عمومیمطالب برتر

شامپو بچه برای تمیزی پوست صورت

شاید تا به حال به ذهنتان خطور نکرده باشد که از می‌توان به‌عنوان شوینده صورت استفاده کرد. با این وجود فرمول مخصوص ضد حساسیت این شامپو، پوست را بدون تحریک، التهاب و سایر عوارض تمیز می‌کند.

چرا شامپو بچه برای شستشوی صورت مناسب است؟

شامپو بچه به اندازه کافی ملایم تولید شده تا بتوان آن را روی پوست سر نوزاد استفاده کرد، بنابراین برای صورت حساس شما نیز موثر و بی‌خطر است. این شامپو طوری طراحی شده که چشم نوزاد را تحریک نمی‌کند. بنابراین، هنگامی که از آن برای پاک کردن آرایش چشم استفاده می‌کنید، چشم شما را نیز تحریک نمی‌کند. در واقع این پاک‌کننده یک جایگزین اقتصادی برای اکثر شوینده‌های صورت بزرگسالان است. نحوه شست‌وشوی صورت با شامپو بچه صورت خود را با آب گرم خیس کنید. از آب خیلی داغ استفاده نکنید، چون چربی طبیعی پوست خود را از بین می‌برید.

به اندازه یک قاشق چایخوری شامپو بچه‌ی گلرنگ یا هر برند دیگری را روی انگشتان خود فشار دهید و آن را بین کف دست خود بمالید تا کف ایجاد شود. کف را با نوک انگشتان خود به دقت روی صورت خود ماساژ دهید و با حرکات دایره‌ای و رو به بالا مالش دهید. مقدار کمی از شامپو (به اندازه یک نخود) را روی نوک یک سواب مرطوب بمالید. سواب را به‌آرامی روی پلک‌های بسته خود بزنید تا آرایش چشم پاک شود.

ژل شستشو صورت ویتابلا را از روی صورت خود بشویید. این شست‌وشو را با پاشیدن سریع آب خنک یا سرد ادامه دهید تا منافذ پوست شما سفت شوند. به‌جای خرید پدهای گران‌قیمت کف‌کننده صورت، از شامپو بچه‌ای که روی دستمال استفاده می‌شود، استفاده کنید. به یاد داشته باشید حتی اگر شامپوی کودک استفاده می‌کنید، از وارد شدن شامپو به چشم خود جلوگیری کنید. تماس مستقیم مواد شامپو با چشم ممکن است باعث تحریک چشم نسبت به نور می‌شود.

کاربرد شامپو بچه

شامپوی کودک به‌عنوان یک شوینده بیش از حد ملایم استفاده می‌شود. این شوینده تنها پاک‌کننده آرایش نیست، بلکه می‌تواند شما را از شر گرد و غبار و آلودگی روی پوست خلاص کند. همین فواید و مزایای استفاده از شامپوی کودک باعث شده این محصول در قفسه لوازم بهداشتی جای بگیرد.

  • شامپو بچه می‌تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده ملایم آرایش استفاده شود.
  • این شوینده برس‌های آرایش را تمیز می‌کند.
  • به کمک آن از لکه‌های عرق راحت می‌شوید.
  • با این شوینده می‌توان صورت را به‌خوبی شستشو داد.
  • این شامپو می‌تواند یک پاک‌کننده شگفت‌انگیز برای پا نیز باشد.

شامپو بچه: پاک‌کننده ملایم آرایش تولید کنندگان شامپو بچه، به‌خصوص شامپو بچه گلرنگ، ادعا می‌کنند که این شامپوها «فرمول بدون سوزش چشم» دارند، چرا که با استفاده از مواد شیمیایی بی‌حس‌کننده خاص برای جلوگیری از هر نوع تحریک چشم ساخته می‌شوند. این همان چیزی است که ژل بانوان را جایگزین مناسبی برای پاک‌کننده آرایش شما می‌کند. علاوه بر این، فرمول پاک‌کننده کامل و در عین حال ملایم این شوینده به خلاص شدن از شر آرایش‌های سرسخت بدون تحریک پوست کمک می‌کند.

برس‌های آرایش را تمیز می‌کند شما می‌توانید از شامپو بچه برای تمیز کردن برس‌های آرایش خود استفاده کنید. فرمول پاک‌کننده این شامپو، مواد آرایشی را از روی برس‌ها پاک کرده و آن‌ها را تمیز می‌کند. برای این تمیزکاری، شامپوی کودک گلرنگ را به مقداری آب ولرم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. برس را درون این ترکیب شستشو دهید و در ادامه با آب فراوان بشویید. در صورت نیاز فرآیند را تکرار کنید. صورت خود را بشویید شست‌وشوی صورت با شامپو بچه به دلیل خاصیت کف‌کنندگی باعث شده که در پاکسازی به‌خوبی عمل کند. این موضوع کمک می‌کند تا به طور کامل مواد آرایشی، کثیفی، چربی و… بدون آسیب به پوست شما پاکسازی شوند.

همان‌طور که می‌دانید پوست کودک بسیار حساس است، بنابراین، مراقبت از پوست صورت کودک اهمیت زیادی دارد. پوست بزرگسالان با پوست نوزاد کاملا متفاوت است. تمام محصولات ویتابلا با در نظر گرفتن پوست حساس آن‌ها با دقت ساخته می‌شوند. با این وجود، بسیاری از محصولات کودک وجود دارند که بزرگسالان نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. محصولات کودک حاوی مواد شیمیایی نیستند یا مواد شیمیایی بسیار کمتری دارند. در نتیجه آسیب زیادی به پوست شما نمی‌رسانند. نکات مهم برای استفاده از شامپو بچه

  • بهتر است مطمئن شوید شامپوی کودکی که انتخاب می‌کنید، عاری از مواد شیمیایی مضر باشد.
  • قبل از استفاده از این شامپو، به پوست خود توجه کنید. بعضی از پوست‌ها به مواد شامپو حتی بدون مواد شیمیایی حساس هستند.
  • بعد از شستن صورت با شامپو بچه، بهتر است از تونر استفاده کنید تا ذرات کثیفی موجود در پوست پاک شوند.
  • در نهایت، شما باید یک مرطوب‎کننده خوب و ملایم داشته باشید تا پوست شما بعد از شست‌وشو با شامپو خشک نشود.
  • استفاده منظم از پاک‌کننده، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده به بهبود رنگ پوست کمک می‌کند.

مزایای استفاده از شامپو بچه

  • شامپو بچه به عنوان یک پاک‌کننده صورت عمل می‌کند و تمام آلودگی‌ها را از روی پوست شما پاک می‌کند.
  • از آنجایی که این شوینده شامپو بچه است، برای استفاده بی‌خطر بوده و به پوست شما آسیب نمی‌رساند.
  • ظاهری شفاف به پوست شما می‌دهد و همچنین باعث می‌شود پوست شما نرم و صاف به نظر برسد.
  • با استفاده از شامپو بچه، پوستی شفاف، درخشان و جوان‌تر خواهید داشت.
  • تمام آرایش صورت، چشم و سایر قسمت‌های پوست شما با شامپو بچه پاک می‌شود.

معایب استفاده از شامپو بچه شامپو بچه برای شست‌وشوی صورت، پاک‌ کردن آرایش و… کاربرد دارد اما ممکن است این شامپوها برای بعضی از پوست‌ها مشکلاتی نیز به همراه داشته باشند. پوست‌های خشک نسبت به شامپوهای بچه واکنش چندان خوبی ندارند. در واقع شامپوهای بچه مواد شیمیایی ندارند اما با توجه به ترکیباتی که دارند، باعث خشکی پوست می‌شوند. این موضوع بعد از چند بار استفاده از شامپو نمایان می‌شود، به همین خاطر استفاده از مرطوب‌کننده بعد از شست‌وشوی صورت با شامپوی کودک اهمیت زیادی دارد. این مسئله در مورد پوست‌های خشک ضرورت به مراتب بیشتری دارد. شامپو بچه با توجه به اینکه مواد شیمیایی ندارد، می‌تواند پاک‌کننده خوبی برای آرایش صورت حتی آرایش چشم باشد. از طرفی این شوینده می‌تواند برای تمیزکاری برس آرایش یا شوینده صورت کارایی داشته بادکتر رویا میرنظامی

چالش بر سر استفاده یا عدم استفاده از برای شستشوی پوست باعث شد که امروز تیم مهتاطب مقاله ای راجع به فواید استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان و همچنین موارد منع مصرف آن جمع آوری کند. چندین سالی است که پزشکان، شامپو های بچه مخصوصا شامپو بچه فیروز و جانسون را برای شستشوی صورت و بدن تجویز می کنند. در این بین برخی از استفاده کنندگان احساس رضایت کامل از مصرف شامپو بچه را داشته اند و اعلام می کنند که پوستی شفاف، نرم و بدون آلرژی داشته اند، اما گروهی دیگر از مصرف کنندگان شامپو بچه گزارش کرده اند که در اثر شستشوی صورت با شامپو بچه پوستشان دچار خشکی، جوش و چین و چروک شده است.

پس لازم است اطلاعات دقیقی در مورد استفاده از شامپو بچه به شما داده شود تا بدانید:
1) بهترین شامپو بچه برای شستشوی پوست بزرگسالان کدام است؟
2) شامپو بچه برای درمان چه نوع مشکلات پوستی و مویی مناسب است؟
3) افرادی که می توانند از شامپو بچه برای شستن صورت استفاده کنند باید چه نوع پوستی داشته باشند؟
4) آیا بزرگسالان می توانند از شامپو بچه استفاده کنند؟

این مقاله با وجود اینکه وقت کمی برای مطالعه نیاز دارد اما می تواند برای همیشه سوالات شما در مورد شامپو بچه را حل کند. از شما خواهشمندیم این اطلاعات را با دوستان و اعضای خانواده خود نیز در میان بگذارید.

فواید شامپو بچه

کودکان به دلیل اینکه دارای پوست حساس و موهایی ظریف و شکننده هستند باید محصولات بهداشتی آنان نیز دارای خصوصیات منحصر به فردی باشد که با محصولات آرایشی و بهداشتی بزرگسالان کمی متفاوت است. لذا شامپوهای بچه نیز برای شستشوی پوست سر و موهای ظریف کودکان باید دارای ویژگی های زیر باشد:

????فاقد مواد تحریک کننده و حساسیت زا مانند پارابن، سولفات، الکل، اسانس و عطر
????عدم ایجاد سوزش چشم در هنگام شستشوی سر
????قدرت پاک کنندگی ملایم
???? PH سازگار و ملایم با پوست کودک
????دارای اثرات درمان کننده
????غلظت مناسب
????بدون ایجاد خشکی و زبری در پوست سر و بدن

کودکان تازه متولد شده به علت داشتن پوست حساس و همچنین به علت اینکه دائما در رختخواب قرار دارند و پوست سر آنها با بالشت و لباسها در تماس است اکثرا دچار یا درماتیت سبورئیک می شوند. اگزما همان دانه های قرمز ریز ر روی پوست صورت و بدن کودک می باشد و همچنین دانه های سفید یا زرد رنگ موجود در کف سر و لابلای موهای کودک قرار دارند، در این شرایط می گوئیم پوست سر کودک پوسته پوسته شده است. اگزما در 90% کودکان به علل ژنتیکی و حساسیت ایجاد می شود پس در این شرایط باید از شوینده هایی استفاده شود که بتواند رطوبت کافی را به پوست کودک داده و همچنین مانع ایجاد حساسیت پوستی شود. شاید تا همینجای مقاله نیز متوجه شده باشید که شامپو بچه برای شستن چه نوع پوستی از بزرگسالان مناسب است.

شامپو بچه فیروز برای شستشوی پوست صورت و بدن

حتما برای شما پیش آمده که پزشک برای شما یکی از عزیزانتان جهت شستشوی روزانه “شامپو بچه” را تجویز کرده است. اینکه شامپو بچه برای شستشوی پوست شما یا شخص دیگری تجویز شده باشد دلیل خوبی برای استفاده ی عمومی از آن نیست. جالب است بدانید اگر به اکثر نسخه های تجویز شده ی شامپو بچه برای بزرگسالان توجه کنید توجه می شوید که در 90% مواقع شامپو بچه مخصوصا شامپو بچه فیروز برای مشکلات زیر تجویز شده است:

????پوستهای حساس و دارای التهاب
????پوستهای دارای اگزما
????سوختگی صورت و بدن
????عمل جراحی چشم یا پلک
????درماتیت سبورئیک پلک
????گل مژه
????عفونت و حساسیت چشم

پس در نتیجه اگر پوست خشک، چرب یا جوشداری دارید تا حد امکان از شامپو بچه برای شستشوی صورت خود استفاده نکنید مگر اینکه پزشک شما بنابر معاینه پوست و شرایط خاص پوست شما استفاده از شامپو بچه را برای شستشوی روزانه پوست به شما توصیه کرده باشد.

چرا شامپو بچه برای  پوست حساس مناسب است؟

افرادی که پوست حساسی دارند مانند کودکان نباید از محصولات حاوی مواد تحریک کننده مانند پارابن، عطر، اسانس و سولفات استفاده کنند. شامپوهای بچه و مخصوصا شامپو بچه فیروز و جانسون که مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته اند هیچگونه ماده اولیه حساسیت زا، عطر یا مواد ضد عفونی و پاک کننده ای که باعث خارش یا حساسیت شوند را ندارند پس زمانی که با پوست شما در تماس باشند می توانند پوست را تمیز کنند بدون اینکه عارضه ای بر آن ایجاد کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا