بین الملل

تاکید بغداد بر لزوم اجرای توافقنامه امنیتی با ایران

مشاور نخست‌وزیر عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره لزوم اجرای توافق امنیتی ایران و عراق در مورد خلع سلاح گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب گفت که «ما از حضور هر گروه مسلحی که امنیت کشورهای همسایه را تهدید کند، جلوگیری خواهیم کرد».

به گزارش مخبران، مشاور نخست‌وزیر عراق امروز دوشنبه پس از اظهارات «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره عدم تمدید قرارداد امنیتی بین دو کشور در مورد خلع سلاح گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه مرزی ایران و منطقه کردستان عراق، بر لزوم اجرای «توافقنامه امنیتی با ایران برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح و از بین بردن اردوگاه‌ها در شمال عراق» تأکید کرد.

وی افزود: «ما به هیچ یک از گروه‌های مسلح اجازه نخواهیم داد امنیت کشورهای همسایه ما را تهدید کنند، و مانع حضور آن‌ها در عراق می‌شویم».

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در یک نشست خبری با اشاره به قرارداد امنیتی بین ایران و عراق در مورد خلع سلاح کردن گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: مهلت اجرای این توافق ۲۸ شهریورماه است و این  مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی با بیان این که ما از دولت عراق انتظار داریم که به طور کامل این قرارداد را  اجرایی و عملیاتی کند، تأکید کرد که موضوع امنیت برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و نسبت به این موضوع سهل انگاری نمی‌کنیم و در پایان فرصت مشخص شده اگر این توافق اجرایی نشود ما به مسئولیت خود در راستای تامین امنیت کشور عمل می‌کنیم .

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا