بیمه قالیبافی خواسته مهم بافندگان فرش دستباف

بیمه قالیبافی خواسته مهم بافندگان فرش دستباف

مدیران اتحادیه تعاونی های فرش دستباف اطمینان دادند که موضوع بیمه بافندگان و قالیبافان ملت با دستور رئیس جمهور حل خواهد شد.

عبدالله بهرامی در گفت وگو با مخبران ، با تأکید بر لزوم حمایت از بافندگان فرش و هنر فرش دستباف اظهار داشت: یکی از عمده خواسته های قالیبافان اجرای قانون بیمه قالیباف است که در سال 2009 تصویب شد و تا سال 1392 تصویب شد و در مجموع 450 هزار نفر در طی سالهای گذشته بیمه شدند ، سالانه 100000 نفر وارد این چرخه می شوند و تحت پوشش بیمه هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه از سال 1392 بازرس با ورود بازرس 230 هزار نفر فرشکار که به دلایل مختلف از جمله بیمه روزانه به مدت پنج سال بیمه شده اند ، علاوه بر افرادی که سالها در صف بیمه بوده اند و از تسهیلات بیمه ای بهره مند نمی شوند ، مانع بازرس می شود.

مدیرعامل انجمن تعاون فرش دستباف گفت: در حال حاضر طبق ارقام موجود و تصویب مرکز ملی فرش متولی فرش ایران ، حدود یک میلیون بافنده فرش در کشور وجود دارد که فقط 220 هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه هستند.

بهرامی اهمیت بیمه و امنیت شغلی را برای بافندگان فرش دانست و تأکید کرد: 80 درصد بافندگان فرش در کشور زنانی هستند که در خانه کار می کنند و این از نظر اشتغال ، امنیت شغلی و درآمد خانوار بسیار مهم است.

وی با اشاره به بخشنامه رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه به قالیبافان به وزارت کار ، اظهار داشت: اگر موضوع بیمه بافندگان فرش در نظر گرفته شود ، به جای وزارت کار ، سازمان تأمین اجتماعی باید از طریق برنامه و بودجه برای تهیه پول بیمه راهنمایی شود. از آنجا که تأمین اجتماعی یک مقام اجرایی است و وزارت کار ممکن است این آژانس را برای پوشش بیمه قالیباف محدود کند ، در قانون آمده است که بودجه هر ساله تصویب می شود و بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید از این بودجه برای پوشش بیمه قالیباف استفاده کند. سازمان تأمین اجتماعی.

در پایان مدیر عامل انجمن تعاون فرش دستباف با اشاره به گرانی مواد اولیه و کمبود امکانات ارزان بافندگان ، اطمینان داد که مشکلات بیمه بافندگان فرش با دستور رئیس جمهور برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا