علمی و پزشکی

ضرورت تشکیل کارگروه مشترک با وزارت صمت و جهاد کشاورزی در حوزه داروهای گیاهی

رئیس جدید دفتر تحقیقات و تحقیقات تکمیلی وزارت بهداشت بر لزوم ایجاد کارگروه مشترک با وزارت کشاورزی و جهاد برای سکوت در حوزه پزشکی تأکید کرد.

به گزارش مخبران ، دکتر نفیسی حسینی یکتا در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: تنها چیزی که می خواهم ذکر کنم داروهای گیاهی است ، زیرا این ظرفیت از بین می رود و ما به اندازه کافی نمی گیریم ، بنابراین لازم است. برای این منظور باید در سکوت و جهاد کارگروهی با وزارت کشاورزی تشکیل دهیم و تصمیمات مؤثرتری در زمینه گیاهان دارویی بگیریم.

نقض برخی از عطرها یک مشکل بزرگ است

وی در خصوص نظارت بر عطرها و جلوگیری از سوءاستفاده از آنها ، گفت: در این حالت باید موازی هم اقدامات منفی و هم مثبت انجام دهیم. در برخی موارد ، کمک ادارات و دستیاران مسئول بازرسی بسیار مفید است. نقض برخی از عطرها یک مشکل بزرگ است. به عنوان مثال ، بسیاری از داروهایی که برای درمان چاقی استفاده می شوند حاوی کورتیکواستروئیدها هستند و بسیاری از داروهایی که برای ترک اعتیاد به مصرف کنندگان فروخته می شوند.

دکتر مختارجی در مورد اظهارات وزیر بهداشت در مورد استفاده از داروهای سنتی و مکمل در مراکز درمانی ، کلینیک ها و بیمارستان ها بود. حسینی یکتا اظهار داشت: در مورد مراکز درمانی قصد داریم در مرحله اول بهبود پیدا کنیم. شیوه زندگی و آموزش کارکنان بهداشت را در دستور کار قرار داده و در مورد داروهای گیاهی که می توان در این مراکز تهیه کرد نتیجه بگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا