عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین در بوشهر انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بوشهر

به گزارش خبرنگار آنلاین، زهرا السادات جلالیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمار ۴۷ ساله با شکایت درد پا و لنگ به دکتر فهیمه سمیعی متخصص جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کرد که پس از انجام ام. آر. آی برای بیمار تشخیص تومور نخاعی در سطح مهره دوم کمری (L2) داخل ساک نخاعی، با درگیری ریشه‌های نخاعی و همچنین تنگی کانال نخاعی کمری می‌دهند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: دکتر سمیعی جهت جلوگیری از نقص عصبی حین عمل جراحی بیمار اقدام به استفاده از دستگاه نرومانیتورینگ در زمان عمل جراحی می‌نمایند که روش جدید در جراحی‌های تخصصی مغز و اعصاب است.

وی اظهار داشت: نورومانیتورینگ حین عمل جراحی، یک تکنولوژی پیشرفته است که به جراحان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم عصبی بیمار را در حین جراحی به‌طور لحظه‌ای رصد و پایش کنند،

وی ادامه داد: استفاده از نورومانیتورینگ حین عمل جراحی با مزایای متعددی از جمله کاهش خطر آسیب عصبی، کاهش نیاز به جراحی مجدد، کوتاه شدن زمان جراحی و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار همراه است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر ضمن طلب دعای خیر برای همه بیماران و قدردانی از زحمات تیم پزشکی و پرستاری اظهار داشت: این بیمار پس از طی روند درمان با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و به زندگی عادی خود بازگشته است.

دکمه بازگشت به بالا