اقتصادی

سلیمی: وزارت جهاد کشاورزی مشکلات باغداران سیب درختی را رفع کند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات باغداران سیب درختی را از وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت بحران کشور خواستار شد و گفت: اگر این کار انجام نشود معیشت باغداران دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش مخبران اصغر سلیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: امسال کشاورزان سمیرم سال سختی داشتند و سابقه سرمازدگی به این وضعیت را در این چند سال نداشتند که خسارت بسیاری به کشاورزان وارد شد.

وی افزود: تنها منبع درآمد مردم باغات سیب درختی است که هزینه باغات سرسام آور شده است. امروز قیمت یک کیسه کود اوره 750 هزار تومان شده است که اکثر باغات سمیرم سیب درختی دارند که اگر نتوانیم حداقل کود اوره را به آنها برسانیم نمی توانند باغات خود را نگهداری کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس سال جاری تصویب کرد که بخشودگی سود و دیرکرد وام ها را داشته باشیم که به بانک ها ابلاغ شده، اما الان بسیای از کشاورزان اعلام می کنند که این کار انجام نشده و حسابشان مسدود شده است.

نماینده مردم سمیرم در پایان تأکید کرد: از وزیر جهاد کشاورزی و مدیریت بحران کشور انتظار داریم که امسال دست کشاورزان سیب را بگیرند، چراکه اگر اقدامی در این رابطه انجام نشود معیشت باغداران با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام  

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا