اقتصادیمطالب برتر

دوج کوین(Dogecoin) چیست؟ از صفر تا صد دوج کوین

در دنیای ارزهای دیجیتال پلتفرم‌ها و ارزهای مختلف زیادی وجود دارند که هرکدام از آنها نقش اساسی و مهمی را در این بازار ایفا می‌کنند. هرکدام از آنها با بکارگیری مزیت‌ها و قابلیت‌های مهمی خلق و به کاربران این عرصه ارائه شده‌اند. اما همه آنها مورد توجه کاربران و فعالان این عرصه قرار نمی‌گیرند. درواقع استفاده کاربران از این ارزها و خرید و فروش آنها دارای برخی اولویت‌ها است.

آیا شما تاکنون در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته‌اید؟ به نظر شما کدام ویژگی یا مزیت‌ است که برای کاربران در اولویت قرار دارد؟ بازار ارزهای دیجیتال یکی از متنوع‌ترین بازارهای اقتصادی است که هرساله نوابغ و برنامه‌نویسان زیادی در آن فعالیت کرده و ارزهای زیادی را معرفی می‌کنند. پس از آن کاربران با بررسی و کسب اطلاعات در مورد هر ارز، آن را معامله می‌کنند. اما کاربران چگونه می‌توانند اطلاعات درستی درمورد ارزهای دیجیتال کسب کنند؟ اصلا ماهیت و مزیت‌های این ارز چگونه تامین می‌شود؟

ارز دیجیتال دوج کوین یکی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین ارزهای دیجیتال است که در سال‌های اخیر به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شد. اما چرا می‌گوییم جالب و بامزه؟ خب قطعا قرار نیست در این بازار اقتصادی پرهیاهو همه‌چیز رسمی و جدی باشد، گاهی به موضوعات جالب و بامزه هم نیاز است. در این مقاله به بررسی یکی از جذاب‌ترین و بامزه‌ترین ارزهای دیجیتال، یعنی دوج کوین می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید که بفهمید چرا لقب بامزه را به این ارز دادیم:

آخرین اخبار دوج کوین و ایلان ماسک | آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از جهانی‌ترین بازارهای اقتصادی است که سال‌ها در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت داشته است. در این بازار ارزهای زیادی وجود دارند که هرکدام از آنها نقش مهمی را برای کاربران اجرا می‌کنند. برخی از این ارزها در زمینه افزایش امنیت، سرعت، سهولت انتقال، پشتیبانی از شبکه و غیره فعالیت دارند.

درواقع انجام درست وظایف هرکدام از این ارزها و پلتفرم‌های دیجیتال باعث می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال روند کاری خوبی داشته باشد و با خرید و فروش‌های درست و اصولی کاربران، این بازار به سوددهی بسیار خوبی برسد. هرچند که نمی‌توان به صورت کامل منکر ضررهای این بازار شد. به هرحال بازار ارزهای دیجیتال هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر گاهی به سود رسیده و گاهی متحمل ضرر می‌شود.

اما ارز دوج کوین چیست؟ ارز دیجیتال دوج کوین که با نام Dodge coin معروف شد، یکی از کاربردی‌ترین و مفیدترین ارزهای دیجیتال است که در سال 2013 راه‌اندازی شد. این ارز توسط جکسون پالمر و بیلی مارکس برای بهبود معاملات ارزی و سهولت کار کاربران و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شد.

تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین

همانطور که گفتیم تاریخ ارائه این ارز به سال 2013 و توسط پالمر و مارکس باز می‌گردد. اما نکته بسیار جالبی که در مورد این ارز وجود دارد این است که هرکدام از توسعه‌دهندگان این ارز از جمله نوابغ و فعالان بزرگ عرصه ارزهای دیجیتال بودنند. جکسون پالمر یکی از بزرگ‌ترین تحلیلگران شرکت‌های اطلاعاتی بود که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشت.

پس از شهرت علم و دانش جکسون پالمر، بیلی مارکس که یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان IBM بود، با وی تماس گرفت و او را به خلق یک ارز دیجیتال دعوت کرد. درواقع این کار جزو جدیدترین تجربه‌های آنها بود. به همین سبب می‌توانست منجر به اتفاق شگفت‌انگیزی شود…

دوج کوین، از شوخی تا واقعیت…

همانطور که گفتیم مارکس در طی تماسی از پالمر خواست که اقدام به ساخت یک ارز دیجیتال کنند. اما یکی از جالب‌ترین کارهایی که این تیم دونفره انجام دادنند و شاید هرگز فکر نمی‌کردنند که جدی شود، استفاده از یک میم جذاب بود. درواقع آنها برای نماد ارز خود از شکل یک سگ بسیار بامزه استفاده کرده و از آنجایی که این نماد تاکنون هیچوقت در بازار ارزهای دیجیتال استفاده نشده بود، و به خاطر ظاهر جذابی که داشت، تبدیل به یک میم بسیار بامزه شد.

البته لازم به ذکر است که مارکس و پالمر این ارز را به صورت کاملا تفریحی و شوخی‌وار خلق کرده و هیچگاه به توسعه جدی آن فکر نمی‌کردنند. اما پس از ارائه آن و استقبال بسیار خوب کاربران و شخصی دیگر، قصه جور دیگری رقم خورد…

آخرین اخبار دوج کوین و ایلان ماسک | آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

حمایتی که منجر به شگفتی شد…

ایلا ماسک، میلیارد و سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی شخصی بود که از ارز دیجیتال دوج کوین حمایت کرد. بله درست خواندید، مدتی پس از ارائه ارز دوج کوین و برخلاف تصور توسعه‌دهندگان این ارز که اصلا به فکر توسعه آن نبودنند، ایلان ماسک در یک پیام توییتری از ارز دیجیتال دوج کوین حمایت کرد.

خب قطعا می‌توانید بقیه داستان را حدس بزنید، اینکه یک شخص تاثیرگذار در جامعه از یک ارز دیجیتال نوپا حمایت کند جزو مهم‌ترین کارهایی است که باعث رشد و ترقی آن ارز می‌شود. اتفاقی که دقیقا برای ارز دیجیتال دوج کوین رخ داد.

پس از حمایت ایلان ماسک از این ارز، موسسان دوج کوین دریافتند که می‌توانند درآمد بسیار خوبی از این ارز کسب کنند. پس به صورت رسمی و جدی‌تر این ارز را راه‌اندازی کردنند.

قابلیت های ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین با تمام شوخی‌ها و بی‌توجهی‌هایش، دارای قابلیت‌ها و مزیت‌های بسیار کاربردی است که در قسمت زیر به آن اشاره می‌کنیم:

افزایش امنیت معاملات

ارز دیجیتال دوج کوین با استفاده از یک سیستم امنیتی داخلی قادر به افزایش امنیت معاملات ارزی می‌باشد. این ارز دارای شبکه بلاک چین مستقل بوده و در این شبکه ماینرها یا نودهای زیادی وجود دارند که هرکدام از آنها باعث افزایش امنیت و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند یا ارزهای دیجیتال را برعهده دارند.

افزایش سرعت انتقال سرمایه

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مدنظر کاربران افزایش سرعت در انتقال دارایی است. زیرا در صورت کاهش سرعت در این انتقال، بسیاری از اشخاص سودجو اقدام به سرقت از این دارایی می‌کنند. این ارز با استفاده از سیستم داخلی و قابلیت‌های خود، سرعت انتقال این فرایند را بسیار بیشتر کرده است.

سرویس پرداخت آنلاین

یکی دیگر از مزیت‌های مهم برای کاربران سرویس پرداخت آنلاین است. درواقع بسیاری از کاربران نوپا یا تازه‌کار شیوه انتقال سرمایه و پرداخت آنلاین را بلد نیستند. این پلتفرم و ارز دارای یک سیستم پرداخت آنلاین است که تنها با دریافت اطلاعات مربوطه و ثبت آنها، تمامی هزینه‌های مربوط به معاملات ارزی را به صورت آنلاین و به سادگی پرداخت می کند.

آخرین اخبار دوج کوین و ایلان ماسک | آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

خرید ارز دیجیتال دوج کوین

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از حساس‌ترین اموری است که کاربران این عرصه برای انجام آن باید به سراغ اشخاص متخصص یا مراکز مربوطه بروند. کاربران عرصه ارزهای دیجیتال می توانند برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین یا هر ارز دیگری به صرافی‌های معتبر ایرانی مراجعه کرده و پس از انجام فرایند احراز هویت، خرید خود را ثبت کنند.

همچنین فروش این ارزها از طریق همین صرافی های معتبر قابل انجام است. یکی دیگر از مزیت‌های صرافی این است که می‌توان از نرخ دقیق قیمت ارز دوج کوین یا هر ارز دیگری مطلع شد. کاربران می‌توانند با مشاهده کارمزد و انواع فروشنده و بهترین پلتفرم‌های خرید، بهترین خرید و انتخاب را داشته باشند.

کلام پایانی

دنیای امروزه یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین جهان‌هایی است که کمتر کسی می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. شاید پالمر و مارکس هیچگاه نمی‌دانستند که یک شوخی منجر به سوددهی بسیار خوب و کسب درآمد برای مردم می‌شود. پس با خرید این ارز بامزه و پرسود، خود را در این سوددهی بسیار جذاب و بامزه شریک کنید.

دکمه بازگشت به بالا