بین المللمطالب برتر

درآمد روزانه معامله گر می توانند چقدر باشد؟

درآمد روزانه معامله گر می توانند چقدر باشد؟

درآمد روزانه معامله گر چقدر است؟ سوالی‌ست که قطعا به فکرتان خطور کرده. در جواب این سوال باید گفت: درآمد یک معامله گر با توجه به میزان سرمایه اولیه، مدیریت ریسک، بازار معاملاتی و استراتژی‌های معاملاتی، مختلف است حتی درآمد امروز معامله گر با فردایش متفاوت است.

از طرفی تعداد معامله گران بسیار کمی درآمد روزانه شان را گزارش می‌کنند بدین ترتیب نمی‌توان عدد دقیقی به‌صورت دلاری برای درآمد روزانه معامله گران متصور شد و اگر هم قرار است گزارشی اعلام شود باید به‌صورت درصدی بیان شود که بازهم به توجه به میزان سرمایه اولیه و بازار معاملاتی رنج گزارش این عدد بسیار زیاد خواهد بود. تیم تحلیل همیار کریپتو در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به نحوه کار معامله‌گران حرفه‌ای و میزان درآمد آن‌ها خواهید داشت.

آیا می‌توان از طریق معاملات روزانه امرار معاش کرد؟

درآمد روزانه معامله گر اصولاً ثابت نیست. می‌توان در معامله گری درآمدی منظم و پایدار داشت، اما نه درآمد ثابت؛ زیرا در هر لحظه عوامل مختلفی بر موفقیت و سودآوری معامله گر و درآمدش تأثیر گذار است.

روزی که بازار روند مشخصی دارد، طبیعتا کسب سود راحت‌تر از روزی است که بازار نه حجم خوبی دارد و نه روند مشخصی! یا روزی که معامله گر از لحاظ احساسی ثبات دارد قطعا به بازار منطقی‌تر از روزی که عصبانی است نگاه می‌کند. حتی زمانی که یک معامله گر در بازار فارکس معامله می‌کند با زمانی‌که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارد، درآمد متفاوتی خواهد داشت چرا که ماهیت و روش کسب درآمد در این دو بازار باهم متفاوت است. در ادامه مهم‌ترین عوامل مؤثر بر درآمد روزانه معامله گر را شرح می‌دهیم.

ایا تریدری شغل خوبی است | درآمد ترید ارز دیجیتال نی نی سایت

۱نقش میزان سرمایه در درآمد روزانه معامله گر

همانطور که گفتیم مهم‌ترین عامل در درآمد روزانه معامله گر میزان سرمایه ای است که با آن در حال معامله گری است. هر چه یک معامله گر از سرمایه بیشتری برخوردار باشد، درآمد او به‌طور بالقوه بالاتر خواهد بود. فرض کنید شخص A مقدار 5000 دلار سرمایه دارد و در یک ماه 10درصد سرمایه‌اش را سود کسب کرده است. سود آخر ماه او 500 دلار خواهد بود. حال شخص B را فرض کنید که 50.000 دلار دارد و همان 10درصد سرمایه‌اش را سود می‌کند ولی سود آخر ماه او 5000 دلار خواهد بود! به اندازه کل سرمایه شخص B!

البته باید یادآوری کرد که در بازار فارکس و ارز دیجیتال امکان استفاده از اهرم وجود دارد. با استفاده از اهرم، می‌توان به‌طور بالقوه امکان کسب سود را افزایش داد اما ریسک و مقدار ضرر نیز افزایش می‌یابد و به‌طورکلی هرچه اهرم بیشتر باشد اصل سرمایه در ریسک بیشتری قرار می‌گیرد، بدین ترتیب می‌توان گفت که میزان سرمایه عامل اصلی تعیین میزان درآمد روزانه معامله گر است.

برای آموزش فارکس در مشهد از صفر تا صد تا با ما تماس بگیرید.

۲نقش میزان تخصص در درآمد روزانه معامله گر

معامله گری یک حرفه بسیار تخصصی است و اگر هدفتان از معامله گری کسب مخارج روزمره زندگی‌تان است باید در این حرفه بسیار تمرکز کرده و به‌طور تخصصی اصول آن را یاد بگیرید. یک سؤال، چرا حتماً باید آموزش فارکس یا آموزش ارز دیجیتال را دید و بعد معامله گری را شروع کرد؟

یک دکتر قبل از اولین جراحی مستقلش سال‌ها درس‌خوانده و دستیار بوده. یک وکیل پس از گرفتن مدرک تحصیلی‌اش باید مجدد در آزمون درگیری شرکت کند تا بتواند مجوز وکالت بگیرد و شروع به کار کند. یک دندان‌پزشک، یک سرآشپز و هر کدامیک از مشاغل سال‌ها آموزش دیده‌اند، تمرین کرده‌اند تا به یک آدم موفق در حوزه خود تبدیل‌شده‌اند.

حال چرا افراد بدون دیدن آموزش اصولی وارد حرفه معامله گری می‌شوند و فکر می‌کنند می‌توانند یک‌شبه پول‌دار شوند؟ معامله گری هم مانند هر تجارت دیگری در قدم اول احتیاج به آموزش صحیح و اصولی داشته و پس‌ازآن احتیاج به تمرین و ممارست دارد.

ایا تریدری شغل خوبی است | درآمد ترید ارز دیجیتال نی نی سایت

مثالی از تاثیر داشتن استراتژی معاملاتی صحیح

با فرض آن که به اصول تکنیکالی و فاندامنتالی معامله گری آشنا هستید تاثیر مدیریت سرمایه بر نتایج معاملات را بررسی می کنیم. مدیریت سرمایه در معاملات عاملی است که اگر آن را رعایت نکنید قطعاً در حرفه معامله گری ورشکسته می‌شوید. فرض کنید شما یک معامله گر روزانه با سرمایه 1000دلار هستید و در روز 2 معامله می‌کنید اگر دو روز در هفته هم استراحت کنید، یعنی در ماه 44 معامله انجام می‌دهید.

مدیریت سرمایه شما بدین شکل است که 1 درصد از کل حساب را با احتساب کارمزد ریسک کرده (حد ضررتان است) که مقدار دلاری آن 10 دلار می‌شود و تارگت شما 2 درصد از کل حساب است که مقدار دلاری آن 20 دلار می‌شود (در این حالت نسبت ریوارد به ریسک 2 می‌شود). تعداد معاملات برنده و بازنده هم برابر است یعنی در این مثال شما در ماه 22 معامله برنده و 22 معامله بازنده دارید.

میزان سود ناخالص آخر ماه برابر است با 22 ضربدر 20 یعنی 440 دلار

میزان ضرر آخر ماه برابر است با 22 ضربدر 10 یعنی 220 دلار

بنابراین میزان سود خالص آخر ماه یا به عبارت دیگر میزان درآمد ماهانه شما 220= 220-440 برابر 220 دلار می‌شود.

حال اگر فقط نسبت ریوارد به ریسک برابر شود (یک به یک)، شما هیچ سودی کسب نمی‌کنید. اینجاست که اهمیت مدیریت سرمایه با معاملات 50-50 درک می‌شود.

برای آموزش ارز دیجیتال در مشهد از صفر تا پیشرفته  با شما تماس بگیرید.

اگر شما شخصی باشید که پشتکار داشته دارید و آموزش دیدن را ادامه دهید و سطح تحلیل صحیح تکنیکال و فاندامنتال خود را افزایش دهید، می‌توانید تعداد معاملات برنده را نسبت به بازنده را افزایش دهید و نزدیک 60 به 40 کنید، یعنی 60 درصد معاملات برنده و 40 درصد معاملات شما بازنده باشد. در این حالت با ثابت مانده بقیه مفروضات میزان سود خالص آخر ماه معاملات شما

تعداد معاملات برنده 26.4 عدد

تعداد معاملات بازنده 17.6 عدد

میزان سود ناخالص آخر ماه برابر است با 26.4 ضربدر 20 یعنی 528 دلار

میزان ضرر آخر ماه برابر است با 17.6 ضربدر 10 یعنی 176 دلار

بنابراین میزان سود خالص آخر ماه شما 352 = 176 -528 برابر 352 دلار می‌شود.

این مثال تفاوت یک فرد حرفه‌ای که آموزش صحیح دیده و با تمام مفاهیم بازار فارکس و ارز دیجیتال و اصول معامله گری در این بازارهای مالی کاملاً آشنا است، با فردی که معاملات 50-50 دارد مشخص می‌شود.

دقت داشته باشید که عملکرد حد ضرر مانند بیمه است و از اصل سرمایه محافظت می‌کند. وقتی شما ماشینتان را بیمه می‌کنید دیگر خیالتان در برابر حوادث ناگوار راحت خواهد بود. اگر شما برای معاملاتتان حد ضرر نگذارید ممکن است سرمایه عظیمی را از دست دهید به‌طوری‌که جبران آن برایتان بسیار دشوار خواهد بود.

برای آموزش پرایس اکشن در مشهد به‌صورت حضوری و غیرحضوری همچنین برای دریافت بهترین سیگنال ارز دیجیتال به‌صورت رایگان همین حالا فرم پیش ثبت نام را پر کنید.

۳داشتن ژورنال معاملاتی و تحلیل روزانه معاملات

یک معامله گر حرفه‌ای همیشه معاملاتش را ثبت می‌کند تا با بررسی آن‌ها بتواند نقاط ضعف و قوت خود را در فرآیند معامله گری پیدا کند. حتی ثبت احساسات و شرایط روحی در زمان انجام معاملات مهم است. عادت دیگری که معامله گران حرفه‌ای دارند آن است که در پایان روز معاملاتی یا قبل از شروع روز کاری خود، نتایج معاملات دیروز را ارزیابی می‌کنند و با استفاده از تجربیاتشان، سعی می‌کنند روز کاری بهتری را داشته باشند.

ایا تریدری شغل خوبی است | درآمد ترید ارز دیجیتال نی نی سایت

سخن آخر

در مثال‌های بالا دیدی که عملاً نمی‌توان درآمد ثابتی برای یک معامله گر گزارش کرد زیرا پارامترهای زیادی در تعیین درآمد معامله گر نقش دارند. این پارامترها حتی در روزهای مختلف تغییر می‌کنند مثلاً یک روز به خاطر اخبار فاندامنتالی بازار نوسان زیادی دارد یا روز دیگر به شما خبر خاصی رسیده که احساساتتان را شدیداً درگیر کرده است. نهایتاً برای داشتن نتیجه مناسب در حرفه معامله گری، دانش و مهارت حرف اول را می‌زند.

سوالات متداول

1- درآمد روزانه معامله گر چقدر است؟

درآمد روزانه معامله گر ها ثابت نیست و به پارامترهای توضیح داده شده در مقاله بستگی دارد.

2- آیا داشتن ژورنال معاملاتی در درآمد روزانه معامله گر تاثیر گذار است؟

ژورنال معاملاتی به معامله گران کمک می‌کند بتوانند عملکرد معاملاتی شان را تحلیل کنند و با توجه به خروجی از تحلیل و بررسی‌ها، عملکرد معاملاتی‌شان را بهینه کنند. داشتن ژورنال معاملاتی به طور مستقیم در درآمد روزانه معامله گر ها تاثیر نمی‌گذارد اما قطعا درآمد کلی را (به دلایل گفته شده) افزایش می‌دهد و باعث کسب سود مستمر از بازار می‌شود

3.بهترین صرافی برای ایرانی ها در دنیای ارز دیجیتال کدام صرافی است؟

بهترین صرافی بینگ ایکس و مکسی  یرای ایرانی های داخل کشور و برای افرادی خارج از ایران هستند یا اقامت کشور دیگه ی را دارند بهترین صرافی بایینس است  صرافی بینگ ایکس که یک پلتفرم برای معاملات ارز دیجیتال است در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. این صرافی تمام خدمات معاملاتی در بازار ارز دیجیتال شامل خدمات معاملاتی اسپات، مشتقات، فیوچرز و کپی تریدینگ را به بیش از ۱۰۰ کشور در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد.

برای ثبت نام و آموزش کامل قدم به قدم  صرافی بینگ ایکس به سایت همراه کریپتو سری بزنید.

دکمه بازگشت به بالا