عمومیمطالب برتر

راهنمای خرید کفش نایک در کتپوش 

با خرید کفش نایک ، دویدن می تواند مانند پرواز باشد. کفش های دویدن محافظت، پشتیبانی، جذب ضربه و برگشت به عقب را فراهم می کنند تا بتوانید روی رسیدن به اهداف دویدن خود تمرکز کنید. انتخاب جفت مناسب عملکرد شما را بهبود می بخشد و خطر آسیب را کاهش می دهد. اما هر مرحله می تواند دردناک باشد اگر جفتی پیدا کنید که به درستی مناسب نباشد یا نیازهای شما را برآورده کند. بهترین کفش دویدن برای شما به عوامل زیادی بستگی دارد، بنابراین انتخاب یک برنده واضح آسان نیست. با وجود سبک ها و چیدمان های بسیار، ممکن است برای محدود کردن گزینه های خود به کمک کمی نیاز داشته باشید. او بازگشت.

راحتی حرف اول را می زند

بهترین کفش‌های دویدن برای شما کفش‌هایی هستند که راحت‌ترین احساس را داشته باشند، اما وقتی فقط آن‌ها را امتحان می‌کنید، آسان نیست بدانید که آیا راحتی در درازمدت باقی خواهد ماند یا خیر. هنگام ارزیابی راحتی، به احساس در قسمت های مختلف پای خود توجه کنید. در مورد اجزای مختلف یک کفش و نحوه تاثیر آنها بر تناسب اندام بیاموزید. اگر تاریخچه کفش نایک را مطالعه کنید به این موضوع پی میبرید که همیشه مهم ترین نکته برای کمپانی نایک، راحتی بوده است.

در بالا

رویه، قسمت بالایی کفش بالای کفی است. به دنبال تاپی باشید که متناسب با شکل پای شما باشد و مالش یا کشش نداشته باشد. رویه انقلابی نایک فلایکنیت پشتیبانی سبکی را ارائه می دهد و ضایعات را تا 60 درصد کاهش می دهد.

جعبه انگشت

به دنبال جعبه انگشتی باشید که به پای شما آسیب نرساند. شما باید بین انگشتان پا و جعبه پا فاصله کافی داشته باشید تا بتوانید به درستی انگشتان خود را خم کنید و بدون گرفتار شدن در جعبه انگشتان پا باز کنید.

زین

زین قسمتی است که بند کفش را نگه می دارد و برای ثابت نگه داشتن پا کار می کند. سعی کنید زینی پیدا کنید که پای شما را بدون احساس سفت شدن بیش از حد روی قوس هنگام راه رفتن نگه دارد.

زیره میانی

زیره میانی برای جذب ضربه طراحی شده است. زیره وسطی را انتخاب کنید که کفش را خیلی سنگین نکند و راحت باشد. از زیره میانی خیلی نرم یا خیلی سفت خودداری کنید – مانند Goldilocks باشید و یکی را انتخاب کنید که درست است.

مجرد در خارج

زیره زیره کفش است. کفشی را پیدا کنید که متناسب با شکل پای شما باشد و به شما احساس راحتی کند. در صورت امکان بین نشستن و انعطاف پذیری تعادل برقرار کنید. پیشخوان پاشنه (یا تله پاشنه) ماده ای است که رویه را به آستر کفش در پشت کفش متصل می کند. ارتفاع پاشنه شما نسبت به ارتفاع توپ می تواند بر گام شما تأثیر بگذارد. به احساس کفش هنگام راه رفتن یا دویدن توجه کنید و از کفش هایی که به یک قسمت از پای شما فشار وارد می کند خودداری کنید.

آستر برای جوراب

این کفش دارای کفی برای راحتی است. این امر بر میزان نرمی و حمایتی بودن کفش در اولین قدم گذاشتن در آن تأثیر می گذارد. در بیشتر کفش ها می توان آن را برداشت یا با ارتز جایگزین کرد. حتماً به جای تکیه بر حس اولیه، دویدن با کفش را امتحان کنید.

یقه پا

یقه مچ پا قسمت بالایی کفش است که روی پای خود می پوشید. یک یقه مچ پا خوب روی آشیل شما نمی لغزد و ساییده نمی شود و به راحتی روی مچ پای شما قرار می گیرد. این می تواند باعث ناراحتی در بسیاری از کفش ها شود. ، بنابراین زمانی که کفش را برای دویدن آزمایشی می برید به ناحیه مورد نظر توجه کنید. خطر آسیب دیدگی خود را کاهش دهید یکی از نکات مهم در انتخاب کفش دویدن، جلوگیری از آسیب دیدگی است. طراحی کفش شما و موادی که از آن ساخته شده است تعیین می کند که آیا هنگام دویدن سواری نرم دارید یا خیر. سطح حمایتی که احساس می کنید می تواند توانایی کفش شما را برای کمک به کاهش خطر آسیب دیدگی ایجاد کند یا از بین ببرد. از نظر تاریخی تصور می‌شد که کفش‌های دویدن کنترل حرکت بهترین محافظت را در برابر پرونیشن، حرکت طبیعی پا به سمت داخل در هنگام گام برداشتن، ارائه می‌دهند. متأسفانه این نوع کفش در طول این سال ها نتوانسته میزان آسیب دیدگی دوندگان را کاهش دهد. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از دوندگان واقعی، دانشمندان آزمایشگاه تحقیقاتی ورزشی نایک راه‌حل ساده‌ای را کشف کردند: بالشتک‌سازی و راحتی، کلید کاهش آسیب‌ها هستند. البته، بالشتک بیشتر می تواند منجر به حجیم شدن کفش های فوم شود. برای جلوگیری از این مشکل، NSRL یک شکل تکان دهنده منحصر به فرد ایجاد کرد که انتقال پاشنه به پنجه را هموار می کند و یک پایه پنجه و پاشنه پهن تر برای ثبات بیشتر. برای به حداکثر رساندن آسیب خود بدون آسیب دیدگی، یک تناسب راحت و دارای بالشتک را انتخاب کنید. آن را با یک روال دویدن متنوع و متناسب با تجربه و اهداف دویدن فردی خود ترکیب کنید.

6 نکته مهم

  • لطفا اندازه واقعی خود را دوباره بررسی کنید. تصور نکنید که همه کفش ها یک اندازه هستند. از نمودار اندازه ما استفاده کنید و پاهای خود را اندازه بگیرید تا مناسب ترین حالت را پیدا کنید.
  • نیم سایز را سفارش دهید: اگر در تصمیم گیری بین اندازه ها مشکل دارید، بهتر است نیم سایز را بالا ببرید.
  • خرید در عصر: زمانی که پاهای شما در تمام طول روز متورم است، ممکن است کفش هایی پیدا کنید که در صبح مناسب باشند اما در عصر احساس سفت شدن داشته باشند. بهتر است بعد از ساعت 5 عصر به خرید بروید.
  • جوراب های دویدن خود را بپوشید: برای اطمینان از تناسب اندام، همان جوراب های عرق آور را که قصد دارید برای دویدن بپوشید، بپوشید.
  • آنها را برای یک سواری آزمایشی ببرید – همیشه باید قبل از تصمیم گیری در مورد یک جفت مناسب، از چند جفت عبور کنید. فروشگاه‌های نایک به شما اجازه می‌دهند در اطراف فروشگاه دویدن کنید تا کفش‌ها را در عمل احساس کنید. برای آزمایش کامل تر، خرید بیش از یک جفت را در نظر بگیرید، آنها را امتحان کنید و آنها را برگردانید.
  • جدیدترین سبک را در نظر بگیرید: یک جفت کفش کتانی شیک می تواند اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد، اما ظاهر خوب باید بعد از تناسب اندام و راحتی باشد. هنگامی که انتخاب های خود را به مواردی که فکر می کنید برای شما مناسب هستند محدود کردید، می توانید جفتی را انتخاب کنید که بیشتر با زیبایی شناسی شما مطابقت دارد.

منبع : Nike

دکمه بازگشت به بالا