عمومی

در زمان خرید لباس کار به چه نکاتی دقت کنیم؟

استفاده از لباس کار در محیط های کاری مختلف یکی از مهم ترین مسائل است و باید در انتخاب و خرید لباس کار مناسب دقت کنید. در شرایط کاری مختلف هر فردی ممکن است با حوادثی روبه رو شود که در صورت وقوع این خیاط است که جان افراد را از خطر نجات می دهد. همچنین جدای از بحث نجات جان، پوشیدن لباس فرم و استفاده از یونیفرم خاص در محیط کار باعث یکپارچگی و نظم بیشتر آن محیط می شود. اما آنچه مهم است این است که هنگام خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه کرد تا خرید مناسبی انجام داد؟در این مقاله به نحوه انتخاب لباس کار مناسب می پردازیم.

زمانی که در طول شبانه روز مشغول انجام فعالیت های متفاوتی هستیم، به لباس مناسب برای آن کار نیاز داریم. مثلا از لباس های ورزشی برای ورزش و پیاده روی، لباس های رسمی برای رفتن به مهمانی یا کار در اداره استفاده می کنیم. برای کار در محیطی مانند محیط صنعتی باید از لباس هایی با مشخصات محیطی آن کار نیز استفاده شود. به همین دلیل خرید چرخ خیاطی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

نکاتی برای خرید لباس کار

نکاتی که در این قسمت ذکر شده از جمله مهم ترین نکاتی است که در خرید لباس کار باید به آن توجه کرد:

✔ سایز لباس کار

✔ خرید تجهیزات خیاطی

✔ جنس پارچه (وزن، نوع پارچه و غیره)

✔ رنگ لباس کار

✔ کیفیت تولید لباس کار

✔دوخت لباس کار

در زمان خرید لباس کار به چه نکاتی دقت کنیم؟

1. انتخاب لباس کار با توجه به سایز بدن
راحتی هر فرد در لباسی که می پوشد متفاوت است. اولین نکته در خرید لباس کار این است که در لباس راحت باشید. ممکن است در لباس های گشادتر احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بنابراین باید سایز بزرگتری را برای خرید انتخاب کنید. البته خرید لباس کار گشاد به نوع شغل شما بستگی دارد و برای برخی از مشاغل خرید لباس کار گشاد به هیچ وجه توصیه نمی شود. علاوه بر این، خرید چرخ خیاطی با سایز و قدرت جذب کمتر نیز می تواند منجر به محدودیت در انجام کار شما و کاهش راندمان کیفیت کار شما شود.

بنابراین با توجه به نکات ذکر شده و بر اساس شرایط کاری خود، لباس کار را با کت و شلوارهای دیگر خریداری کنید.

2. تجهیزات لباس کار
بسته به شرایط کاری شما علاوه بر لباس کار، کفش ایمنی، کلاه ایمنی، عینک مخصوص کار و …… همچنین در صورت نیاز باید آنها را به همراه لباس کار خود خریداری کنید. همچنین بسته به شرایط محیطی بهتر است ست های تابستانی و زمستانی را جداگانه خریداری کنید تا بتوانید در فصول مختلف از آن ها استفاده کنید.

3. دقت در پارچه
از نظر راحتی و شستشو، پارچه لباس کار باید از جنس مناسب باشد و خرید لباس کار با پارچه های نامناسب عمر کمتری خواهد داشت و در اثر شستشو کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. همچنین کارگران هنگام خرید پوشاک باید پارچه لباس کار مناسب را با توجه به شغل خود انتخاب کنند تا جدای از ایمنی فرد، در آن احساس راحتی کنند. به عنوان مثال، پارچه ای که در محیط هایی که فرد مستقیماً در معرض شعله های آتش است، مانند آتش نشان ها، استفاده می شود، علاوه بر تهویه مناسب، باید در برابر سوختگی مقاوم باشد.

در محیط هایی که فرد در معرض خطر برق گرفتگی است باید از پارچه های غیر رسانا استفاده کرد و در تولید لباس کار برای این گونه افراد باید از وجود هرگونه اجسام فلزی (اشیاء فلزی مانند زیپ و …) خودداری کرد…)

4. رنگ لباس کار
بر اساس شرایطی که فرد در آن مشغول به کار است، رنگ لباس نیز مهم خواهد بود. بنابراین هنگام خرید لباس کار باید با توجه به اینکه کار شما در تاریکی شب است یا به رنگ های شب نیاز دارید انتخاب شود.لباس کار آتش نشانی، نظافتچی شهرداری، پلیس و ….

5. کیفیت تولید لباس کار
با توجه به شرایط خاصی که لباس کار در آن استفاده می شود، باید از استانداردهای لازم و کیفیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به اینکه این نوع پوشش با زندگی افراد در برخی از محیط های کاری ارتباط مستقیم دارد، خرید لباس کار با کیفیت و استاندارد یکی از نکات بسیار مهمی است که افراد باید به آن توجه کنند. پس حتما لباس کار خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید.

6. دوخت پارچه برای لباس کار
لباس کار باید دارای درزهایی متناسب با لباس بوده و در برابر پارگی و آسیب مقاوم باشد. همچنین بر اساس شرایطی که افراد از آن استفاده می کنند و احتمال آسیب به لباس ها باید مقاومت بالاتری داشته باشند تا بتوان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.

تولیدی لباس کار نیک با سال ها تجربه در تولید لباس کار در انواع الگوها با استانداردهای جهانی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که قصد خرید لباس کار برای کار خود را دارند.برای خرید و مشاوره در مورد مدل و قیمت لباس کار می توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا