عمومیمطالب برتر

راهنمای خرید آفتاب گیر ماشین

استفاده از یک آفتابگیر خوب خصوصا در فصل گرم سال یعنی تابستان که هم بتواند از ورود اشعه های مضر خورشیدی به داخل کابین خودرو جلوگیری کند و هم باعث خنک نگه داشتن خودرو و افزایش راندمان مصرف کولر ماشین شما شود و همچنین از ترک برداشتن داشبورد، روکش فرمان و صندلی های ماشینتان نیز جلوگیری کند، یک امر فوق العاده مهم و ضروری تلقی می شود.  ایران پر شده از انواع و اقسام آفتابگیرهای مخصوص خودرو که همین امیر نیز باعث سردرگمی مالکان خودروها شده است و به همین سبب ما در این مطلب برآن شده ایم تا شما را با نکاتی مهم در هنگام خرید آفتابگیر خودرو شنا نماییم.

نکات مهم هنگام خرید آفتابگیر خودرو

تعیین نوع:

  • اولین نکته در خصوص خرید آفتابگیر ماشین توجه به نوع آن است.
  • در حقیقت شما باید مشخص کنید که با برای کدام قسمت های شیشه های خودرویتان قصد تهیه کردن یک آفتابگیر باکیفیت را کرده اید.
  • فراموش نکنید که مدل های مخصوص شیشه های عقب، جلو و بغل با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند.
  • ضمن اینکه شکل ساده و یا تا شدن و جمع شدگی محصول نیز از جمله نکاتی است که باید به هنگام خریدتان به آن توجه نمایید.

تناسب با مدل خودرو:

  • کلا یادتان باشد هر موقع که قصد خرید چیزی برای ماشینتان را کرده اید، حتما به مدل خودروی شخصی تان گوشه چشمی داشته باشید!
  • در خصوص انتخاب آفتابگیر خودرو نیز باید به این موضوع توجه داشته و به دنبال خرید محصولاتی باشید که با فریم هایی مناسب شیشه های خودروی شما ساخته و پرداخته شده اند.

رنگ و طرح محصول:

  • فاکتور مهم بعدی جهت خرید آفتابگیرهای خودرو مرتبط با رنگ و طرح آنان است.
  • با اینکه انتخاب رنگ و طرح در خرید هر کالایی یک امر کاملا سلیقه ای بحساب می آید اما بهتر است در این خصوص شما به سراغ خرید محصولاتی با رنگ های روشن بروید؛ زیرا رنگ های روشن کمتر گرما را به خود جلب می نمایند.
  • فراموش نکنید که امروزه امکان چاپ های تبلیغاتی بر روی آفتابگیرها نیز کاملا رایج شده است و شما می توانید از محصولات خود بصورت کاملا رایگان برای تبلیغات شغل و حرفه کاری خود استفاده نمایید.

دارای کاور حمل مخصوص:

  • بهتر است آفتابگیر ماشین شما حتما از یک کاور مخصوص نگهداری و جا به جایی برخوردار باشد.
  • اینطوری شما می توانید راحت تر از محصول خریداری شده خود استفاده نمایید.
  • و به وقت عدم نیاز به آن نیز از کاور یا همان کیف جانبی محصول استفاده کرده و از ایجاد پارگی و کثیفی آفتابگیرتان جلوگیری نمایید.

نصب و استفاده آسان:

  • اصولا نصب و طریقه استفاده از آفتابگیرها اصلا سخت و پیچیده نیست.
  • اما با این باز بهتر است شما به سراغ خرید محصولاتی بروید که از سهولت بالایی در این دو ویژگی؛ یعنی نصب و استفاده شدن برخوردار باشد.
  • برخی از آفتابگیرها از قابلیت اتصال همیشگی بر روی شیشه برخوردارند و برخی دیگر را باید چسباند و یا توسط فنرهای تعبیه شده در کناره های محصول آنان را بر روی پنجره های مورد نظرتان نصب نمود.

قیمت آفتابگیر خودرو:

  • خیالتان راحت باشد قیمت آفتابگیر خودرو هنوز دستخوش تغییرات اساسی نشده است و می توان با کمترین مبلغ ممکنه یک آفتابگیر باکیفیت را تهیه نمود.
  • با این حال توجه کنید که حتما محصول انتخابی تان از سازگاری بالایی با مدل ماشین و شیشه های عقب، جلو و همچنین بغل های آن داشته باشد.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید آفتابگیر خودرو توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این آفتابگیرها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

Car sunshade buying guide

7آفتابگیر شیشه جلو خودرو مدل عینکی کد ۲۰۲۳

مشخصات

  • پرده آفتابگیر شیشه جلو هنگام پارک خودرو از داشبورد و داخل خودرو ی شما در برابر نور و گرمای آفتاب محافظت میکند و با توجه به تاشو بودن آن حجم زیادی از خودرو شما را اشغال نمیکند و میتوانید آنرا براحتی داخل محفظه داشبورد قرار دهیدنکات مثبتقابلیت تاشوندگی و اشغال فضای کمکیفیت مناسبدارا بودن کاور نگهدارنده

11آفتابگیر شیشه عقب خودرو پاسیکو مدل P500 مناسب برای پراید

مشخصات

  • پرده عقب قالبی پراید پاسیکومناسب برای:پراید ۱۳۲پراید صباپراید ۱۳۱

مشخصات

  • آفتابگیر کرکره ای شیشه جلو خودروسایز ۴۲ سانتدفع کننده اشعه مضر UVخنک نگه داشتن اتاق خودروراحتی راننده در زمان رانندگی

25آفتابگیر شیشه بغل خودرو کد ۱۰۰ مناسب خودرو دنا پلاس مجموعه ۴ عددی

مشخصات

  • مناسب خودرو دنا پلاس مجموعه ۴ عددی

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن و را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

آشنایی با آفتابگیر خودرو

همان‌طور که از نام این وسیله پیداست، آفتاب گیر خودرو یک سپر محافظ در برابر نور خورشید است که از افزایش بیش از حد دمای داخل اتاق خودرو جلوگیری و از سرنشینان و قطعات کابین در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

آفتابگیر شیشه بغل یا دودی

آفتاب گیر شیشه بغل درواقع یک نوع توری بادوام مشکی‌رنگ است که داخل یک فریم فلزی قرار گرفته و به راحتی می‌توان آن را در قاب پنجره بغل ماشین جا داد. این وسیله یک فضای خالی هم برای دیدن آینه بغل دارد. البته باید بدانید که هر خودرویی متناسب با نوع طراحی پنجره‌ها، آفتابگیر شیشه بغل مخصوص به خود را دارد. به دلیل رنگ مشکی این آفتاب گیر ماشین به آن آفتاب گیر دودی هم معروف است. یک مدل آفتابگیر شیشه بغل هم وجود دارد که روی قسمت بالایی در و پنجره نصب می‌شود و فقط بخشی از شیشه را می‌پوشاند. این مدل قابلیت عبور نور ندارد و در رنگ‌های مختلف، بیشتر سفید و زرد و مشکی تولید می‌شود.

کاربرد آفتاب گیر ماشین

مهم‌ترین وظیفه آفتاب گیر ماشین جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد کابین خودرو است. چراکه اگر نور خورشید و اشعه مضر فرابنفش با شدت بالا روی ادوات پلاستیکی یا چرم مصنوعی داخل اتاق بتابد، کیفیت و دوام آنها را کاهش می‌دهد. همچنین هنگام سواری و رانندگی با خودرو، وجود آفتاب گیر ماشین می‌تواند مانع رسیدن نور مستقیم خورشید به سرنشینان شود و سواری با خودرو را در طول یک روز گرم تابستان برای سرنشینان ممکن سازد.

انواع آفتاب گیر ماشین

آفتاب گیر ماشین در انواع اقسام مختلف تولید می‌شود که با مهم‌ترین انواع آن آشنا می‌شویم.

آفتاب گیر دو تیکه

این آفتابگیر از ۲ تکه جداگانه تشکیل شده است و معمولا از جنس پارچه ساخته می‌شود و داخل یک فریم چهارگوش قرار می‌گیرد. این مدل آفتاب گیر خودرو را می‌توان به صورت تک به تک روی شیشه جلو قرار داد. به‌ویژه برای زمانی که خودرو در حال حرکت است و می‌خواهیم سرنشین جلو توسط نور آفتاب اذیت نشود، می‌توان از یک قسمت این آفتابگیر استفاده کرد. در زمان پارک هم می‌شود هر دو تکه را روی شیشه جلو قرار داد.

آفتابگیر برای ماشین کوچک

آفتاب گیر ماشین در طرح‌های مختلف و ابعاد متناسب با سایز شیشه ماشین‌های گوناگون ساخته می‌شوند. بنابراین برای تهیه آفتابگیر مناسب اتومبیل‌های کوچک، فارغ از جنس و نوع آن باید به بازار مراجعه و آفتابگیر مناسب با ابعاد همان خودرو را تهیه کنید.

آفتاب گیر عینکی

آفتاب‌گیر عینکی به شکل یک تکه بزرگ پارچه‌ای مستطیل شکل است که دو فریم دایره‌ای درون آن قرار دارد. این آفتاب‌گیر بیشتر به رنگ نقره‌ای تولید می‌شود، اما رنگ‌های دیگر آن نیز در بازار موجود است. این نوع آفتابگیر در هنگام پارک خودرو به کار می‌آید و می‌توان آن را روی شیشه جلو یا عقب ماشین نصب کرد.

آفتابگیر تبلیغاتی عینکی

درون فریم‌های دایره‌ای آفتاب‌گیر عینکی، لوگوی شرکت سازنده یا هر برند دیگری را می‌توان چاپ کرد. به این نوع آفتابگیرها که نوعی تبلیغ رایگان برای برند مورد نظر به حساب می‌آید، آفتابگیر تبلیغاتی گفته می‌شود.

آفتابگیر شیشه جلوی ماشین

آفتاب‌گیر عینکی، آفتاب گیر دوتکه، آفتابگیر عینکی تبلیغاتی و آفتاب‌گیر رول که از جنس طلق پلاستیکی ساخته می‌شود، از جمله بهترین و مناسب‌ترین آفتابگیرهای غیرفابریک برای جلوگیری از ورود نور از شیشه جلو است. در ضمن، یک نوع آفتابگیر کوچک هم به طور استاندارد روی سقف، نزدیک شیشه جلو توسط کارخانه نصب می‌شود که آفتاب گیر فابریک خودرو به حساب می‌آید.

ویژگی های آفتاب گیر باکیفیت

مهم‌ترین ویژگی‌های یک آفتاب گیر ماشین مناسب را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کیفیت و دوام بالا در برابر حرارت و نور خورشید
  • قابلیت انعکاس مناسب نور خورشید
  • ضدآب بودن برای آفتابگیرهایی که روی قسمت بیرونی شیشه نصب می‌شوند.
  • قیمت مناسب
  • قابلیت نصب و حمل آسان

مزایای آفتاب گیر ماشین

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از آفتاب گیر خودرو عبارتست از:

  • جلوگیری از آسیب‌دیدگی ادوات داخل کابین مانند داشبورد، روکش صندلی‌ها و در برابر نور خورشید
  • آسان کردن حضور درون کابین ماشین طی روزهای گرم سال برای سرنشینان
  • افزایش ایمنی خودرو در برابر آتش‌سوزی به‌ویژه زمانی که یک جسم شفاف داخل کابین مقابل نور خورشید وجود داشته باشد.

اجزای آفتاب گیر ماشین

آفتاب گیر ماشین معمولا از اجزای زیر تشکیل می‌شود.

پارچه

پارچه اصلی‌ترین بخش یک آفتابگیر است که جلوی ورود نور خورشید به داخل کابین را می‌گیرد. این ماده بیشتر از پلی اتیلن و پلی استر ساخته می‌شود و باید استحکام و دوام مناسب در برابر پارگی و تابش نور خورشید را داشته باشد.

قاب

قاب یا فریم درواقع همان چهارچوبی است که پارچه درون آن قرار می‌گیرد. این بخش از آفتاب گیر ماشین از فلز سبک و قابل انعطاف مثل آلومینیوم یا فایبرگلاس ساخته می‌شود تا حمل و نقل و بسته‌بندی آسانی داشته باشد.

ساکشن کاپ

ساکشن کاپ یا مکنده، یک قطعه پلاستیکی یا سیلیکونی کوچک است که برای چسباندن آفتابگیر روی شیشه جلو استفاده می‌شود. ارزان بودن و قابلیت تعویض آسان از مزایای این قطعه به حساب می‌آید.

نوارهای الاستیک

نوارهای الاستیک برای نگه داشتن آفتاب گیر خودرو روی شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از یک سمت به سمت دیگر آفتابگیر کشیده می‌شود تا از افتادن یا سر خوردن آن جلوگیری کند.

کیسه ذخیره سازی

کیسه ذخیره‌سازی یا کاور آفتاب گیر ماشین، یک کیف پارچه‌ای یا پلاستیکی است که آفتابگیر را می‌توان درون کیسه یا کاور گذاشت تا در برابر عوامل مخربی نظیر باد، رطوبت، خاک و نور خورشید ایمن بماند.

دکمه بازگشت به بالا