بین الملل

قرارگاه جهاد تبیین و امیدآفرینی در وزارت علوم تشکیل می‌شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه جهاد تبیین و امیدآفرینی در وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در پنجاه و هشتمین معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه طباطبایی برگزار شد، اولویت‌های بسیج اساتید را برشمرد و گفت: انسجام بخشی و تعالی سازمانی، جهاد تبیین و امیدآفرینی، کمک به اعتلای نظام آموزش عالی، کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور جزو اولویت‌های بسیج اساتید است.

مردانی افزود: یکی از راه‌های جذب نیرو‌های ارزشی فراهم شدن زمینه ارتقای آنان و فرار گرفتن در جایگاه‌های برتر علمی است که کمک می‌کند این افراد خود را برای اثرگذاری بیشتر آماده کنند.

وی تشکیل قرارگاه جهاد تبین و امید آفرینی در حوزه آموزش عالی با ریاست وزیر علوم را نیز از دیگر اقدامات بسیج اساتید دانست که این قرارگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: تشکیل و توسعه اندیشکده حکمرانی آموزش عالی بسیج اساتید در وزارت علوم برای سیاست پژوهی در حوزه آموزش عالی، تقویت کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره در بسیج اساتید برای کمک به تولید متون دینی و تحول در علوم انسانی د کتب دروس عمومی و مشارکت در کمیته رصد و پایش دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم را به صورت جدی ادامه دادیم.

وی افزود: همچنین در زمینه کمک به دیپلماسی و مرجعیت علمی از طریق ارتباط با اساتید با محوریت کرسی اساتید مسلمان، تشکیل ۲۲ کمیته تخصصی در سطح ملی و استانی و گروه‌های مسئله محور با دانشگاه‌های اصلی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی کشور در شناسایی و حل مسائل اساسی نیز مد نظر ما بوده است و به این شکل سازمان بسیج اساتید تنها یک سازمان دفاعی نیست و در موضوعات علمی و پژوهشی نیز نقش دارد.

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا