اقتصادیمطالب برتر

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

امروزه بهترین راه برای دیده شدن یک کسب و کار، معرفی محصولات، خدمات و جذب تعداد زیادی از مشتریان، استفاده از روش‌های متنوع تبلیغاتی است. یکی از بهترین و پرکاربردترین روش‌های تبلیغاتی استفاده از تبلیغات گوگل ادز است. شاید بپرسید تبلیغات گوگل ادز چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گوگل ادز نام پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که قبلا با نام گوگل ادورز شناخته می‌شد.

گوگل به عنوان برترین موتور جستجوی جهان بستر مناسبی را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است تا بتوانند از طریق تبلیغات آنلاین در گوگل ادز مخاطبان هدف خود را از بین پنج میلیارد کاربر این موتور جستجو جذب کنند. اگر بخواهیم به زبانی ساده توضیح دهیم که تبلیغات گوگل ادز چیست؟ باید بگوییم که کسب و کارها از طریق سیستم گوگل ادز تبلیغات خود را به گوگل سفارش می‌دهند تا به صورت نمایشی یا متنی به کاربران گوگل ارائه شود و از این طریق مشتریان زیادی برای استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار ترغیب شوند‌‌. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات گوگل ادز و مزایای آن در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش رایگان گوگل ادز | تبلیغ در گوگل فارسی

هدف کسب‌وکارها از تبلیغات گوگل ادز چیست؟

در سراسر جهان میلیون‌ها کسب‌وکار مختلف وجود دارد که به صورت روزانه برای معرفی خدمات و محصولات خود از تبلیغات گوگل ادز استفاده می‌کنند. هر هزینه‌ای که برای این نوع تبلیغات صرف شود، چندین برابر بازدهی دارد؛ اما به نظر شما هدف اصلی کسب و کارها از تبلیغات گوگل ادز چیست؟ هدف از این نوع تبلیغات این است که کسب و کار مورد نظر فقط برای افرادی به نمایش در خواهد آمد که به دنبال محصولات و خدمات ارائه شده توسط همان کسب‌وکار هستند.

در تبلیغات گوگل ادز مخاطب با جستجوی کلمات کلیدی یا کلمات مشابه مربوط به محصولات و خدمات تبلیغات کسب‌وکار را مشاهده خواهد کرد. این نوع تبلیغات در قالب‌های عکس، فیلم یا متن در اولین صفحه گوگل به نمایش در می‌آید. اینکه تبلیغات در چه روزهایی، در چه ساعاتی و با چندین بار تکرار در گوگل به نمایش در بیاید به صاحبان کسب‌وکار بستگی دارد. صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند ساعات به نمایش درآمدن تبلیغات در گوگل، ساعات توقف تبلیغات و روزهای نمایش تبلیغات را تعیین کنند. در این نوع تبلیغ فقط در صورتی باید به گوگل ادز هزینه پرداخت شود که مشتریان هدف روی تبلیغ به نمایش درآمده در گوگل کلیک کنند‌.

آموزش رایگان گوگل ادز | تبلیغ در گوگل فارسی

مزایا و فواید استفاده از تبلیغات گوگل ادز چیست؟‌

همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم؛ یکی از سرویس‌های مهم گوگل که بیشترین درآمد را برای این شرکت به همراه دارد، تبلیغات پلتفرم آنلاین گوگل ادز است. کسب‌وکارهای مختلف از طریق تبلیغ در گوگل ادز می‌توانند رتبه‌های برتر صفحه اول گوگل را به دست بیاورند و در مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد زیادی از مخاطبان را به سمت خود جذب کنند. تبلیغات گوگل ادز فقط به موتور جستجوی گوگل مربوط نیست؛ بلکه در پلتفرم‌هایی مانند گوگل‌پلی و یوتیوب که به نوعی همکار شرکت گوگل هستند نیز به نمایش در می‌آید. برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که مزایا و فواید استفاده از تبلیغات گوگل ادز چیست؟‌ در ادامه پاسخ این سوال را به خوبی توضیح خواهیم داد.

امکان معرفی خدمات و محصولات به مخاطبان بسیار گسترده گوگل

با توجه به اینکه امروزه در تمام نقاط جهان مردم به اینترنت دسترسی دارند، روزانه بیشتر از پنج میلیارد کاربر در موتور جستجوی گوگل مشغول به جستجو هستند. فراگیری اینترنت و استفاده از موتور جستجوی گوگل به حدی زیاد است که سرچ کردن در گوگل این روزها کاربرد فراوانی دارد. در این میان نقش تبلیغات گوگل ادز چیست؟ چه فایده‌ای برای کسب‌وکارها دارد؟ گوگل یک رسانه بسیار پرمخاطب است و روزانه تعداد زیادی از کاربران در آن مشغول جستجو هستند. کسب و کارهایی که از این فرصت استفاده می‌کنند و خدمات و محصولات خود را به تعداد زیادی از مخاطبان گوگل معرفی می‌کنند، آینده درخشانی پیش رو دارند. تبلیغات گوگل ادز علاوه بر گوگل در یوتیوب، جیمیل، پلی‌استور، اپلکیشن‌ها و همچنین بسیاری از سایت‌های بین‌المللی نیز به نمایش در می‌آید. هر چه تعداد مخاطبانی که تبلیغ در گوگل ادز را مشاهده می‌کند، بیشتر باشند؛ امکان تبدیل آن‌ها به یک مشتری ثابت نیز بیشتر است.

هدف‌گیری کردن مخاطبان از طریق تبلیغات در گوگل ادز

یکی دیگر از مزایا و فواید تبلیغات در گوگل ادز این است که کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند از طریق انتخاب متنوع‌ترین کلمات کلیدی، تعیین هزینه برای هر یک از کلیک‌ها روی تبلیغات با کلمات کلیدی خاص، هدف‌گیری کردن مشتریان از طریق یوتیوب، امکان هدف‌گیری دوباره یا ریتارگتینگ برای کاربران مراجعه‌کننده به وب‌سایت کسب‌وکار مخاطبان زیادی را جذب کنند و ترافیک سایت خود را افزایش دهند. البته برای کسب نتایج بهتر علاوه بر سرویس گوگل ادز می‌توانند از سرویس‌های فایربیس، تگ منجر و گوگل آنالیتیکس هم استفاده کنند.

کنترل کسب‌وکارها روی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز

کسب‌وکارها می‌توانند به پارامترهایی مانند بودجه، ساعت نمایش تبلیغات، متن تبلیغاتی، ویرایش متن تبلیغاتی و … در گوگل ادز دسترسی داشته باشند و به طور کلی بتوانند کمپین تبلیغاتی خود را کنترل کنند. با هر بودجه‌ای می‌توان تبلیغات در گوگل ادز را انجام داد. شاید بپرسید که راهکار کاهش هزینه‌های تبلیغات گوگل ادز چیست؟‌ با انتخاب کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه و شناخت رفتار رقبا به صورت دقیق می‌توان هزینه‌های تبلیغات را کاهش داد.

بازدهی زودهنگام و نرخ بالای تبدیل و تبلیغات در گوگل ادز نسبت به سئو

با هدف‌گذاری بهینه و تعریف درست کمپین تبلیغات در گوگل ادز می‌توان نرخ تبدیل کلیک‌ها در گوگل ادز و میزان بازگشت سرمایه را افزایش داد. این روش نسبت به سئو سایت بازدهی زودهنگام‌تری دارد و بلافاصله می‌تواند تعداد زیادی از مشتریان هدف را برای خرید خدمات و محصولات کسب‌و‌کار جذب کند.

آموزش رایگان گوگل ادز | تبلیغ در گوگل فارسی

جمع‌بندی

در این مقاله توضیح دادیم که تبلیغات گوگل ادز چیست؟ هدف کسب‌وکارها از تبلیغات گوگل ادز چیست، مزایا و فواید استفاده از تبلیغات گوگل ادز چیست؟ استفاده از تبلیغات گوگل ادز برای موفقیت همه کسب‌وکارها یک امر الزامی به شمار می‌رود. شرکت‌های معتبر زیادی از طریق سایت خود اطلاعات کاملی را در زمینه تبلیغات گوگل ادز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. با مراجعه به سایت یکی از این شرکت‌ها می‌توانید اطلاعات خود را درباره تبلیغات گوگل ادز تکمیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا