اقتصادیمطالب برتر

شرح وظایف کارشناس منابع انسانی چیست + نرم افزار منابع انسانی

یک سازمان از واحدهای مختلفی تشکیل شده و هر واحد وظایف مشخص و تعریف شده­ای دارد. این واحدها باید برای دست­یابی به اهداف سازمان نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند. یکی از واحدهای مهم سازمان واحد منابع انسانی و در حالت جزئی­تر کارشناس منابع انسانی است.

نیروی انسانی جزء سرمایه­ های اصلی هر سازمانی است. یکی از واحدهایی که نیروی انسانی شاغل در سازمان از زمان استخدام تا قطع همکاری با آن ارتباط زیادی دارد، واحد منابع انسانی و به خصوص کارشناس منابع انسانی است. در این مقاله شرح مختصری در خصوص وظایف کارشناس منابع انسانی و نرم افزار منابع انسانی ارائه شده است.

کارشناس منابع انسانی کیست؟

هر سازمان یا شرکتی در تلاش است تا مناسبت­ترین نیرو را برای هر موقعیت شغلی استخدام کند. برای دستیابی به این هدف یک واحد اقتصادی اقدام به استخدام کارشناس منابع انسانی می­نماید.

اصلی ترین وظایف کارشناس منابع انسانی جذب کارجو یا نیروی انسانی، مصاحبه با متقاضیان کار، بررسی رزومه و سوابق کاری آن­ها است. همچنین کارشناس منابع انسانی سایست­های واحد اقتصادی، خط و مشی کاری واحد مورد نظر و در نهایت رویه کاری موجود در واحد اقتصادی را برای نیروی انسانی جذب شده تشریح می­کند.

وظایف کارشناس منابع انسانی

در پارگراف قبل در رابطه با کارشناس منابع انسانی و بخشی از وظایف کارشناس منابع انسانی، توضیح داده شد. به طور کلی وظایف کارشناس منابع انسانی در یک واحد اقتصادی به شرح زیر است.

  • تهیه منابع مورد نیاز جهت استخدام نیروی جدید و مصاحبه با متقاضیان کار
  • اتخاذ تصمیم در خصوص استخدام
  • بررسی و تکمیل مستندات و مدارک مربوط به استخدامی­های جدید در سازمان
  • بررسی و حل مشکلات کارمندان و پاسخ­گویی به آن­ها در حیطه وظایف مربوط به خود
  • پشتیبانی و حمایت از نیروی تازه استخدام شده در شرکت یا سازمان
  • همکاری در توسعه سیاست­ها و خط و مشی­های سازمان یا شرکت
  • انجام فرایند مربوط به استعفا یا اخراج کارمندان
  • مدیریت کارکنان در جهت ارتقا سطح شغلی آن‌­ها

علاوه بر وظایف ذکر شده کارشناس منابع انسانی باید دارای مهارت هایی نظیر ارتباط قوی، توانایی حل اختلاف،تصمیم گیری، اخلاق گرایی،  نظم و سازماندهی باشد.

استخدام کارشناس اداری و منابع انسانی | چگونه کارشناس منابع انسانی شویم

جایگاه کارشناس منابع انسانی در سازمان

به طور کلی اهمیت کارشناس منابع انسانی در سازمان بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اندازه سازمان یا شرکت، مدل عملیاتی منابع انسانی در واحد اقتصادی مورد نظر و سطح ارشدیت در سازمان یا شرکت جایگاه کارشناس منابع انسانی در هر سازمانی با یکدیگر متفاوت است.

نرم افزار منابع انسانی چیست؟

باتوجه به طراحی و تولید نرم افزارهای مختلف مورد نیاز هر کسب و کاری، نرم افزارهای منابع انسانی ازجمله نرم افزار منابع انسانی آرین سیستم نیز در راستای آسان­تر شدن کارها، کاهش خطاهای انسانی و صرفه جویی در زمان طراحی و تولید شده اند. باتوجه به ویژگی­هایی که نرم افزار منابع انسانی دارد، وجود آن در هر کسب و کاری ضروری است.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی با جمع­آوری سوابق پرسنل سازمان در مدیریت هر چه بهتر سازمان و انجام دقیق­تر وظایف کارشناس منابع انسانی، سازمان را یاری می­رساند. قابلیت­های نرم افزار مدیریت منابع انسانی، برای سازمان­ها با هر سطح فعالیت و تعداد نیرویی، با استفاده از نرم افزار به عنوان سرویس در دسترس قرار می­گیرد.

به طور کلی نرم افزار منابع انسانی، نرم افزاری است که تمامی فرآیندهای استخدام، محاسبه حقوق و دستمزد و مدیریت پرسنل را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند. این نرم افزار سبب افزایش کارایی کسب و کار، یکپارچگی تمامی عناصر موجود در سازمان و درنهایت امکان دسترسی راحت به اطلاعات پرسنل را فراهم می­نماید.

کاربرد نرم افزار منابع انسانی

در زمینه مدیریت منابع انسانی نرم‌افزارهای مختلفی طراحی و تولید شده است. اکثر این نرم افزارها دارای اهداف مدیریتی مشخص و ثابتی هستند. به صورت کلی این اهداف به شرح زیر است؛

  • ماژول استخدام با کاربری تهیه و توزیع آگهی‌های استخدام
  • مرکز اختصاصی برای انتخاب و ارزیابی متقاضیان
  • مکانیزم تعیین و برنامه‌ریزی آسان با هدف نمایش کلی از وضعیت پرسنل
  • مجموعه‌ای از ابزارهای نظارت و ارزیابی مناسب با هدف بررسی و کنترل از راه دور پرسنل سازمان

استخدام کارشناس اداری و منابع انسانی | چگونه کارشناس منابع انسانی شویم

یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در زمینه مدیریت منابع انسانی، نرم افزار مدیریت منابع انسانی آرین سیستم است. نرم افزار مدیریت منابع انسانی آرین سیستم همانند سایر نرم افزارهای مشابه با ارائه ماژول­هایی از جمله حقوق و دستمزد، کارگزینی، حضور و غیاب پرسنل و دسترسی کارکنان به پرتال شخصی امکان مدیریت همزمان واحدهای منابع انسانی را فراهم کرده است. نرم افزار مدیریت منابع انسانی آرین سیستم به عنوان یک راهکار در جهت رفع نیاز سیستم منابع انسانی بوده و از مرحله جذب و به‌کار‌گیری نیرو تا توسعه پرسنل را به صورت یکپارچه مدیریت می­کند. به طور کلی ویژگی­های نرم افزار مدیریت منابع انسانی آرین سیستم به شرح زیر است؛

  • امکان تهیه دیسکت بیمه، بانک و مالیات
  • دسترسی به بخش ارزیابی عملکرد پرسنل
  • امکان تعریف امتیازات شغلی در بخش کارگزینی پرسنل
  • انعطاف در تغییر شیفت­های کاری مطابق تقویم
  • دسترسی به بخش تشویق و تنبیه پرسنل سازمان
  • صدور اتوماتیک اسناد حسابداری مربوط به واحد حقوق و دستمزد

یکی از ماژول های نرم افزار منابع انسانی آرین سیستم نرم افزار پرسنلی و احکام یا کارگزینی می باشد. نرم افزار پرسنلی و احکام آرین سیستم با ثبت تمام اطلاعات پرسنل و امکان ثبت انواع حکم‌های کارگزینی با مزایا مختلف برای کارکنان سازمان، در کنار واحد منابع انسانی به مدیریت امور پرسنل ‌می‌پردازد.

نرم افزار پرسنلی و احکام آرین سیستم با ایجاد هماهنگی بین کارهایی که برای مدیریت پرسنل سازمان لازم است و همچنین سهولت ثبت اطلاعات و گزارشگیری از اطلاعات پرسنل، به انجام امور پرسنلی به بهترین شکل ‌می‌پردازد.

نرم افزار کارگزینی آرین سیستم امکان ثبت مشخصات پرسنلی با تمام جزئیات و پیوست مدارک پرسنلی را فراهم ‌می‌کند. پس از ثبت اطلاعات پرسنل، می‌توان انواع احکام پرسنلی با مزایای مختلف را برای پرسنل ثبت نمود.

امکان ثبت گواهی ضمانت حقوق، خدمات برجستگی، تخصص‌ها و مهارت‌ها و… از جمله امکاناتی هستند، که باعث می‌شوند هرآنچه مدیران باید از کارکنان خود بدانند در سیستم ثبت بشود.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره نرم افزار منابع انسانی آرین سیستم بدست بیاورید و یا قصد ثبت درخواست دموی نرم افزار منابع انسانی آرین سیستم را دارید، به سایت آرین سیستم به آدرس www.ariansystem.net مراجعه نمایید.

همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید نرم افزار ArianERP از کارشناسان فروش شرکت آرین سیستم، می‌توانید با شماره 43027-021 تماس حاصل فرمایید.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا