عمومیمطالب برتر

بهترین روش های آموزش سریع سگ

اندازه مناسب تشویقی

همانطور که گفتیم تشویقی باید به اندازه ای باشد که در کمتر از 2 ثانیه خورده شود. پس بنابراین برای سگ های نژاد بزرگ باید هر تشویقی که به سگ میدهید به اندازه نیم بند انگشت باشد و برای سگ های نژاد کوچک هم نصف آن اندازه ای که برای سگ های نژاد بزرگ گفتیم باشد. برای انتخاب تشویقی میتوانید از بین برندهای ایرانی و خارجی، تشویقی های طبیعی و صنعتی مورد علاقه سگتان را خرید کنید. هرچه علاقه سگ به تشویقی بیشتر باشد، انگیزه بیشتری برای انجام دادن کار مورد نظر شما دارد.

اندازه تشویقی ها نقش سرنوشت سازی در موفقیت شما در آموزش دارد.

بهترین تشویقی سگ

برای دانلود کتاب تربیت سگ .لطفا کلیک کنید.تشویقی ها انواع مختلفی دارند یا از دسته تشویقی های زمان بر هستند که برای خوردنشان زمان زیادی صرف میشود یا از دسته تشویقی های مناسب آموزش هستن. این دسته از تشویقی ها عموما دانه های کوچکتر و نرمی دارند که خوردن آن به راحتی و در یک زمان خیلی کوتاه اتفاق بیفتد. از بین تشویقی های صنعتی طعم هایی مثل بیف، استیک، میوه ها و … در بین سگ ها پرطرفدار ترهستند. البته تشویقی های طبیعی و ارگانیک هم بسیار پر طرفدار اند و امروزه در انواع و طعم های مختتلف عرضه میشود. البته در کنار تشویقی های صنعی میتوانید خودتان تان درست کنید.

شما میتوانید با امکانات ساده، خودتان در منزل تشویقی خانگی برای سگ تان درست کنید.

خودمان سگ را تربیت کنیم یا از مربی کمک بگیریم؟

وجود یک مربی کاربلد و حرفه ای در آموزش سگ بسیار مهم است حتی اگر خودتان قصد آموزش دادن به سگتان را داشته باشید حتما باید یک مربی حرفه ای بعنوان مشاور در کنار شما باشد. بسیاری از افراد صرفا بدون اطلاع از متود ها و استاندارد های تربیت سگ، با مشورت افرادی که اطلاعات تخصصی در مورد آموزش سگ و تربیت سگ ندارند اقدام به تربیت سگ شان میکنند که احتمال ایجاد مشکلات بعدی بسیار زیاد است. امروزه بسیاری از متود های آموزشی که در گذشته برای آموزش سگ از آن استفاده میشد منسوخ شده است و نباید از آنها استفاده کنید اما متاسفانه بسیاری از افراد یا حتی مربیان آن متود های منسوخ شده را هنوز بکار میبرند.

همیشه باید با تکیه بر دانش یک فرد با تجربه سگتان را آموزش دهید.

‌شخصی را که به عنوان مشاور در حوزه تربیت سگ تان انتخاب میکنید باید علم به روز و مطابق با استاندارد های جهانی داشته باشد تا بتوانید برای تربیت سگ تان از او کمک بگیرید در غیر این صورت ممکن است با توصیه های غلط و بکاربردن آنها اشتباهات جبران ناپذیری بکنید. بهتر است نمونه کارها و فیلم های آموزشی او را در شبکه های مجازی و یا حضورا و از نزدیک ببینید تا بتوانید با نحوه کار او بیشتر آشنا شوید. مربی هایی که همیشه به جای تکیه بر تشویق و نقات قوت سگ ها، بر پایه تنبیه آموزش میدهند نمیتوانند قابل اعتماد باشند. از بارز ترین ویژگی یک مربی خوب صبور بودن و داشتن خلاقیت است.

برای پیدا کردن یک مربی خوب باید روزها وقت صرف کنید. الزاما اولین کسی را که پیدا میکنید مربی خوبی نیست.

مربی های خانگی

امروزه بازار مربیان سگ که در محل شما سگ را آموزش می‌دهند بسیار داغ شده است. این افراد با حضور در محل شما و جلسات آموزشی برای شما و سگتان اقدام به آموزش می‌کنند. این جلسات عموما بیشتر از یک ساعت به طول خواهد انجامید. اما نکته قابل توجه این است که روش اصولی برای تربیت سگ این است که در هر جلسه آموزشی، بیشتر از 10 الی 15 دقیقه نباید تمرین کنید. در واقع هر ثانیه که از این ده الی پانزده دقیقه بگذرد، بازدهی کار شما پایین تر خواهد آمد. پس بهتر است برای صرفه جویی در هزینه و بالا بردن بازدهی تمرین ها، خودتان اقدام به آموزش دادن به سگ تان کنید. بهترین، کاربردی ترین و کم هزینه ترین راه برای آموزش سگ تان استفاده از فیلم تربیت سگ است که پشتیبانی حضوری و غیر حضوری برای سولات و مشکلات شما داشته باشد.

بسیاری از مربی ها میتوانند در منزل شما سگ را آموزش بدهند.

‌استفاده از متد های بین المللی، به روز و تایید شده جهانی در این محصول به شما کمک می‌کند تا با داشتن اطلاعات صحیح و عدم استفاده از روش های منسوخ شده در امر تربیت سگ، بتوانید مانند یک مربی حرفه ای سگ خودتان را آموزش دهید بدون آنکه نیاز باشد هزینه های هنگفتی بابت مشاوره و کمک از یک مربی سگ بدهید.

شما پس از دیدن این آموزش 200 دقیقه ای قادر خواهید بود مفاهیم اولیه زندگی را شامل بشین، بخواب، فرمان نه و … که تمام سگ ها برای زندگی در کنار انسان ها لازم است یاد بگیرند را خودتان به سگتان آموزش بدهید بدون آنکه نیاز به هزینه های زیاد برای گرفتن یک مربی اختصاصی برای سگتان باشد، میتوانید به سادگی در منزل و فقط با روزی کمتر از یک ساعت تمرین، سگی فرمان پذیر داشته باشید.

این دی وی دی آموزشی دارای  است و درصورت نارضایتی شما از خرید به هر دلیلی، تمام مبلغ پرداختی با کمال احترام به شما عودت داده خواهد شد. برای تهیه این فیلم ها را کلیک کنید.

بهترین و کامل ترین ویدئوی آموزش سگ. مناسب برای تمام نژاد ها

بهترین مربی سگ برای تربیت سگ و هزینه آموزش

بهترین مربی برای هر سگ میتواند صاحب سگ باشد درصورتی که هم وقت و هم صبر لازم را داشته باشد در غیر این صورت بهتر است حتما یک مربی را برای سگتان انتخاب کنید. برای اطمینان از کیفیت کار مربی حتما باید از نزدیک با کار مربی اشنا شوید و یا حتی یک مشاوره چند دقیقه ای از او بگیرید تا متوجه روند کاری ان مربی بشوید. ترجیحا کار را با قرارداد آموزشی شروع کنید و از اعتماد بیجا به افراد خودداری کنید. اگر با یک مجموعه آموزشی همکاری داشته باشد قابل اعتماد تر است.

نژاد سگتان و هچنین اینکه چه آموزشی بخواهید به سگتان بدهید در زمینه تعیین قیمت بسیار مهم است. حتی شهری که در آن زندگی میکنید هم در این مورد تاثیر گذار است و نمیتوان مبلغ دقیقی را برای تربیت سگ در نظر گرفت. اما عموما هر جلسه یک ساعته مشاوره از 300 هزار تومان شروع میشود به بالا و هزینه های تربیت سگ توسط مربی نیز از 4 میلیون تومان شروع میشود. البته این مبالغ ارتباط مستقیمی به کیفیت کار مربی نیز دارد. برای تربیت سگ در اصفهان میتوانید از مربیان حرفه ای ما کمک بگیرید. برای مطالعه اطلاعات بیشتر را کلیک کنید.

یک راه برای محک زدن اطلاعات و علم یک مربی سگ این است که ابتدا یک مشاوره تلفنی کوتاه با او داشته باشید.

ارکان تربیت سگ

تربیت سگ سه رکن اساسی دارد که چنانچه به آنها توجه نکنید نمیتوانید سگتان را به خوبی آموزش دهید. اول باید قانون تعیین کنید، بعد هم باید قانون را تحت هر شرایطی اجرا کنید و در اخر هم باید قبل از اینکه سگ بابت نیاز های اصلی زندگی اش از شما درخواستی داشته باشد آن نیاز را برطرف کنید. مثلا آب و غذا از نیزا های اصلی زندگی سگ ها است که در طول روز باید در اختیارشان قرار دهید. حالا اگر شما سهل انگار باشید سگ با واق زدن شما را متوجه میکند که تشنه یا گرسنه است و باید نیزا او را برطرف کنید. همین واق زدن میتواند در بلند مدت تبدیل به یک عادت و مشکل رفتاری شود. قبل از واق زدن و وقوع این اتفاق نیاز او را برطرف کنید. همچنین همانطور که خواندید هر چیزی که برای شما مهم است باید تبدیل به قانون شود و در هر شرایطی اجرا شود. برای مثال دوست ندارید سگتان وارد اتاق خوابتان شود. این مسئله تبدیل میشود به یک قانون و تحت هر شرایطی نباید وارد اتاق خواب شود. اینگونه نباشد که در طول روز اجازه ورود به آنجا را نداشته باشد اما شب ها هنگام خواب کنار شما و در اتاق خواب بخوابد.

قدم اول در آموزش سگ این است که قانون تعیین کنید و سپس در قدم دوم آن را در هر شرایطی اجرا کنید.

مثلث تربیت سگ : نظم، تمرین، محبت !

به اعتقاد یکی از مربی های معروف در دنیا، در زندگی با سگ اول باید تمرین، سپس نظم و در انتها محبت باشد. گاهی اوقات محبت های بیجا میتواند به ضررتان تمام شود پس باید اول تمرین را در اولویت کار خود قرار دهید و هر روز با سگتان تمرین کنید. دومین مسئله نظم است که باید تمام کارهای روزانه سگ را از غذا خوردن و بازی کردن گرفته تا تمرین کردن و پیاده روی، همه و همه طبق یک نظم خاص و همیشه در یک زمان خاص انجام شود. مثلا اگر قرار است به پیاده روی بروید هر روز راس یک ساعت مشخص بروید و آن را در زمان های مختلف شبانه روز انجام ندهید. در مورد تمام امور زندگی سگ این مسئله باید درنظر گرفته شود. از طرفی هیچگاه بدون دلیل به سگ خود تشویقی ندهید و بدون دلیل محبت نکنید، همیشه سعی کنید قبل از نوازش و محبت و دادن تشویقی حتما کاری را از سگ بخواهید تا انجام دهد سپس او را تشویق یا نوازش کنید.

به اعتقاد سزار میلان اول باید نظم باشد، بعد تمرین و در نهایت محبت !

اجتماعی کردن سگ یعنی چه؟

چیزی که از آن تحت عنوان اجتماعی شدن سگ یاد میشود در حقیقت آشنا کردن سگ با شرایط، صداها، افراد، حیوانات، مکان ها و … است که برای سگ جدید باشد و تازگی داشته باشد. هر چه در سنین پایین تر اتفاق بیفتد بهتر است. قرار گرفتن در شرایط مختلف و آشنایی با چیز های جدید حس اعتماد به نفس را در سگ تقویت میکند و باعت میشود از چیزی نترسد در عوض سگ هایی که به درستی اجتماعی نمیشوند عموما در ترسو هستند و در مواجه با شرایط مختلف ترس و استرس شدیدی میگیرند و به لرز می افتند. اغلب افراد فکر میکنند تا 4 ماهگی نباید به هیچ عنوان سگ را در محیط بیرون از منزل برد اما درادامه مطالب مفیدی در این باره خواهید خواند. توجه داشته باشید که اجتماعی شدن چیزی است که باید تا اخر عمر سگ ادامه داشته باشد و چیزی نیست که بگوییم یک دوره مثلا 20 روزه دارد و تمام میشود.

فرایند اجتماعی کردن سگ تا اخر عمر او ادامه دارد و هیچ گاه پایان ندارد.

‌‌اجتماعی شدن با قرنطینه قبل از واکسیناسیون منافات ندارد.

احتمالا شما نیز شنیده اید که نباید سگ را تا قبل از تکمیل دوره اول واکسیناسیون یعنی تا حدود 4 ماهگی، بیرون از منزل برد  باید او را در منزل و محیط ایزوله نگه داشت. این امر کاملا درست است زیرا هنوز واکسیناسیون توله سگ کامل نشده و اگر بیرون برود، به دلیل تزریق نشدن واکسن ها هر لحظه ممکن است دچار بیماری های کشنده مثل پاروا ویروس، دستمپر و … شود. اما این اصلا با روند اجتماعی کردن سگ منافاتی ندارد. در اصل این گونه بیماری ها از تماس متقیم سگ شما با منطقه یا حیوانات آلوده منتقل میشود و شما میتوانید بدون اینکه سگتان را روی زمین بگذارید یا با بقیه سگ ها و حیوانات در ارتباط باشد چند دقیقه کوتاه به محیط بیرون از منزل بروید و یک پیاده روی کوتاه داشته باشید. یا اینکه با پخش کردن صداهای مختلف مثل صدای گریه نوزاد، گربه، موتور و ماشین، خنده، گریه و … روند اجتماعی شدن توله سگ را آغاز کنید.

اجتماعی شدن با قرنطینه قبل از واکسیناسیون منافات ندارد.

یک سگ خانگی چه چیزهایی باید یاد بگیرد؟

برای سگ های خانگی همین که اجتماعی باشند، مشکل رفتاری نداشته باشند و فرمان های اصلی را بلد باشند کفایت میکند. اما اگر دوست داشته باشید میتوانید برخی کارهای نمایشی مثل آموزش مرگ نمایشی، آموزش دست دادن، آموزش زنگ زدن و … را به سگتان یاد بدهید. هرچه کارهای بامزه بیشتری انجام بدهد شما را بیشتر سرگرم خواهد شد و از وقت گذرانی با سگتان سیر نمیشوید. پس از اینکه سگتان آموزش های مورد نیاز را یاد گرفتی متیوانید اموزش های نمایشی و فانتزی را به او یاد بدهید. توجه داشته باشید تا زمانی که چیزهای جدید به سگ یاد بدهید، ذهن سگ اماده یادگیری میماند و هر لحظه اراده کنید میتوانید چیز جدید به او یاد بدهید. اگر برای مدت طولانی با او چیزهای جدید تمرین نکنید قطعا مغز سگ آمادگی یادگیری سریع نخواهد داشت و باید مدت زمان بیشتری با او تمرین کنید تا یاد بگیرد.

برای سگ های خانگی یاد گرفتن یکسری آموزش های پایه و نداشتن مشکلات رفتاری کفایت میکند.

آموزش رایگان تربیت سگ | آموزش سگ

یک سگ کار ( نگهبان، شکاری و … ) چه چیزهایی باید یاد بگیرد؟

سگ های گروه کار باید توانایی ها و مهارت های خاصی یاد بگیرند تا بتوانند در شرایط مختلف و خاص بهترین واکنش ممکن را از خود نشان دهند پس آموزششان به کلی از همان ابتدا با سگ های خانگی متفاوت است. اگر یک سگ کار دارید حتما از همان تولگی با مشورت یک مربی حرفه ای آموزشش را شروع کنید حتی برای ابتدایی ترین کارها و بازی ها. برخی از بازی ها در این سن زمینه ساز آموزش های مهم در سنین بالا تر هستند. شخصیت سازی در سن تولگی مهمترین بخش زندگی سگ های کار است. شناخت درایو سگ ها و اینکه از هر درایو چه استفاده ای ببرید چیزی است که باید تحت نظر یک مربی حرفه ای باشد.

برای نژاد سگ های کار باید در تولگی حتما شخصیت سازی صورت بگیرد تا در آینده بتوانید از آنها در کارهای مدنظرتان استفاده کنید.

تاثیر تخلیه انرژی در تربیت سگ

به جرات میتوان گفت اگر هر سگ روزانه 15 الی 20 دقیقه تخلیه انرژی شود چیزی حدود 90 درصد از مشکلات رفتاری اش حل خواهد شد. بنابراین بازی کردن با سگ ها یک کار بسیار مفید است که میتوانید با انجام دادن آن از بروز مشکلات رفتاری و خرابکاری های اتفاقی توسط سگ در منزل جلوگیری کنید. همچنین سگ ها باید روزانه و یا حداقل یک روز در میان حتما به پیاده روی بروند. با این کار هم به روند اجتماعی شدنشان کمک میکنید، هم تخلیه انرژی میشود و هم از یک گردن دو نفره در کنار هم لذت میبرید.

باید توجه داشته باشید که تخلیه انرژی سگ بسیار ضروری است. این کار را میتوانید هر روز با بازی کردن و پیاده روی انجام دهید. البته رفتن به پارک سگ ها نیز ایده بسیار خوبی است.

 

دکمه بازگشت به بالا