اقتصادیمطالب برتر

خرید قالب فلزی ارزان راهکاری کاهش هزینه پروژه ساخت و ساز

قالب فلزی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات موردنیاز در صنعت ساختمان سازی است که در ابعاد مختلف برای افزایش استحکام و شکل دهی به بتن خیس ساخته می شود . استفاده از قالب فلزیِ ارزان و در عین حال باکیفیت، تأثیر زیادی در افزایش مقاومت و کیفیت ساخت و سازها دارد. از مزایای دیگر قالب فلزی ارزان می توان به مواردی مانند کاهش هزینهٔ پروژه های ساخت و ساز، مقاومت در برابر احتراق، دوام و ماندگاری بالا، کمک به تمیز ماندن محیط پروژه، استفادهٔ آسان در پروژه های بزرگ، نصب و جداسازی راحت و کمک به افزایش کیفیت بتن اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به معرفی انواع قالب فلزی بپردازیم و عوامل تأثیرگذار روی قیمت هر کیلو قالب فلزی را توضیح دهیم.

تخته | ساخت و ساز

معرفی انواع قالب فلزی بتن

قالب فلزی ارزان از نظر نوع ساخت و کاربردی که در صنعت ساختمان سازی دارد، به چند نوع مختلف تقسیم می شود . در ادامه به نقل از اقتصاد نیوز قالب فلزی بتن چیست؟ 0 تا 100 انتخاب بهترین قالب بتن آشنا خواهید شد:

  • قالب های فلزی مدولار

یکی از انواع قالب فلزی ارزان بتن که کاربرد زیادی در سازه های بتنی دارد، قالب فلزی مدولار است. این نوع قالب فلزی مطابق با اندازه و مقیاس ساخته می شود و آن را با نام قالب همه کاره هم می شناسند. این قالب های ساخته شده از فولاد اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند، چندین بار بدون تغییر شکل می توانند در ساخت بتن برای پروژه های ساختمان سازی به کار روند . اجزای تشکیل دهنده قالب فلزی مدولار عبارتند از: ورقه رویه، چهار عدد تسمه پانج در لبه و تسمه های تقویتی. قالب های مدولار در سه سایز استاندارد 1 , 1.5 و 2متری ساخته شده اند.

  • قالب های گرد

نوع دیگری از قالب فلزی قالب گرد دو تکه است که برای تولید ستون های گرد موردنیاز در ساخت پل ها و پارکینگ های طبقاتی کاربرد دارد. از مهم ترین مزایای قالب فلزی گرد می توان به مواردی مانند مقاومت بالا، ابعاد و اندازهٔ متنوع، امکان استفادهٔ چندباره در پروژه های ساخت و سازی، مونتاژ سریع، طول عمر و ماندگاری بالا اشاره کرد.

  • قالب بندی دیوار

به قالب های فلزی که در ساخت دیوارهای سیلوها، استخرها و مخازن آب کاربرد دارد و ارتفاع آن می تواند تا 5.7 متر نیز باشد، قالب فلزی ارزان دیوار است. اجزای تشکیل دهندهٔ این نوع قالب فلزی عبارتند از: پانل های قالب، پین و گوه، لوله داربستی، گیره، سولجر، واشر کاس، بولت، مهره بولت. نصب راحت، تنوع در قطر قالب، وزن سبک، دوام و ماندگاری بالا مهم ترین مزایای قالب بندی دیوار با استفاده از این نوع قالب فلزی است.

  • قالب بندی ستون

برای قالب بندی ستون های مربعی، مستطیلی، گرد و چند ضلعی از قالب فلزی مخصوص استفاده می کنند. این نوع قالب فلزی از دو بخش شامل جدار قالب و کلاف یا قید تشکیل شده است. قالب فلزی ستون نقش مهم و تأثیرگذاری در پروژه های ساخت و ساز دارد، زیرا ستون مهم ترین بخش سازه ها محسوب می شود.

  • قالب بندی تیر و دال

قالب فلزی تیر و دال از دو بخش شامل کف تیر یا کف پوتر و قطعات جانبی یا آویز تشکیل شده است. اجزای این نوع قالب فلزی ارزان را با استفاده از پین و گوه یا کمپلس به یکدیگر متصل می کنند. اگر ارتفاع تیر از 50 سانتی متر بیشتر باشد، برای افزایش پایداری قالب از میان بولت کمک می گیرند. قالب فلزی تیر و دال برای ایجاد بین دو دیوار یا دو ستون کاربرد دارد.

  • قالب بندی فونداسیون

برای اجرای فونداسیون در پروژه های ساخت و ساز بلند مرتبه، از قالب فلزی فونداسیون استفاده می کنند. اولین مرحله در قالب بندی فونداسیون گودبرداری است. در هنگام استفاده از قالب فلزی فونداسیون، به مواردی مانند پایداری اجرای قالب فلزی، دفع نیرو و فشار جانبی وارد شده به بتن و دفع کردن نیروی بالای رانش در نظر گرفته می شود.

تخته | ساخت و ساز

قیمت هر کیلو قالب فلزی

عوامل متعددی روی قیمت هر کیلو قالب فلزی تاثیرگذار هستند که مهم ترین عوامل عبارتند از: نوع ورق به کار رفته در تولید قالب فلزی بتن، میزان کیفیت قالب فلزی، نوسانات قیمت آهن در بازار، استراتژی و سیاست های کارخانهٔ تولیدکننده برای قیمت گذاری قالب فلزی، نوع قالب فلزی، دستمزد نیروهای انسانی، هزینه های حمل و نقل و غیره. به طورکلی قیمت انواع قالب های فلزی به میزان زیادی به قیمت آهن و فولاد وابسته است . برای محاسبهٔ قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن، قالب را برای وزن کشی روی باسکول قرار می دهند و با در نظر گرفتن عواملی مانند اندازهٔ لبه، نوع قالب، سایز قالب، هزینه های جانبی و هزینه های باربری، قیمت نهایی را مشخص می کنند.

قیمت روز قالب فلزی

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید انواع قالب فلزی ارزان حتماً باید موردتوجه قرار بگیرد، قیمت روز قالب فلزی است. البته علاوه بر قیمت روز قالب های فلزی، باید به عوامل دیگری مانند میزان کیفیت قالب، استحکام قالب، ابعاد و وزن قالب نیز توجه داشته باشید. نوسانات موجود در بازار آهن و فولاد ایران سبب شده است که قیمت قالب های فلزی به صورت روزانه در حال تغییر باشد. برای کاهش هزینه های ساخت و ساز، همواره بهتر است به سایت شرکت هایی مراجعه کنید که انواع قالب فلزی ارزان و باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. این شرکت ها برای رفاه حال مشتریان، قیمت قالب های فلزی را به روز رسانی می کنند.

مزایدهٔ قیمت هر کیلو قالب فلزی

شرکت های معتبر تولیدکنندهٔ قالب فلزی با حضور در مزایدهٔ قیمت هر کیلو قالب فلزی و انتشار آگهی مزایده، به مشتریان کمک می کنند تا چند روز برای خرید قالب فلزی ارزان فرصت داشته باشند و هزینه های نهایی پروژه های ساخت و ساز خود را به میزان زیادی کاهش دهند. در سایت شرکت های ارائه دهندهٔ قالب فلزی ارزان، قیمت روزانه هر کیلو قالب فلزی در جدول مخصوصی مشخص شده است. خریداران با توجه به وزن قالب و قیمت های ارائه شده در جدول، به راحتی می توانند قیمت نهایی قالب فلزی موردنظر خود را محاسبه کنند و سپس برای ثبت سفارش اقدام نمایند.

تخته | ساخت و ساز

خرید قالب فلزی ارزان از تبریز صنعت

در این مقاله راجع به انواع قالب فلزی بتن صحبت کردیم و توضیح دادیم که چه عواملی قیمت قالب فلزی را تحت تأثیر قرار می دهند. تبریز صنعت که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارد، با خرید قالب فلزی ارزان و مرغوب از تبریز صنعت می توانید هزینهٔ پروژه های ساختمان سازی را کاهش دهید. امکان استعلام قیمت روزانه و مشاورهٔ قبل از خرید قالب فلزی بتن ارزان و تخته چند لایی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است که میتوانید وارد وب سایت تبریز صنعت به آدرس www.tabrizsanat.com شوید.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا