اجتماعیمطالب برتر

این دلایل باعث شکست شما در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود!

گاهی اوقات در یادگیری زبان انگلیسی دچار مشکل میشویم.در اینجور مواقع باید چیکار کنیم؟اگر قصد آگاهی از عوامل شکست در یادگیری زبان انگلیسی را دارید با ما همراه باشید!

 

گاهی مردم فکر می‌کنند تنها کسانی که زبان انگلیسی‌شان اصلا و ابدا خوب نیست، یا اصلا هیچ‌چیز از انگلیسی نمی‌دانند، با دلایل شکست در یادگیری زبان انگلیسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. درحالی که این مسائل حتی برای کسانی که سال‌ها در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کرده‌اند و یا حتی در حرفه مترجمی زبان انگلیسی مشغولند یا اصلا کلی وقت و هزینه صرف این کار‌ کرده‌اند هم مشکلات زیادی سر راه یادگیری زبان انگلیسی داشته و دارند. برای مثال، ممکن است کسی خیلی خوب گرامر انگلیسی را بداند اما نتواند در مهارت speaking چندان توفیقی کسب کند.
در این مقاله ما می‌خواهیم به شما بگوییم چرا این اتفاقات می‌افتند و این دلایل باعث شکست شما در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود، و آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر چه پیشنهاداتی در این زمینه به شما ارائه می‌دهد.

آموزش زبان انگلیسی به فارسی | آموزش زبان انگلیسی در 50 روز

1. مشکل پیدا کردن زمان برای مطالعه زبان

شما برای یادگیری زبان انگلیسی نه نیازی به ثبت نام در یک کلاس زبان انگلیسی دارید و نه این کار، صرف هزینه زیادی لازم دارد. زبان یاد گرفتن فقط با یک اپلیکیشن موبایل در ایستگاه مترو هم ممکن است. چیزی که لازم دارید انگیزه و آن چیزی است که به آن mindset  گفته می‌شود، یعنی طرز فکر.
اتفاقا زبان‌آموزی مثل یادگیری انگلیسی نیاز به وقت چندانی ندارد. همین که یک دفتر کوچک از نکات زبانی را همراه داشته باشید کافی است برای یک مرور حسابی و مفید.
ضمن این واقعیت که خیلی از موسسات مثل آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر کلاس‌های روز جمعه دارند و به صورت فشرده به شما این امکان را می‌دهند که در یک زمان محدود در روز تعطیل مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید و به اهداف خود در راستای یادگیری انگلیسی برسید و از، مثلا سطح مبتدی  به سطح میانی یا intermediate برسید که واقعا پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود و راه را برای یک انگلیسی حرفه‌ای در سطح بین‌المللی باز می‌کند.
غیر از کلاس‌های جمعه باید درباره کلاس‌های انگلیسی آنلاین سفیر هم بدانید؛ اگر در تهران و شهرهای بزرگ نیستید و مثلا به دنبال آموزشگاه زبان در کرج می‌گردید، کلاس‌های آنلاین سفیر کلی در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

2. عدم خودباوری

برخی از افراد در یادگیری زبان انگلیسی بهتر از هم‌سن و سال‌هایشان هستند؛ آن‌ها استعداد زبانی دارند و نسبت به ظرافت‌های یک زبان خارجی حساس‌ترند و اتفاقا همین حساسیت را در زبان مادری‌شان هم دارند. با این‌حال، مثل زبان مادری، تقریبا همه افراد می‌توانند یک زبان جدید را هم یاد بگیرند و در سطح قابل قبولی آن را به کار ببرند؛ چه در مهارت‌های کتبی مثل خواندن و نوشتن، چه در مهارت‌های شفاهی مثل حرف زدن و شنیدن.
از این نظر، بزرگترین ویژگی‌ای که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید این است که واقعا بخواهید و در خودتان انگیزه ایجاد کنید. تا زمانی که دچار کمبودهای ذهنی جدی در یادگیری نباشید، به طور کامل قادر به یادگیری زبان انگلیسی هستید.
ممکن است نیاز به فداکاری و صبر بیشتر، روش‌ها و متد‌های آموزشی بهتر، عادات مطالعه و آگاهی از سبک یادگیری شما نیز وجود داشته باشد، اما اینکه بگوییم چیزی که شما را عقب می‌اندازد به این دلیل است که در زبان خوب نیستید و استعدادش را ندارید، اصلا محلی از اعراب ندارد.

3. عدم اعتماد به‌نفس در هنگام صحبت کردن به انگلیسی

هرچقدر هم که کتاب گرامر حل کنید، اگر انگلیسی حرف نزنید یا برای خودتان یادداشت انگلیسی ننویسید زبان انگلیسی از خاطرتان پاک می‌شود؛ تقریبا همه چیز را فراموش می‌کنید، چه کلمه‌ها چه گرامر و چه چیزهای دیگر.
بگذارید ساده بگوییم که آن خجالت و تنبلی که شما را از صحبت کردن باز می‌دارد منجر به فراموشی همه چیزهایی می‌شود که تا آن مرحله در این فرآیند یاد گرفته‌اید. و چه ضرری بزرگ‌تر از این برای یک زبان‌آموز؟ البته این مشکل بزرگ بسیاری از موسسات انگلیسی هم هست؛ آنها فرصت کافی برای صحبت در موقعیت‌های واقعی برای مردم ایجاد نمی‌کنند، درحالی که، یک موسسه زبان خوب همیشه به شما این فرصت را می‌دهد تا با هم تمرین کنید و برای این منظور موقعیت‌های واقعی و کاربردی برای افراد ایجاد می‌کند.
علاوه‌براین، صحبت نکردن می‌تواند ترس‌ها و خجالت‌های دیگر شما را هم تشدید کند. پس بهترین توصیه چیست؟ حرف بزنید. چه در کلاس، چه تنها وقتی دارید از یک خیابان خلوت عبور می‌کنید، یا بلند در ماشینتان همراه با یک کتاب صوتی جملات را بلند می‌گویید، چه با دوستان در گروه تلگرامی مخصوص چت انگلیسی، یا حتی با رفقا در خارج از مرزها، یعنی خارجی‌ها در زندگی واقعی. پس خجالت نکشید و با دیگران انگلیسی هم حرف بزنید.

 

آموزش زبان انگلیسی به فارسی | آموزش زبان انگلیسی در 50 روز

4. نداشتن اعتماد به نفس به خاطر سن

یک بزرگسال به اندازه یک کودک توانایی یادگیری یک زبان خارجی را نخواهد داشت؛ این تا اندازه‌ای از نظر علمی ثابت شده است. اما با این‌حال، بسیاری از ما اعتبار کافی برای خود قائل نیستیم. زبان‌آموز بزرگسال بودن مزایای زیادی هم دارد، از جمله:
•    خودآگاهی بیشتر در مورد فرآیندهای یادگیری؛
•    اینکه می‌دانیم چه می‌خواهیم؛
•    می‌توانیم فرآیند مخصوص خود را برنامه‌ریزی کنیم.
در مورد لهجه هم باید بدانید که این درست که اکثریت قریب به اتفاق زبان‌آموزان بزرگسال هرگز لهجه خود را به طور کامل از دست نمی‌دهند، اما شما می‌توانید با روش های هوشمندانه آن را بهتر کنید، و اگر مهارت‌های ارتباطی خوبی دارید، داشتن لهجه چه اشکالی دارد؟ لهجه بخشی از چیزی است که ما را می‌سازد، اینکه از کجا آمده‌ایم و بخش مهمی از هویت ماست.
ساده‌تر اینکه لهجه اتفاقا خیلی جاها مزیت محسوب می‌شود و در بسیاری از موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی به کمکتان می‌آید تا بهتر ارتباط برقرار کنید.
کوتاه سخن؛ دنیا پر از زبان‌آموزان موفق بزرگسالی است که به زیبایی ارتباط برقرار می‌کنند. خبر خوب اینکه دلیلی وجود ندارد که شما هم یکی از آنها نباشید.

5. ندانستن این نکته که زبان‌آموزی نیاز به تخیل دارد

برای یادگیری زبان انگلیسی باید از تخیلتان بهره‌ بگیرید. وقتی از تخیل خود برای یادگیری استفاده می‌کنید، زندگی و زبان انگلیسی دیگر دو موضوع جدا از هم نیستند.
اما مشکل این است که اکثر مردم با زبان‌آموزی مانند یک درس مدرسه‌ای و حفظ کردنی برخورد می‌کنند که بدترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است. تسلط به زبان انگلیسی را نباید از طریق حفظ کردن یا گرامر یا تمرینات ورک‌بوک به دست آورد.
نه اینکه بگوییم این کارها در جای خودشان نمی‌توانند کمک کننده باشند اما زبان مثل یک رقص، یک هنر، یک تمرین و یک علاقه است و زبان‌آموز باید تجربه زندگی خود را با زبان از نو برای خود روایت کند تا با تخیل و سبک یادگیری خود عجینشان کند و از این طریق به فرآیند یادگیری زبان انگلیسی معنا ببخشد.

کلام آخر

در این مطلب کوتاه سعی کردیم خیلی ساده و مختصر به شما بگوییم این دلایل باعث شکست شما در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود و چطور باید دست از بهانه‌تراشی بردارید و بدون پرداختن به حواشی مرسوم مستقیم به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. دیگر وقت آن رسیده که همه مردم در مورد سطح زبان انگلیسی‌شان یک هدف‌گزاری جدی بکنند و برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام جدی کنند. نه تنها درآمد شما را افزایش می‌دهد، بلکه یک انگلیسی خوب به جایگاه اجتماعی و منزلت افراد هم کمک می‌کند تا در جای درست خود قرار بگیرند. در این رابطه موسسه آموزشی سفیر به عنوان یکی از بهترین کلاس‌های آموزش انگلیسی، چه آنلاین چه حضوری، می‌تواند تجربه بی‌نظیری از زبان‌آموزی برای شما رقم بزند. وبسایت Gosafir.com و شماره تلفن  02184346 پل ارتباطی ما با شما است.

توصیف: 
یادگیری زبان انگلیسی دلایلی دارد که به شکست منجر می‌شود؛ درواقع دلایل عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی در بین بیشتر افراد مشترک هستند که باید آن‌ها را شناخت و برای برطرف‌ کردنشان با افراد و موسسات آموزشی حرفه‌ای مشورت کرد.

دکمه بازگشت به بالا