عمومیمطالب برتر

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

در این مقاله راهکارهایی را ارائه می دهیم که در خرید درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن ها توجه کنید. این راه حل ها و روش ها در شرایط و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و باید با توجه به موقعیت خاص هر ساختمان اعمال شوند. این موقعیت ها را با توجه به انواع آن ها بررسی می کنیم و همچنین استفاده از درب های شیشه ای اتوماتیک را بررسی می کنیم:

درب کشویی سریع

انتخاب درب شیشه ای به نوع و عملکرد آن بستگی دارد

درب های شیشه ای با توجه به شرایط استفاده و موقعیت ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که رایج ترین آنها درب اتوماتیک کشویی می باشد. عملیات ساده آن با باز کردن هموار یکی از لات ها و دیگری – انجام می شود. اگر مجموعه برای دو لات انجام شود، نام محصول به درب اتوماتیک تلسکوپی تغییر می کند. اگر از درب شیشه ای استفاده می کنید، با محدودیت فضا مواجه هستید، می توانید آن را در گوشه ورودی یا گوشه قرار دهید تا درب اتوماتیک شیشه ای نبشی برای رفت و آمد راحت باشد. اگر برای ورودی های پر رفت و آمد مانند بانک یا هتل به درب شیشه ای نیاز دارید، می توانید از درهای گردان استفاده کنید که به آنها همیشه باز و همیشه بسته می گویند. برای تاکید بر سبک و منحصر به فرد بودن مجموعه، حتی می توانید از درهای شیشه ای منحنی برای ساختمانی با ورودی زیبا استفاده کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

انتخاب درب با مکانیزم خاص با توجه به نکات مهم ارائه شده در زیر مشخص می شود.

اندازه ورودی

میزان فضایی که برای تردد در اختیار دارید ممکن است مهمترین عامل در انتخاب درب باشد. از آنجایی که اکثر درب های اتوماتیک نیاز به یک قطعه ثابت و یک قطعه متحرک دارند، فضای کمی را اشغال می کنند. بنابراین، باید به یاد داشته باشید که به عنوان مثال، یک درب کشویی اتوماتیک دارای یک قاب ثابت است که روی آن یک کرکره قابل جابجایی نصب شده است. اگر در مجموع از چهار لت استفاده کنید، دو تای آن ها ثابت و دو تای دیگر قابل جابجایی خواهند بود. اما به طور کلی، تقریباً نیمی از نقطه ورودی شما برای کاشی های ثابت تحت تأثیر قرار می گیرد. در چنین مواقعی و برای درهای باریک می توانید از درب اتوماتیک تاشو یا اتوبوس استفاده کنید. همانطور که از نام آن پیداست، هر یک از این نوع درها دارای یک لولا است که به دو قسمت تقسیم می‌شود که درب را به خود نزدیک می‌کند (نه لت دیگری)، به این ترتیب کل درب به روی ترافیک باز می‌شود. برای چنین ورودی هایی می توانید از درهای گردان نیز استفاده کنید.

درب اتوماتیک گردان شیشه ای

فرم ورودی

ورودی خانه شما یکی از دلایل اصلی انتخاب درب شیشه ای با ساختار خاص خود است. در بیشتر موارد می توانید از درب کشویی، لولایی، تلسکوپی یا تاشو استفاده کنید. اما اگر ورودی شما در گوشه خانه است، بهتر است از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کنید که از گوشه دو طرف باز می شود. اگر فضای زیادی دارید، درهای کشویی یا درهای کشویی گزینه های مناسبی برای شما هستند که با ظاهر زیبا و منحصربفرد خود تاثیر متفاوتی در ظاهر درب خانه خواهند داشت.

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای
راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای زاویه دار

انتخاب موتور درب شیشه ای (اپراتور).

یکی از دلایل اصلی انتخاب موتور برای درب شیشه ای حجم تردد از طریق آن است. اگر از این محصول برای ساختمان های پرتردد استفاده می کنید، حتما باید از موتور قدرتمندتری استفاده کنید، برای این منظور موتورهای اروپایی (عمدتا ایتالیایی و آلمانی) بهترین گزینه هستند. با آنها حتی می توانید ترافیک نامحدودی مانند رفت و آمد به بانک را پوشش دهید. برای ترافیک کمتر از آن (برای مکان هایی مانند سوپرمارکت ها) می توانید از اپراتورهای ایرانی استفاده کنید. از آنجایی که بودجه در نظر گرفته شده برای خرید درب شیشه ای یکی از مهم ترین (و شاید مهم ترین) عناصر برای انتخاب محصول است، باید به این مقاله نیز توجه ویژه ای داشت.

اتصال درب اتوماتیک شیشه ای به سیستم کنترل تردد

درب های شیشه ای اتوماتیک را می توان در سیستم های مختلف ادغام کرد و برای حفظ امنیت در موقعیت ها و موقعیت های مختلف استفاده کرد. در زیر به بررسی این عوامل و اصول استفاده از آنها می پردازیم:

چشم های ساده

ساده ترین نوع اتصال برای درب های اتوماتیک استفاده از آشکارسازهای حرکتی است. این دوربین ها که بالای در نصب شده اند، با تشخیص حرکت انسان به طور خودکار در را باز می کنند. این سنسور قادر است وزن را تشخیص دهد و وزن و حرکت حیوان خانگی را توسط شخص تشخیص دهد تا عملکرد مجموعه با کمترین خطا همراه شود. چشمک هایی در داخل و خارج از در تعبیه شده تا تردد از دو طرف به راحتی انجام شود.

درب اتوماتیک شیشه ای

چشم عاقل

این نوع لنز برای استفاده در مکان های خاص مانند بیمارستان ها مناسب است. به عنوان مثال، به یاد داشته باشید که رسیدن به بخش بیمارستان چندین ساعت طول می کشد. به عنوان مثال زمان مطالعه از دو تا چهار بعد از ظهر شروع می شود. این چشم هوشمند در ساعات مشخص شده امکان تردد در خارج از منزل را فراهم می کند، اما پس از این مدت درب به طور خودکار باز و بسته می شود و تنها امکان خروج باقی می ماند.

تجهیزات کنترل ترافیک

دستگاه های نظارت بر ترافیک یکی از ابزارهای اصلی به دست آوردن اطلاعات ترافیکی هستند و می توانید از آن برای انواع ساختمان های اداری استفاده کنید. به عنوان مثال، در یک اداره یا شرکت، می توانید یک دستگاه ردیابی اثر انگشت را به یک در شیشه ای وصل کنید و افراد را با اثر انگشت (یا صورت و کارت) شناسایی کنید. بدین ترتیب می‌توانید رفت و آمد کارکنان و کارکنان مجموعه را کنترل کنید، فقط به افراد مجاز اجازه عبور دهید و در کنار آن نیروی انسانی برای باز و بسته کردن درب وجود نخواهد داشت.

منبع: زیبادر

دکمه بازگشت به بالا