگرچه یک کامپیوتر غواصی نیست ولی از نظر سبک غواصی غنی است و یکی از نمادین‌ترین طرح‌ها در کاتالوگ جی-شاک است. همچنین دارای بندی بلند است که می‌تواند روی لباس خیس نیز بسته شود ولی باید بدانید که وقتی لباس خیس نپوشیده‌اید ممکن است برای برخی مچ‌ها بزرگ باشد. اگرچه ساعت‌های غواصی فروگمن اخیرا انالوگ (عقربه‌دار) شده‌اند، ما نسخه‌های دیجیتال را ترجیح می‌دهیم.

ساعت‌های تلفیقی انالوگ-دیجیتال جی-شاک

ساعت‌های انالوگ-دیجیتال جی-شاک همه دارای عقربه‌های سنتی اند که به انها خوانایی و حسی طبیعی از چرخش زمان را می‌دهد که در یک صفحه‌ی تمام دیجیتال وجود ندارد. نگاه کردن به صفحه ‌ی عقربه دار کامل چشم انداز وسیع‌تری از زمان را ارائه می‌دهد که مطمئنا بخشی از جذابیت ساعت‌‌های آنالوگ است. همچین عقیده‌ای وجود دارد که ساعت‌های فعالیت محور دارای عقربه‌های واقعی هستند. چون هنگامی که با کایاک خود از میان تپه‌ها می‌پرید یا هزاران فوت از صخره آویزان می‌شوید لمس و تنظیم کردن صفحه‌ی دیجیتال کار اسانی نیست.

قابلیت‌ها: ارتفاع سنج، فشار سنج، عمق سنج، دما سنج، نمودار جزر و مد و تمام تایمر‌ها و تقویم های استاندارد دیگر در مجموعه‌ی حرفه‌ای مستر آو جی برند کاسیو جی-شاک ، مجموعه های فرعی متعددی از جمله گلف مستر وجود دارد. گلف مستر که برای فعالیت‌های مرتبط با دریا ساخته شده دارای صفحه‌ی دیجیتالی در کنار عقربه‌های اصلی برای زمان و دکمه‌های فرعی برای اطلاعات دیگر مانند جزر و مد است. همچنین دارای سنسور‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردیست که به شما امکان می‌دهد عقربه‌های ساعت را به طور موقت از مسیر سایر اطلاعات خارج کنید.

قابلیت‌ها: ساختار ضد گلوله، اتصال بلوتوث و ویژگی‌های استاندارد تایمر

در مجموعه‌ی مستر آو جی، این مدل یکی از سری ساعت‌های مخصوص خلبانی جی-شاک است که با ساختار ضدگلوله، ظاهری فوق‌العاده با تکنولوژی بالا و دقتی بی‌نظیر در تمامی مناطق زمانی جهان خود را ثابت می‌کند. ویژگی‌های اضافی دیگر به نسل و مدل ساعت بستگی دارد.

قابلیت‌ها: صفحه‌ی سه بعدی، زنگ هشدار، تایمر، نمایش هفته و تاریخ

قابلیت‌ها: اپلیکیشن تناسب اندام متصل به گوشی، چند تایمر، تصحیح خودکار زمان و تقویم

این ساعت‌ها با تکیه بر مجموعه پاور ترینر دیجیتال، تمرینات ورزشی شما را تماما دنبال می‌کنند. چه برنامه هایی با فواصل دقیق باشد یا صرفا یک سری از مراحل. رنگبندی انها نیز مطابق با رنگ لباس‌های روزمره است تا ساعت را موقع ورزش نیز در دست داشته باشید. این مدل ساعت‌ها جی-شاک‌های خودمانی آنالوگ-دیجیتال هستند و چیز زیادی برای گفتن درباره‌ی آنها وجود ندارد غیر از اینکه واقعا خفن هستند؛ به خصوص با این قیمت‌ها.

قابلیت ها: مجموعه ویژگی‌های استاندارد با تقویم، تقویم و غیره(بدون اتصال)

قابلیت‌ها: تقویم استاندارد، آلارم و قابلیت کرونومتر، همراه با یک صفحه‌ی چرخشی منحصر به فرد برای تنظیم سریع.

کاسیو می‌گوید که با این ساعت‌ها مد هیپ هاپی را دنبال کرده است ولی در واقع چیزی که آنها را متمایز می‌کند صفحه‌ی کنترل چرخشی آنهاست. این ویژگی منحصر به فرد امکان کنترل حسی را بر هر عملکردی که انتخاب شده را فراهم می‌کند.

قابلیت‌ها: تقویم، زنگ هشدار، تایمر و غیره

قابلیت‌ها: تقویم، زنگ هشدار، تایمر و غیره

قابلیت‌ها: تقویم، تایمر، زنگ هشدار و شارژ خورشیدی

این مدل جی-شاک ممکن است ساده‌تر و قدیمی‌تر از بقیه به نظر برسد. ولی با ارجاع ساعت اتمی برای تنظیم منطقه‌ی زمانی و دقیق‌ترین زمان سنجی روی زمین، برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ساعت های امروزی را دارا است. کاسیو جی-شاک سری جی-استیل قابلیت‌ها: تنظیم زمان از طریق لینک گوشی، قاب کربنی، بدنه‌ی فولادی ضد زنگ، فناوری خورشیدی، نشان‌گر سطح باتری، تایمر، زنگ هشدار و تقویم. سری جی-استیل از قاب و حاشیه‌های فولادی (و اغلب دستبند‌ها) برای ارائه‌ی ساعت‌های سنتی‌تری از جی‌-شاک استفاده می‌کنند اما عملکرد و دوام آنها مانند همیشه پیشرفته است.

جی-شاک‌های آنالوگ

آنالوگ صرفا شامل ساعت‌های دارای صفحه و عقربه می‌شود و نمایشگر‌های عددی ندارد و نباید با ساعت‌های مکانیکی اشتباه گرفته شود با اینکه استفاده از انها بیشتر به خاطر افزایش شیکی و ظرافت‌ ساعت‌ است تمام حرکات این سا‌عت‌ها با کوارتز تنظیم شده و همان دقت قابل اطمینان موجود در مدل‌های دیگر را دارد. جی-شاک اغلب دوست دارد ممتاز ترین مدل‌هایش را با صفحه‌ی تمام آنالوگ عرضه کند که قیمت‌ها هم گویای این موضوع هستند.

چیز‌هایی که باید درباره‌ی کاسیو جی-شاک بدانید

همچنین شامل مدل های تمام دیجیتال، دیجیتال-انالوگ و تعداد زیادی تمام انالوگ نیز می‌شود. تقسیم ‌بندی انالوگ/دیجیتال یکی از راه‌هایی است که به وسیله‌ی آن کاسیو محصولات جی-شاک خود را جدا می‌کند. بنابراین ما ان ها را به سه دسته‌ی اصلی تقسیم‌بندی کرده‌ایم: تمام دیجیتال، آنالوگ-دیجیتال و تمام آنالوگ. البته این تازه شروع ماجراست. تقریبا تمام جی-شاک‌ها دارای کرونومتر، تایمر شمارش معکوس، نور پس زمینه و مقاومت در برابر فشار ۲۰۰ متری اب خواهند بود.

همچنین کاسیو مرتبا عملکرد و طراحی ساعت‌ها را بهبود می‌بخشد. از مدل‌های دارای ارتفاع سنج و فشار سنج گرفته تا ساعت های فلزی-اتمی دو زمانه‌ی گران‌بها. در واقع جی-شاک پیوسته در حال تکامل محصولات خود است و این راهنما به شما کمک می‌کند مدلی که مناسب خودتان است را پیدا کنید. کافی است فقط به یکی از فروشگاه‌های جی-شاک مراجعه کنید تا بفهمید چقدر تنوع ساعت‌ها زیاد است. امکان ندارد بتوانید همه‌ی مدل‌ها را یکجا در یک فروشگاه حضوری یا انلاین پیدا کنید. هر چه قدر هم تلاش کنید مدل های بیشتری برای دیدن وجود دارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا