استان ها

ضرورت صنعتی کردن گردشگری سنتی مازندران

مخبران/مازندران استاندار مازندران گردشگری سنتی را یکی از آسیب های جدی بر سرراه گردشگری مازندران دانست و گفت: باید گردشگری مازندران از سنتی به صنعتی تبدیل شود.

سید محمود حسینی پور عصر امروز در گردهمایی فعالان گردشگری مازندران که باحضور جمعی از مسئولان حوزه گردشگری استان و خراسان رضوی در دفتر استانداری غرب مازندران نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه زمان گلایه و انتقادات بی جهت گذشته است، اظهار کرد: فعالان گردشگری مازندران باید یک تحول بنیادین در موضوع گردشگری مازندران که هدف گذاری دولت مردمی سیزدهم هست بوجود آورند.

مازندران لنگرگاه گردشگری کشور

وی با بیان اینکه استان مازندران لنگرگاه گردشگری کشور است، افزود: باتوجه به طبیعتی که در استان وجود دارد از منظر کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست بی نظیر است و جنگل‌های هیرکانی در نوع خود منحصر بفرد محسوب می‌شود.

وی به نقش مهم تمدن مردم مازندران در صیانت از جنگل های هیرکانی اشاره کرد و گفت: مزیت های فراوان بالقوه ای در حوزه گردشگری در مازندران وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود تا آن‌را در اختیار گردشگران ایرانی و بین المللی قرار داد.

تبدیل مسافر به گردشگر

استاندار مازندران وجود دریا، ساحل، جنگل و کوهستان و فاصله کم بین دریا و جنگل را از جمله موهبت های بی نظیر مازندران دانست و گفت: یکی از کارهای بزرگی که باید در استان انجام شود تبدیل مسافر به گردشگر است.

حسینی پور ادامه داد: سالانه حدود ۴۰ میلیون مسافر وارد مازندران می شوند که باید در تبدیل این جمعیت به گردشگر تلاش شود.

لزوم تبدیل گردشگری سنتی به صنعتی

وی گردشگری سنتی را یکی از آسیب های جدی در مازندران برشمرد  و یادآور شد: باید گردشگری سنتی به صنعتی تبدیل شود و اگر بتوان این موضوع را در استان رقم بزنیم فضای گردشگری استان متحول خواهد شد.

استاندار مازندران فضای سنتی استان را برای گردشگری صنعتی لازم و ضروری دانست و متذکر شد: این استان کلکسیون طبیعت دنیا است و باید از این ظرفیت ها بهره برد.

حسینی پور بر مراودات بیشتر با استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: اگر ۵ میلیون مسافر خارجی که سالانه به زیارت امام رضا(ع) می روند تنها ۱۰ درصد روانه مازندران شوند کفایت می کند و این موضوع به توسعه گردشگری استان کمک خواهد کرد.

ضرورت صنعتی کردن گردشگری سنتی مازندران

وی جاده کندوان را یکی از جاذبه های طبیعی کشور عنوان کرد و یادآور شد: این جاده باید به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود کمااینکه در سفر رئیس جمهور به این موضوع نیز تاکید شد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بزرگترین رویداد گردشگری بین روسیه و ایران در ۵ مهرماه رقم خواهد خورد.

حسینی پور، انتقادات نابجا را موجب عقب افتادن استان دانست و گفت: آنچه امروز نیاز است امید دادن به آینده است و نباید گوش به پراکنده گویی ورشکستگان مهاجرت کرده به خارج از کشور داد .

وی وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا را در استان یکی از ظرفیت های مهم در تشکیل دهکده ویژه گردشگری دانست و تاکید کرد: وجود ۹۰۰ آب بندان در استان از جمله ظرفیت های مهم گردشگری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا