اقتصادی

خسارت ۵۶۰۰ میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان

مخبران / کردستان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که نمایندگان بیمه کشاورزی در حال ارزیابی خسارات ناشی از سرمازدگی در پارک ها و مزارع استان هستند و در نتیجه خسارت سرمازدگی به مزارع در مجموع بین 5 هزار تا 600 میلیارد ریال وارد شده است.

در اولین جلسه کارگروه بررسی اقتصادی بیمه محصولات کشاورزی در این استان ، خلیل فالحگاری گفت که در آوریل سال جاری ، افت شدیدی در دما رخ داده است و تخمین زده می شود که 5600 میلیارد ملک و مزارع برف خسارت دیده اند.

وی گفت: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری و توزیع نامناسب بارندگی در زمان و مکان و تداوم این شرایط در روزهای آینده منجر به خشکسالی و کاهش چشمگیر تولیدات کشاورزی می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در چنین مواردی ، بیمه محصولات کشاورزی یک راه حل موثر برای مدیریت بحران و مدیریت ریسک و توان بخشی و احیای مناطق کشاورزی است.

سلیمان هیداری ، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان ، گفت: صندوق بیمه در حال ارزیابی و نظارت بر مزارع و باغات پوشیده از برف و تحت پوشش بیمه استان است.

پس از تشکیل پرونده و تأیید خسارات وارده ، پرداخت آنها طبق بیمه نامه مربوطه ادامه دارد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان ادامه داد: کلیه روش های درمانی سال زراعی 99-98 به حساب بیمه گر آسیب دیده واریز شد.

وی در پایان گفت: در سال زراعی جاری ، بیمه کشاورزی پاییز و باغ به پایان رسیده است ، بیمه بهار ، دام ، طیور و شیلات همچنان در جریان است و کشاورزان و مدیران مزرعه می توانند از دفاتر بازدید کنند. کارگزاران بیمه کارخانه تولید خود را در شهرهای تابعه بیمه می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا