بین المللمطالب برتر

بهترین زمان سفر به مالزی و سنگاپور

بسیاری از افراد که قصد مسافرت به کشورهای آسیایی را دارند به دنبال بهترین زمان سفر به مالزی و سنگاپور هستند، به همین دلیل پیش از اینکه اقدام به سفر کنید باید اطلاعات مناسبی را در رابطه با جغرافیای هر یک از این کشورها بدانید، چرا که موقعیت جغرافیایی و قرارگیری هر کدام از این کشورها می‌ تواند راهنمای شما برای انتخاب بهترین زمان سفر باشد.

 

تور مالزی سنگاپور | تور مالزی علی بابا

جغرافیای سنگاپور و بهترین زمان سفر

سنگاپور یک کشور کوچک اما بسیار مدرن است که در شرق قاره آسیا قرار دارد و دارای مساحت کمی است اما یکی از کشورهای ثروتمند جهان معرفی می شود. سفر به سنگاپور با تور سنگاپور لحظه آخر مطمئناً یکی از سفرهای به یاد ماندنی و لذت بخش خواهد بود. در صورتی که قصد سفر برای تفریح و استفاده از نمایشگاه ها و فستیوال های موجود در این کشور دارید بهتر است تا در فصل تابستان به این شهر مسافرت کنید. فصل تابستان و تعطیلات کریسمس بهترین زمان سفر برای تفریح به سنگاپور است. این کشور تنوع قومیتی و فرهنگی متفاوت دارد. در سنگاپور قومیت های مختلفی مانند هندی ها و مالایی ها را می توانید مشاهده کنید.

علاوه بر این، چینی ها نیز در این کشور تعداد زیادی دارند که در محل های مختلفی زندگی می کنند. در واقع این جزیره کوچک یکی از بالاترین درصد کارگران خارجی در دنیا را به خود اختصاص داده است و افراد زیادی به منظور اشتغال به این کشور مهاجرت نموده اند. با در نظر گرفتن تنوع قومیتی و فرهنگی این کشور هر ساله در تمامی فصول جشن های زیادی برگزار می شود. هر یک از این جشن ها برای یک قومیت و متعلق به یک گروه خاص است. به بیان دیگر هر زمان که قصد سفر به سنگاپور را داشته باشید شانس استفاده از یک جشنواره شاد و باشکوه را خواهید داشت.

تور مالزی سنگاپور | تور مالزی علی بابا

جغرافیای مالزی و بهترین زمان سفر

کشور مالزی در بخش جنوب شرقی آسیا قرار دارد و از بخش شمالی با تایلند و از قسمت جنوب با سنگاپور همسایه است. لازم به ذکر است این کشور از سمت غرب با کشور اندونزی مرز مشترک دارد و دارای آب و هوای استوایی با رطوبت بالا است. با توجه به باران ‌های موسمی که در این کشور می بارند احتمال وقوع باران های سیل آسا نیز وجود دارد که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مسافران و گردشگران همیشه این سوال را داشته باشند که بهترین زمان سفر به مالزی و سنگاپور چه فصلی است. به طور کلی می توان گفت مالزی دارای یک آب و هوای استوایی بوده و به دلیل رطوبت بالا بسیاری از افراد در برخی از ایام سال از سفر به این کشور خودداری می ‌کنند.

لازم به ذکر است دمای هوای این کشور در طول روز حدود ۳۰ درجه سانتی ‌گراد و شب ها کمتر از ۲۰ درجه سانتی گراد است. آب و هوای حاکم در این کشور معمولاً ثابت بوده و تغییر چندانی نمی کند. ذکر این نکته ضروری است که اغلب ماه های شهریور تا فروردین فصل بارش باران های موسمی در این کشور هستند اما در این فصول نیز همچنان هوا گرم است. در ماه های مهر و آبان نیز میزان بارش به ۲۷۰ میلی متر می رسد و بارانی ترین ماه های سال این کشور را شاهد هستیم.

در صورتی که قصد سفر به کشور مالزی را دارید بهترین زمان سفر بین ماه های خرداد و تیر است، چرا که در این ماه ها کمترین میزان بارش را خواهیم داشت و می توانید از جاذبه های فرهنگی تاریخی این کشور دیدن کنید و از سواحل زیبا و طبیعت چشم نواز این کشور بهره ببرید. بسیار مهم است در هر زمانی از سال که به این کشور سفر می کنید لباس مناسب را همراه خود داشته باشید.

تور مالزی سنگاپور | تور مالزی علی بابا

 

آب و هوای سنگاپور

یکی دیگر از مواردی که باعث استقبال مسافران و گردشگران تور سنگاپور لحظه آخر به این کشور می شود آب و هوای آن است. در حقیقت به دلیل فاصله نزدیک این کشور با خط استوا هیچ فصلی حتی در اواسط زمستان نیز شاهد هوای سرد در آن نیستیم. لازم به ذکر است میانگین دمای هوای این کشور در طول روز تقریباً ثابت بوده و نوسان زیادی را نخواهد داشت. به طور کلی بالاترین دمای هوا در سنگاپور ۳۱ درجه و پایین ترین دما در این کشور حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است.

کلام پایانی

بهترین زمان سفر به مالزی و سنگاپور با در نظر گرفتن برخی از عوامل مشخص خواهد شد. این عوامل شامل آب و هوای موجود در هر کدام از این کشورها و برگزاری برخی از جشن ها و فستیوال های موجود می شود. در حقیقت مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به این دو کشور را دارند باید اطلاعات دقیقی از محل جغرافیایی آن ها داشته باشند تا بتوانند بهترین فصل را برای مسافرت انتخاب کنند. علاوه بر این، فستیوال ها و جشنواره های بسیار باشکوهی در این دو کشور برگزار می ‌شوند که علاقه مندان زیادی دارند و با در نظر گرفتن زمان برگزاری این جشنواره ها می توان زمان بندی سفر را تنظیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا