مطالب برترورزشی

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه

لیست وسایل کوهنوردی

چک لیست لوازم کوهنوردی شامل چه مواردی است؟ برای تهیه لیست وسایل کوهنوردی، چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ چه تجهیزاتی برای کوهنوردی مورد نیاز است؟ لوازم کوهنوردی حرفه ای کدام هستند؟

معمولا برای رفتن به هر سفری، یک سری تجهیزات به همراه خود داریم. وقتی می‌خواهیم سفر برویم، قطعا به فکر این هستیم که باید چه تجهیزاتی را به همراه خود داشته باشیم تا یک سفر کامل و لذتبخش داشته باشیم. کوهنوردی هم یک سفر محسوب می‌شود که برای رفتن به آن، یک سری تجهیزات باید به همراه داشته باشیم تا سفرمان راحت و کم دردسر باشد. برای همین این مطلب را که در مورد لیست وسایل کوهنوردی است برای شما تهیه کردیم. با توجه به اینکه فروشگاه اصغری شاپ چندین سال است در حوزه و نظامی فعال است، می‌تواند با استفاده از تجربه خود به شما در این باره کمک کند. همچنین در انتهای مطلب چک لیست لوازم کوهنوردی را برای چک کردن راحت تر شما، آماده کرده ایم.

کوهنوردی را شاید بتوان یکی از ورزش‌های لذتبخش و در عین حال، پر چالش دانست. این سفر پر چالش را فقط می‌توان با استفاده از تجهیزات و تهیه کردن لیست وسایل کوهنوردی به سرانجامی خوش و آسوده رساند. پس اگر به فکر یک کوهنوردی لذتبخش هستید، توصیه می‌کنیم حتما قبل از آن در مورد لوزام کوهنوردی تحقیق کنید.

برای تهیه لیست وسایل کوهنوردی باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

یکی از مواردی که در تعیین تجهیزات کوهنوردی حائز اهمیت است، این است که چند روز میخواهید به سفر کوهنوردی بروید؟ با مشخص کردن جواب این سوال، کارتان برای انتخاب وسایل، راحت تر خواهد بود و می‌دانید چه چیزهایی نیاز دارید.

قبل از سفر، باید مشخص شود کوهنوردی شما تابستانی است یا زمستانی؟ منظور ما آب و هوای محل زندگیتان نیست، بلکه آب و هوایی است که بر جو یک قله حاکم است. بسیاری از کوهستان‌ها هستند که در برخی از مقاطع گرم سال هم برفی هستند.

یکی دیگر از مولفه‌های تعیین کننده جهت تهیه لوازم کوهنوردی، شرایط جغرافیایی منطقه ای است که میخواهید به آن سفر کنید. سوالهایی که در این باره باید از خود برای تحلیل جغرافیای یک منطقه بپرسید، این است که مسیر چگونه خواهد بود، تا چه ارتفاعی می‌توانید بالا بروید و چقدر در آن منطقه چالش وجود خواهد داشت؟

قطعا این سه مورد که خدمتتان عرض کردیم، برای تکمیل چک لیست لوازم کوهنوردی به دردتان خواهد خورد.

قبل از تهیه لیست وسایل کوهنوردی، این نکات را رعایت کنید!

قبل از اینکه سراغ چک لیست لوازم کوهنوردی برویم، توصیه ما این است که یک سری نکات را حتما رعایت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید و سفر خوب و مفرحی داشته باشید. این نکات طبق تجربیات سایر کوهنوردان بوده و به شما بسیار کمک خواهد کرد:

قبل از سفر حتما تقویم را چک کنید و به خاطر داشته باشید. همچنین تعیین بهترین زمان سفر هم می‌تواند از روی یک تقویم کامل صورت بگیرد.

آب و هوا در روزهای مختلف سال، متفاوت است. هر هفته به خصوص در فصل‌های زمستان و پاییز ممکن است دارای نوسانات دمایی و بارشی در طول هر روز باشد، که با بررسی دقیق آب و هوای منطقه ای که می‌خواهید به آن سفر کنید، از شرایط آن با خبر خواهید شد.

با بررسی آب و هوا و همچنین تقویم آب و هوایی به صورت روزانه، می‌توانید بهترین زمان را برای صعود به قله‌ها تعیین کنید تا سفر راحت تری داشته باشید.

همچنین بررسی دقیق آب و هوا می‌تواند در تکمیل کردن لیست وسایل کوهنوردی و تجهیزاتی که باید به همراه داشته باشید، کمک کند.

در کنار بررسی آب و هوای منطقه و قله، حتما به هشدارهای هواشناسی هم دقت داشته باشید. این هشدارها می‌توانند به شما در انتخاب زمان مناسب کوهنوردی کمک کنند و شما را با شرایط جوی مقصد، آشنا سازند.

در سایت‌های گردشگری و همچنین نقشه‌های آنلاین می‌توانید منطقه ای که قرار است به آن سفر کنید را بررسی کنید. با جاده‌ها، فرعیات، امکانات، مناطق مسکونی و غیره آشنا شوید. این کار به سفر راحت تر شما قطعا کمک خواهد کرد.

برای پیشگیری از اتفاقات احتمالی در مسیر، بهتر است که قبل از سفر، به بررسی معاینه فنی خودرو یا وسیله نقلیه خود بپردازید. درست است که حادثه خبر نمی‌کند، اما چک کردن وسیله نقلیه قبل از سفر، خطر حوادث غیر مترقبه را به شدت کاهش می‌دهد.

با بررسی جاده‌ها و مسیرهای منتهی به مقصد، از طریق سایت‌های معتبر یا با تماس با مرکز مدیریت جاده‌های کشور، از وضعیت جاده‌ها مطلع شوید.

نکات مهم جهت حفظ سلامت و امنیت شما در کوهنوردی و طبیعت گردی!

یکی از مواردی که در چک لیست لوازم کوهنوردی باید به خاطر داشته باشید، انتخاب لباس مناسب است. در لیست وسایل کوهنوردی خود لباس‌های مناسب را با توجه به منطقه و آب و هوای قله انتخاب نمایید. همچنین از پوشیدن لباس های پر زرق و برق که باعث جلب توجه بیش از حد می شود، خودداری نمایید. با توجه به سرمای حاکم، به همراه داشتن لباس گرم اضافی، به شدت توصیه می‌شود.

افراد بومی و محلی منطقه، می توانند به شما در پیدا کردن یک مسیر مناسب کمک کنند. همچنین به همراه داشتن افراد با تجربه کوهنوردی و آشنا به منطقه به شدت توصیه می‌شود. عدم وجود افراد آشنا به منطقه و با تجربه، می تواند سفر شما را سخت تر کند.

قطعا احترام گذاشتن به افراد بومی و محلی منطقه، حس بهتری به شما خواهد داد و چه بسا اینکه اگر مشکلی داشته باشید، قطعا با روی خوش شما را راهنمایی و همراهی خواهند کرد. همچنین اگر در توانتان هست، از صنایع دستی و مواد غذایی آن منطقه خرید کنید تا به اقتصادشان کمک کنید و چه بسا در آینده امکانات بیشتری در این محل ها برای غذای کوهنوردی یک روزه فراهم شود.

 

در بندهای قبلی متن به این نکته اشاره کردیم که اگر میخواهید به کوهنوردی بروید، تجهیزاتی احتیاج خواهید داشت. همچنین گفتیم که برای انتخاب و تهیه لیست وسایل کوهنوردی مورد نیاز، باید مولفه های مختلفی را در نظر بگیرید تا مناسب سفری که در پیش دارید. حالا قصدمان این است که در این پاراگراف ببینیم چه وسایلی در این لیست لوازم کوهنوردی می‌گنجد.

تجهیزات کوهنوردی، طیف گسترده ای از محصولات را شامل می‌شود. برای این که درک بهتری از این وسایل داشته باشید، ما ترجیح دادیم که این محصولات را در قالب دسته بندی هایی برای شما معرفی کنیم.

بهتر است که وسایل کوهنوردی به دسته بندی های زیر تقسیم شوند:

هر آنچه که شما برای پوشش خود و همچنین راحتی جسمتان در سفرهای کوهنوردی نیاز داشته باشید، در این دسته بندی قرار می‌گیرد.

هر وسیله ای که برای استقرار در منطقه های مناسب در طول مسیر نیاز دارید را می‌توان در این لیست گنجاند.

چه بخواهید کوهنوردی کوتاه مدتی داشته باشید و چه سفرهای چند روزه، یک سری از وسایل و ظروف را باید به همراه داشته باشید تا سفری راحت در پیش داشته باشید، این وسایل همه در این دسته بندی نام برده می‌شوند.

انواع وسایلی که می‌توانند راهنمای شما در طول سفر باشند، انواع وسایل اضطراری و دستگاه های سنجش را می‌توان در این دسته بندی نام برد.

انواع وسایل امدادی که شاید در طول سفر مورد نیازتان باشد را در این دسته بندی ذکر خواهیم کرد.

لیست وسایلی که برای سفرهای یک یا چند روزه احتیاج خواهید داشت، در این دسته بندی قرار می‌گیرند.

خب! فکر کنم تا حدودی با مقدمه چینی که داشتیم، شما با دسته بندی های لیست وسایل کوهنوردی که قصد داریم در این مطلب راجع به آنها صحبت کنیم آشنا شدید.

حالا نوبت آن است که در هر دسته بندی، وسایلی که استفاده می‌شود و باید در لیست قرار بگیرد را نام ببریم و برای کاربرد هر یک توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم.

یکی از مهمترین مواردی که باید در ابتدای لیست وسایل کوهنوردی به آن اشاره شود، پوشاک و لباس کوهنوردی است. پوشاک و لباس ها انسان را از گرما، سرما و مخاطرات طبیعی حفظ می‌کنند و همچنین حرکت انسان را آسان تر می‌کنند. قبل از اینکه وسایل را نام ببریم، به نظر شما مهمترین وسایلی که در این لیست باید قرار بگیرد چیست؟

انواع کفش، کوله، لباس های مخصوص، عینک، کلاه، عصا، وسایل پوشیدنی کمکی و غیره تجهیزاتی خواهند بود که برای کوهنوردی جزء این دسته بندی قرار می‌گیرند و البته جزء وسایل حیاتی سفر برای کوهنوردان به شمار می‌رود که در ادامه دلیل آن را متوجه خواهید شد.

یکی از با اهمیت ترین وسایلی که باید برای کوهنوردی تهیه کنید، کفش کوهنوردی خواهد بود. تهیه یک کفش مناسب، قطعا در کیفیت کوهنوردی شما تاثیر خواهد گذاشت.

در لیست وسایل کوهنوردی از آنجا که کفش جزء مهمترین لوازم دیده می شود، باید به کیفیت آن اهمیت داد. وقتی صحبت از کیفیت کفش کوهنوردی می شود، شوخی بردار نیست، چرا که برای حرکت در مسیرهای گاها صعب العبور در کوه ها، نیازمند کفش مستحکم و مرغوب هستید، چون در غیر اینصورت سلامت شما و پای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و ممکن است یک عمر پشیمانی به بار آورد.

در توجه به کیفیت کفش کوهنوردی، حتما کیفیت زیره کفش را در نظر داشته باشید. زیره کفش های کوهنوردی باید به اندازه کافی در برابر سایش و فشارهای احتمالی مسیر، مقاوم باشد. هرچقدر جنس زیره بهتر باشد، پای کوهنورد را در برابر زمین سخت و ناهموار، اشیاء سخت و سنگ و تیغ بهتر مراقبت خواهد کرد.

در کنار دقت به کیفیت زیره، باید کیفیت رویه کفش را هم بررسی کنید. رویه از آنجایی که پا را از گرما، سرما و ضربات خارجی حفظ می کند، باید به اندازه کافی باکیفیت و بادوام باشد.

شاید این قسمت را هم بتوان جزء کیفیت آورد ولی تصمیم گرفتیم به خاطر اهمیتی که دارد، به صورت جداگانه به آن بپردازیم. از آنجایی که کفش جزء لیست وسایل کوهنوردی است که همواره همراه شما خواهد بود، باید علاوه بر دوام و استحکام، راحتی آن را نیز در نظر بگیرید.

وقتی قرار است پای شما ساعت ها در یک کفش بماند و شما انواع مسیرهای هموار و ناهموار را با آن پیمایش کنید، پس بهتر است کفشی انتخاب کنید که هم سبک باشد و هم راحت و نرم. این راحتی و نرمی به جنس داخلی کفش بستگی خواهد داشت.

غیر از موارد بالا، باید برای انتخاب کفش کوهنوردی، در نظر داشته باشید در چه شرایطی میخواهید به کوهنوردی بروید. اگر در فصل تابستان قرار است به کوهنوردی بروید، باید کفش هایی انتخاب کنید که بتواند هوا را در خود گردش دهد. همچنین مسیری که طی می کنید، کمتر دارای یخ و برف خواهد بود و بیشتر زمین خشک و هموار است، پس باید کفشی با کفی و زیره صاف انتخاب کنید.

اما کوهنوردی در زمستان و برف و یخ، بسیار متفاوت است. باید کفشی که انتخاب می کنید، در وهله اول ضد آب باشد. برف و یخ رطوبت دارند و ممکن است در صورت عدم رعایت این نکته، یخ های آب شده به کفش شما نفوذ کنند و ادامه مسیر را برای شما دشوار کنند.

همچنین برای محافظت پا و ساق پا از سرمای محیط و سرمای یخ و برف، بهتر است کفش های ساق دار انتخاب کنید. بهتر است این کفش ها دارای دولایه باشند تا خوب پای شما را گرم نگه دارند. پس به خاطر اهمیت کفش در چک لیست لوازم کوهنوردی و همچنین قیمت بالای آن، وقت و دقت کافی برای انتخاب کفش بگذارید.

اگر میخواهید اطلاعات کامل تری درباره کفش کوهنوردی و نکات انتخاب آن به دست آورید، در مقاله ای به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم که توصیه می کنیم آن را مطالعه فرمایید:

در ادامه برای شما کامل‌ترین چک لیست وسایل کوهنوردی یک روزه و سفرکه ممکن است در انواع سفرهای کوهنوردی و طبیعت گردی مورد نیاز شما باشد تهیه کرده ایم، اینکه چه وسیله ای و از چه نوع مورد نیاز شما خواهد شد، تشخیص این موضوع بر عهده شماست. طبیعتا پس از یک الی دوبار سفر به راحتی متوجه نیازهایتان خواهید شد و از این چک لیست لوازم کوهنوردی به طور بهینه ای استفاده خواهید نمود.

 

حراج وسایل کوهنوردی | خرید وسایل کوهنوردی

نکات مهم انتخاب وسایل کوهنوردی باتوجه به چک لیست بالا

1- استفاده از نقشه های گوگل و یا دیگر نقشه های الکترونیک در سفرهای طبیعت گردی بسیار مرسوم است. اما در نظر داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به برق نمی توانید از این نقشه ها استفاده کنید. استفاده از نقشه های کاغذی ضد آب خیال شما را از این بابت راحت می کند.

2- برای انتخاب کیسه خواب مورد نظرتان به شرایط آب و هوایی مقصد دقت کنید. معمولا در لایه ی داخلی کیسه خواب، دمای مناسب استفاده از کیسه خواب درج می شود. برای طبیعت‌گردی در اکثر جاهای ایران و اکثر فصلها یک کیسه خواب الیاف با دمای کامفورت صفر کافیست و انتخاب خوبی برای کسانی است که در بهار، تابستان و پاییز سفر می‌کنند و به مناطق دریایی و ساحلی علاقه دارند. و یک کیسه خواب پر با دمای کامفورت -۵ هم انتخاب امنی برای کسانی که کوهنوردی می‌کنند، دوچرخه سواری یا سفرهای طبیعت‌گردی در مناطق خشک و کویری می‌خواهند بروند.

3- زیر انداز کیسه خواب برای خواب راحت خصوصا در هوای سرد بسیار لازم و ضروری است. چرا که زیر انداز کیسه خواب یکی از مهمترین لوازمی است که باید به همراه داشته باشید و همیشه به این موضوع دقت کنید یک کیسه خواب، هرچقدر هم خوب و گرم باشه، بدون زیرانداز برای شما هیچ کارایی نخواهد داشت و با حذف زیرانداز از لیست لوازم خود، آسایش، راحتی و حتی سلامت خود را تهدید کرده اید.

4- در انتخاب کوله به سبک بودن و استاندار بودن آن دقت کنید. استفاده از کوله های غیر استاندارد مخصوصا در سفرهای طبیعت گردی چند روزه که ممکن است بار زیادی به همراه داشته باشید می تواند باعث آسیب به کمر و ستون فقرات شما شود.

4- برای خرید چادر به وزن آن، ضد آب بودن و تعداد نفرات توجه داشته باشید.

5- از پکینگ کیوب برای پارتیشن بندی فضای داخل کوله خود استفاده کنید. در سفرهای طبیعت گردی استفاده مناسب از فضای داخل کوله و همچنین چیده شدن مناسب وسایل داخل آن بسیار به شما در منظم کردن و دسترسی به آن ها کمک می کند.

6- تا به حال به رنگ آمیزی پوشاک کوهنوردان و طبیعت گردان دقت کرده اید؟ شاید بارز ترین مشخصه پوشاک طبیعت گردی و کوهنوردی رنگ آمیزی شاد و استفاده از رنگ های با تناژ تند و زنده است. علت این موضوع دو دلیل است، یکی ماهیت این فعالیت ها که هیجانی و روحیه بخش هستند، دوم تمایز رنگ با رنگ های موجود در محیط که موجب دیده شدن بهتر فرد خواهد شد. حتما در انتخاب لباس های خود به کارایی آنها علاوه بر ظاهر آن دقت داشته باشید، یک لباس خوب، لباسی است که زود کثیف نمیشود، در برابر شرایط محیطی مقاوم است و علاوه بر اینها دارای وزن مناسب تری نسبت به سایر البسه مشابه است.

7- همراه داشتن موارد غذایی تازه، تضمین تجربه خوب سفر برای شما خواهد بود. خصوصا در کمپ های سرد، صرف یک غذای تازه و گرم به شما کمک میکند تا خواب راحتی را در سرما داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که انتخاب مواد غذایی سنگین، خراب شدنی و نیازمند آماده سازی زیاد نیز دردسرهای خودش را برای شما خواهد داشت.

جمع بندی نهایی :ممنونیم که تا انتهای مقاله بهترین چک لیست لوازم کوهنوردی و سفر [یک روزه-سه روزه-هفتگی] با اصغری شاپ همراه بودید. در صورت نیاز به هر کدام از وسایل بالا به آدرس اینترنتی https://asghari-shop.com مراجعه کنید و کالای موردنظر را با کیفیت بالا و قیمت مناسب درب منزل دریافت کنید.

چرا به لیست وسایل کوهنوردی نیاز دارید؟

همه افرادی که قصد دارند در حوزه ورزش کوهنوردی فعالیت خود را شروع کنند و این ورزش را جدی بگیرند، نیاز به لیست وسایل اولیه و مناسب دارند. البته در نظر داشته باشید که لیست وسایل کوهنوردی به موارد متفاوتی مانند محل قله و یا میزان زمان حضور شما در طبیعت بستگی دارد. برای یک صعود مفید به کوهستان به ابزارهای گوناگونی نیاز است و قبل از صعود به کوه نیاز به یک لیست وسایل کوهنوردی کامل نیاز دارید. البته برای هر نوع صعود ابزار متفاوتی نیاز است و این موضوع به منطقه مربوطه، زمان کوهنوردی و فصل اجرای آن نیز بستگی دارد. در این مطلب لیست وسایل کوهنوردی را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد دارید به کوهپیمایی بروید، با استفاده از این لیست، تفریح خوب و آسانی را داشته باشید.

یکی از ورزش‌هایی است که به عنوان تفریح نیز انجام می‌شود. البته برای بعضی از افراد کوهنوردی یک شغل به حساب می‌آید. این ورزش در اصل پیمایش مسیرهای سخت در کوه‌ها، با به کارگیری ابزار و وسایل خاص و نیز دسته و پنجه نرم کردن با مسیرهای سخت سنگی و یخی است.

در ادامه شما را با مهمترین لوازم کوهنوردی در زمستان آشنا خواهیم کرد. برخی از مهمترین مواردی که در این مطلب بیان خواهند شد عبارتند از:

لوازم کوهنوردی در زمستان

لیست وسایل کوهنوردی در زمستان

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه

معرفی بهترین لباس‌های کوهنوردی

کفش کوهنوردی

اولین موردی که قصد داریم به آن اشاره کنیم، کفش کوهنوردی است. کفش کوهنوردی نه تنها جزو اصلی‌ترین وسایل کوهنوردی است بلکه از مهم‌ترین ابزارهای این ورزش نیز می‌باشد. سعی کنید در انتخاب کفش کوهنوردی خود عجله نکنید و باکیفیت‌ترین کفش را خریداری نمایید.

چند نکته مهم در زمینه تهیه کفش کوهنوردی:

– کفش کوهنوردی از اصلی‌ترین ابزار برای نجات جان کوهنوردان در شرایط سخت و فصل زمستان است.

– سعی کنید با کفشی که پای شما را اذیت می‌کند و به اصطلاح پا را می‌زند، کوهنوردی نکنید.

– با خرید یک کفش باکیفیت و مناسب، کوهپیمایی بی‌خطری را در فصل زمستان پشت سر بگذارید.

کوله پشتی

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه نیازمند یک کوله پشتی خوب و مناسب می‌باشد. مطمئنا شما برای کوهپیمایی وسایل گوناگونی را با خود می‌برید و برای حمل آن‌ها باید یک کوله پشتی تهیه کنید. البته امروزه تهیه کوله پشتی کوهنوردی کار دشواری نیست. زیرا در بازار بهترین کوله پشتی‌های مخصوص کوهنوردی موجود است. به طور معمول افرادی که کوهنوردی می‌کنند، جهت سفرهای یک روزه خود کوله‌های سبک‌تری را تهیه می‌کنند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تکمیل لیست وسایل کوهنوردی یک روزه ، تهیه یک کوله پشتی سبک را در دستور کار خود قرار دهید.

لباس‌های کوهنوردی

حتی اگر کوهپیمایی شما یک روزه باشد، تهیه بهترین لباس کوهنوردی امری کاملا ضروری است. مطمئنا انتخاب لباس مناسب برای کوهنوردی ارتباط بسیار زیادی با سلامتی کوهنوردان دارد. با توجه به تجربه کوهنوردان خبره و حرفه‌ای، به افرادی که تصمیم دارند این ورزش را آغاز کنند، توصیه می‌شود که مناسب‌ترین لباس‌ها را تهیه کنند. یکی از مهم‌ترین وسایل لیست کوهنوردی در زمستان لباس گرم است. بنابراین در تهیه آن دقت کنید و بهترین جنس لباس را خریداری نمایید. در ادامه مطلب به معرفی لیست لباس‌های کوهنوردی می‌پردازیم.

کلاه مناسب برای کوهنوردی

از دیگر وسایلی که تهیه آن نباید از قلم بی‌افتد، کلاه است. کوهنوردی در زمستان را می‌توان چالش‌برانگیزترین نوع کوهنوردی معرفی کرد. با توجه به این موضوع جهت کوهنوردی در این فصل، سعی کنید دو نوع کلاه را در لیست ابزار کوهنوردی در زمستان جای دهید.

کلاه گرم را به عنوان لایه اصلی بپوشید.

از کلاه لبه‌دار جهت جلوگیری از نور شدید آفتاب استفاده کنید.

در صورت بارش برف و یا باران می‌توانید از کلاه کاپشن خود استفاده کنید.

گتر

گتر همان لایه و یا محافظی است که کوهنوردان بر روی پاچه شلوار و کفش خود می‌پوشند. این مورد از اصلی‌ترین وسایل لیست کوهنوردی در زمستان است. گتر به هیچ وجه نباید فراموش شود. گتر در مناطقی که خار وجود دارد، باعث محافظت از پای شما خواهد شد. در ضمن چنانچه کوهنوردی شما در مناطق برفی باشد، از ورود برف به درون پاچه‌های شلوار و کفش شما نیز جلوگیری می‌کند. همچنین گتر اجازه نخواهد داد که روی کفش و شلوار شما در مناطق بارانی گلی و خیس شود.

با توجه به محافظت گتر از پاهای شما، این مورد را به راحتی می‌توان لایه آخر لباس مخصوص کوهنوردی معرفی کرد. مطمئنا گتر باعث سلامتی و امنیت جسمی شما خواهد شد. البته فراموش نکنید که گترهای گوناگونی برای هر نوع آب و هوا وجود دارد.

انواع گتر

گترهای کوهنوردی

گترهای قله برفی

گترهای پیاده‌روی

گترهای مسیر جنگلی

گترهای یخ نوردی

زیرانداز

یکی دیگر از ابزار مورد نیاز در لیست وسایل کوهنوردی یک روزه زیرانداز است. اگر قصد دارید به راحتی در بین مسیر در کوه استراحتی داشته باشید، حتما یک زیرانداز به همراه خود ببرید. البته در نظر داشته باشید که اگر صعود به قله بیشتر از یک روز طول بکشد، باید یک زیرانداز سبک و مخصوص کوهنوردی تهیه کنید. اما اگر کوهپیمایی شما یک روزه است، یک زیرانداز ساده کافی است.

باتوم مخصوص کوهپیمایی

یکی از مهم‌ترین ابزار کوهنوردی باتوم متخصوص است. پیشنهاد می‌کنیم در لیست وسایل کوهنوردی خود، باتوم را قرار دهید. اصلی‌ترین کاربرد باتوم کوهنوردی، کمک کردن در بالا رفتن و همچنین پایین آمدن از کوه است. باتوم کوهنوردی در واقع کار چوب‌هایی را انجام می‌دهد که مردم در طبیعت جهت پیاده‌روی از آن کمک می‌گیرند.

آب آشامیدنی و غذای مناسب

مواد غذایی و همچنین بطری آب از مواردی هستند که کوهنوردان باید در کوله پشتی خود قرار دهند. البته نوع غذا به سفر شما بستگی دارد. کوهنوردانی هستند که علاقه بسیار زیادی به آشپزی دارند. بنابراین برای انجام این کار باید ابزار آشپزی را در لیست ابزار کوهنوردی خود قرار دهند. اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر سفر شما یک روزه است، ابزار آشپزی را در لیست وسایل کوهنوردی یک روزه خود قرار ندهید.

 

چادر و کیسه خواب

برای این که یک شب را در طبیعت سپری کنید، باید به همراه خود چادر و یا کیسه خواب ببرید. این دو مورد از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز لیست ابزار کوهنوردی در زمستان هستند. البته چادر و کیسه خواب به طور معمول برای سفرهای بیش از یک روز پیشنهاد می‌شود که تهیه آن از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه در زمستان

در این بخش از مطلب قصد داریم به طور مختصر چند مورد از وسایل مورد نیاز کوهنوردی یک روزه زمستانی را معرفی کنیم. وسایلی که تهیه آن‌ها بسیار ضروری است و مطمئن باشید هر کدام از آن‌ها استفاده خاص خود را دارند. این لیست کمک می‌کند که شما کوهپیمایی ساده‌ای را در فصل زمستان پشت سر بگذارید.

دستمال سر، عینک آفتابی ،عینک طوفان

طناب فردی، کلنگ کوجک

دستکش‌های مخصوص کوهنوردی

چراغ پیشانی به همراه باطری اضافه

فلاکس آب گرم

یخ شکن‌های مخصوص چهار شاخه

شلوار و بلوز بیس

قاشق، لیوان، چاقو، فندک و کبریت

کاپشن پلار، شلوارهای بادگیر

جوراب مخصوص کوهنوردی

جعبه کمک‌های اولیه، کیت بقا

کرم ضدسوختگی، دستمال کاغذی

سنگ آتش زنه، نقشه، قطب‌نما

سوت نجات، مدارک شخصی

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که هر چقدر تهیه لیست وسایل کوهنوردی ذکر شده در این مطلب را جدی بگیرید و آن را پشت گوش نیاندازید، کوهنوردی و گردش بی‌خطر و آرام‌تری را پشت سر خواهید گذاشت. حتی اگر سفر شما یک روزه و کوتاه باشد، هر کدام از این وسایل در قسمتی از سفر شما به کار خواهد آمد،. پس سعی کنید که بسته به سفر خود، هیچکدام از وسایل گفته شده را از قلم نیاندازید. امیدواریم که کوهپیمایی خوبی را در کنار یک جمع از دوستان ورزشکار و شاد سپری کنید.

دکمه بازگشت به بالا