بین الملل

ظریف: زورگویی‌های آمریکا اعتبار سازمان ملل را به خطر انداخته و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مخبران ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (شنبه) به دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترس درباره اقدامات ایالات متحده نوشت: در دومین سالگرد پایان حضور آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل من از دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترس خواسته ام كه ​​ایالات متحده را به دلیل نقض تعهدات خود محكوم كند و دیگران را مجبور به انجام این كار كند.

وی گفت: “اجبار قانونی اعتبار سازمان ملل را تهدید می کند و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.”

به گزارش فارس ، به مناسبت دومین سالگرد خروج غیرقانونی و ناموفق ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل ، محمد هاوات ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه نامه ای به دبیر کل ارسال کرد. (7 ماه مه) وی درگیر چندین موضوع مرتبط با خروج غیرقانونی ایالات متحده از برنامه اقدام مشترک (CJAP) و همچنین اعمال یک جانبه تحریم های یک جانبه توسط دولت علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است. تعهدات آن طبق قوانین بین المللی توجه به مسائل شورای امنیت این کسب و کار با نقض جدی ، مکرر و مداوم منشور سازمان ملل ، به ویژه ماده 25 ایالات متحده ، روبرو شده است که اعتبار و صداقت سازمان ملل را به خطر می اندازد و صلح بین المللی را به خطر می اندازد. امنیت (اینجا بخوانید)

در تاریخ 7 مه 2016 ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، که بارها از انتقاد از برجام به دلیل اعلام تصمیم خود مبنی بر عقب نشینی از توافق نامه استفاده کرده بود ، این تصمیم را عملی کرد و رسما اعلام کرد که ایالات متحده از توافق خارج شده و سپس در فضا او زمانی تحریم هایی را علیه ایران وضع کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا