عمومیمطالب برتر

راهنمای کنترل کولر گازی ایوولی 30000

در این مقاله از برند های مختلف کولر گازی صحبت خواهیم کرد و همچنین در مورد قیمت کولر گازی ۲۴۰۰۰ اجنرال صحبت خواهیم کرد.برند‌های مختلف کولر گازی علائم و تنظیمات خاصی را برای محصولات خود تعریف کرده‌اند که با استفاده از کنترل یا ریموت این برنامه‌ها اعمال می‌شود. ریموت‌ها دارای اشکال مختلفی هستند که راهنمای استفاده از آن‌ها می‌تواند در تنظیم و استفاده بهینه از کولر گازی مؤثر واقع شود.کولر گازی ایوولی یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و محبوب است که در ظرفیت‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی شده است. ریموت کنترل یکی از لوازم جانبی برای همه کولر گازی‌های برند ایوولی است که در ادامه نحوه استفاده از کنترل کولر گازی ایوولی را آموزش می‌دهیم.

بر روی کنترل کولر گازی ایوولی دکمه‌های مختلفی تعبیه شده که هر کدام به منظور کاربری خاصی طراحی شده‌اند. وقتی با عملکرد کولر و تنظیم دقیق آن مسلط باشید قطعاً به بهره وری مورد انتظار دست پیدا می‌کنید. تولید کالا‌های با کیفیت برند ایوولی و استفاده از کنترل یا ریموت برای کنترل از راه دور این دستگاه‌ها نگاه خریداران زیادی را به خود جلب کرده است.

مشخصات کنترل کولر گازی ایوولی

کولر گازی‌های ایولی ساخت کشور چین تحت لیسانس ایتالیا هستند که در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. استفاده از کنترل کولر گازی ایوولی در تمام مدل‌های دستگاه تقریباً مشابه است. مشخصات فنی کنترل کولر گازی در ظرفیت‌های ۱۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ به شرح زیر است:

  • ریموت کنترل دارای دو عدد باتری با طول عمر بسیار طولانی می‌باشد. باتری‌های این ریموت نیم قلم هستند.
  • ریموت دارای نمایشگر ملایمی است.
  • برای ساخت ریموت از پلاستیک با کیفیت با مقاومت بالا استفاده شده است که استحکام خوبی در برابر ضربه دارد.
  • دکمه‌های تعبیه شده بر روی دستگاه فوق‌العاده محکم هستند.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی ایوولی

در تمامی کولر گازی‌ها دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه قرار داده می‌شود. نحوه استفاده از کنترل کولر گازی ایوولی در داخل دفترچه راهنما درج شده است. دکمه‌هایی که روی ریموت کنترل درج شده‌اند باید به طور دقیق بررسی شوند. یادگیری این دکمه‌ها برای شروع به کار سیستم گرمایشی و سرمایشی ضرورت دارند. در بخش آموزش ریموت کنترل حالت‌های مختلف تعریف شده‌اند و نحوه تنظیم دقیق کولر روی حالت مناسب توضیح داده شده است.

Evoli 30000 air conditioner control guide

نحوه استفاده از کنترل کولر گازی ایوولی

استفاده از کنترل کولر گازی ایوولی همانند سایر دستگاه چندان سخت و پیچیده نیست. با یکبار آموزش دکمه‌ها و برنامه‌ی کولر می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید. برای استفاده درست و بهینه از کولر گازی انتخاب حالت مناسب بسیار مهم است و وقتی شما بدانید هر برنامه برای چه شرایطی طراحی شده است قطعاً به بهره وری مورد انتظار دست پیدا خواهید کرد.

دکمه‌های روی کنترل کولر گازی برند ایوولی به شرح زیر هستند:

دکمه روشن و خاموش

در سمت چپ و در بالای ریموت دکمه خاموش و روشن دستگاه تعبیه شده است. دکمه خاموش و روشن شدن دستگاه به رنگ صورتی است. این دکمه یکی از ضرورترین دکمه‌ها برای کولر گازی است که رنگ و حالت آن اغلب برای بیشتر افراد شناخته شده است.

دکمه حالت یا مود

یکی از دکمه‌های مهم در کنترل کولر گازی ایوولی دکمه مود است. این دکمه چهار حالت مختلف را ساپورت می‌کند. حالت‌های سرمایش، گرمایش، حالت خودکار و حالت فن با این دکمه تنظیم می‌شوند. برای انتخاب این حالت‌ها لازم است که دوبار روی آن‌ها بزنید.عملکرد کولر گازی به انتخاب حالت مناسب بستگی دارد. در فصل تابستان حالت سرمایشی و در فصل زمستان حالت گرمایشی انتخاب می‌شود. دکمه فن ریموت برای تهویه‌سازی فضا تعبیه شده است و دکمه اتوماتیک برای استانداردترین درجه لازم تعبیه شده است.

دکمه چرخش یا سوینگ

کولر گازی‌های ایوولی با پرتاب باد چهار درجه طراحی شده‌اند. شما با زدن این دکمه می‌توانید تیغه‌های کولر را روی گزینه مناسبی تنظیم کنید. با توجه به موقعیت ساختمان و هوای آن می‌توانید چرخش تیغه‌ها را تنظیم کنید.

دکمه خشک

برای حذف رطوبت و تولید هوایی سالم می‌توانید دکمه خشک را بزنید. با زدن این دکمه کل رطوبت موجود در محیط از بین می‌رود. اگر رطوبت چندانی در محیط وجود ندارد بهتر است اصلاً از این دکمه استفاده نکنید. برای کولر‌هایی که برای مناطق مرطوب و شمالی طراحی شده‌اند این قابلیت کارایی بیشتری دارد.

دکمه فن

زمانی که دکمه فن روی کنترل کولر گازی را بزنید. موتور دستگاه به حالت استراحت می‌رود و از کار می‌افتد در این زمان فن کولر گازی شروع به کار می‌کند. این حالت برای انتقال سریع هوای محیط و جایگزین کردن آن با هوای موجود در محیط است. این قابلیت بیشتر در فصل پاییز و بهار کارایی دارد.

دکمه‌های افزایش و کاهش دما

بر روی ریموت کنترل کولر دکمه‌های “+” و “-” تعبیه شده است. جهت مثبت این دستگاه برای افزایش دما و جهت منفی برای کاهش دما تعبیه شده که این دکمه‌ها در طرفین دکمه OK تعبیه شده‌اند.

دکمه توربو

یکی از فناوری‌های جدید در کولر گازی‌های ایوولی مجهز شدن به فناوری توربو است. دکمه توربو یک خنک‌کننده فوری است. شما با انتخاب این حالت دمای هوای محیط را در عرض چند دقیقه خنک می‌کنید. در فصل تابستان از یک دکمه استفاده‌های زیادی می‌شود.

دکمه هیت

در کولر گازی ایوولی دکمه اهمیت اهمیت زیادی دارد. زمانی این دکمه را انتخاب کنید که می‌خواهید دمای هوای محیط گرم‌تر شود. برای فصول سرد سال این گزینه بسیار کاربردی است. دکمه به شکل گرما یا هیت طراحی شده است.

دکمه حالت خواب

این دکمه اغلب در بخش پایین کنترل تعبیه شده است و روی آن نقش ماه و ستاره‌زده می‌شود. با زدن این دکمه زمان خاموش و روشن شدن کولر را تعیین می‌کنید. برای زمان‌هایی که در خانه نیستید این گزینه بسیار کاربردی است.

دکمه سرعت یا speed

این دکمه برای تنظیم سرعت انتقال هوای گرم یا سرد در حالت‌های مختلف کم، متوسط، زیاد و اتوماتیک را بر عهده دارد. برای محیط‌هایی که ارتفاع زیادی نسبت به سطح دریا دارند معمولاً دکمه اتوماتیک‌زده می‌شود.

دکمه پاک کردن یا I clean

دکمه پاک‌کننده خودکار یکی از قابلیت‌های دستگاه است. با زدن این دکمه کولر شروع به تمیز کردن خود می‌کند. این تمیزکاری با فشار بالای باد برای حذف رطوبت انجام می‌شود.

دکمه تایمر

تنظیم زمان خاموش روشن شدن دستگاه برای بیشتر افراد به خصوص کارمندان اهمیت زیادی دارد. زمانی که در خواب هستید یا در بیرون از منزل هستید می‌توانید تنظیم کنید که کولر چه ساعتی روشن یا خاموش شود.

آموزش دکمه های ریموت کنترل کولر گازی ایوولی

  • روشن کردن کولر گازی: مطمئن شوید که واحد داخلی و واحد خارجی کولر گازی متصل و منبع برق آن روشن است. روشن کردن واحد داخلی را با استفاده از دکمه روشن/خاموش روی دستگاه یا ریموت کنترل انجام دهید. ممکن است نیاز به فشردن دکمه روشن/خاموش برای چند ثانیه باشد تا کولر گازی روشن شود.
  • افزایش و کاهش دما: با استفاده از ریموت کنترل، دکمه دما یا “+” و “-” را پیدا کنید. با فشار دادن دکمه “+” می‌توانید دمای داخلی را بالا ببرید و با فشار دادن دکمه “-” می‌توانید دمای داخلی را کم کنید. این دکمه‌ها ممکن است با عنوان‌های مختلف مانند “تنظیم دما” یا “دما +” و “دما -” نمایش داده شوند.
  • تنظیم سرعت باد: با استفاده از ریموت کنترل، دکمه سرعت باد یا “فن” را پیدا کنید. با فشار دادن این دکمه، می‌توانید سرعت باد را تنظیم کنید. در برخی از مدل‌ها، سه یا چهار سرعت باد (مانند کند، متوسط، سریع و خیلی سریع) وجود دارد که با هر بار فشار دادن دکمه، سرعت باد تغییر می‌کند.
  • تنظیم حالت عملکرد: روی ریموت کنترل، دکمه حالت یا “Mode” را پیدا کنید. با فشار دادن این دکمه، می‌توانید حالت عملکرد کولر گازی را تغییر دهید. برخی از حالت‌های معمول شامل خنک کردن، گرم کردن، تهویه و هوادهی می‌باشد. با هر بار فشار دادن دکمه، حالت عملکرد تغییر می‌کند.
  • جهت پرتاب باد: در بعضی از ریموت کنترل های ایوولی دکمه ای با عنوان “Swing” وجود دارد که برای تنظیم کردن جهت پرتاب باد است و امکان تنظیم کردن دستی پرتاب باد را برای شما فراهم می کند.
  • ذخیره پروفایل: در ریموت های جدید کولرگازی هایی ایوولی دکمه ای برای ذخیره تنظیمات خاص وجود دارد که اگر تنظیمات خواسته یا ناخواسته تغییر کرد، تنها با فشار دادن این دکمه تنظیمات قبلی شما کامل برمی گردد و نیاز به تنظیم دوباره نیست یک بار برای همیشه.
  • تنظیم سایر توابع: روی ریموت کنترل، دکمه‌هایی مانند تایمر، تنظیمات خاص، حالت خواب و غیره وجود دارند که ممکن است برای تنظیمات پیشرفته کولر گازی استفاده شوند. در صورت نیاز، دفترچه راهنمای کولر گازی را مطالعه کنید تا از تمام قابلیت‌ها و توابع آن مطلع شوید.

البته که این تمامی دکمه های روی ریموت نیست ولی برای درک بهتر یک اینفوگرافی برای نمونه درست کردیم که در تصویر زیر می تونید مشاهده کنید.اگر بازم بعد از خواندن این مطلب مشکلتان حل نشده و به جواب سوالتان نرسیده اید لطفا پایین همین مطلب در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا بهتر بتونیم به شما کمک کنیم.

دکمه بازگشت به بالا