علمی و پزشکیمطالب برتر

محصولات کلاژن گلد آدریان مناسب چه افرادی می باشد؟

 

مکمل های کلاژن گلد آدریان به عنوان یک منبع موثر از کلاژن به بدن ارائه می‌شوند و می‌توانند به حفظ جوانی پوست، جلوگیری از چین و چروک و بهبود سلامت مفاصل و بافت‌های متصل کمک کنند. با توجه به کاهش تولید کلاژن در سنین بالاتر، مصرف کلاژن به عنوان یک مکمل غذایی به بهبود کیفیت پوست کمک شایانی می کند. استفاده منظم از این مکمل به رفع تیرگی پوست، حفظ کشسانی پوست، و حتی بهبود مشکلات مرتبط با آفتاب ‌سوختگی و لک‌های پوستی کمک می کند. محصولات کلاژن گلد آدریان شامل قرص کلاژن گلد کلاسیک، ساشه کلاژن گلد و قرص کلاژن پلاس بیوتین و ویتامین سی می باشد.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که مسئول مفاصل سالم و خاصیت ارتجاعی یا کشش پوست است. کلاژن در استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و خون شماست و سه چهارم پوست و یک سوم پروتئین بدن شما را تشکیل می‌دهد. کلاژن به طور طبیعی در بدن با ترکیب اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده پروتئین های موجود در غذا، تولید می شود. با افزایش سن، کلاژن موجود در بدن تجزیه می شود و تولید بیشتر آن، برای بدن سخت می شود. در نتیجه، بسیاری از افراد به پودر کلاژن یا انواع دیگر مکمل های کلاژن مانند کپسول و مایعات کلاژن روی می آورند.

بدن حاوی انواع مختلفی از کلاژن است. دانشمندان در مجموع 29 گونه از جمله این 5 نوع اصلی را شناسایی کرده اند.

  • نوع I که به پوست، استخوان ها، رباط ها و تاندون های شما استحکام می بخشد
  • نوع II، که غضروف انعطاف پذیری را تشکیل می دهد که به حمایت از مفاصل شما کمک می کند
  • نوع III که در اندام های داخلی، رگ های خونی و ماهیچه ها یافت می شود
  • نوع IV، در برخی از لایه های پوست شما
  • نوع V که در قرنیه و همچنین برخی از لایه‌های پوست و مو وجود دارد

اکثر مکمل های کلاژن حاوی انواع I، II و III هستند که بیشتر کلاژن موجود در بدن شما را تشکیل می دهند. آنها حاوی یک شکل قابل هضم کلاژن به نام پپتیدهای کلاژن یا کلاژن هیدرولیز شده هستند. این مکمل ها از بافت گاو، خوک، مرغ یا ماهی ساخته می شوند.

فواید مصرف کلاژن

از آنجایی که کلاژن بسیاری از بخش‌های حیاتی بدن ما را تشکیل می‌دهد، کلاژن نه تنها برای حفظ سلامتی مفید است، بلکه ضروری است. در حالی که شواهد معقولی وجود دارد مبنی بر اینکه انواع کلاژن به حفظ پوست هیدراته و تسکین درد آرتروز کمک می کنند. در اینجا به برخی از مزایای رایج مکمل های کلاژن اشاره می کنیم:

  • استخوان های قوی تر با افزایش سن: تراکم استخوان‌ها با افزایش سن کمتر شده و شکننده‌تر می‌شوند و همچنین به زمان بیشتری برای التیام نیاز دارند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روزانه پودر کلاژن به متراکم‌ تر شدن استخوان‌ها، کند کردن روند پیری که آن‌ها را شکننده می‌کند و تولید استخوان جدید کمک می کند.
  • خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست: مصرف مکمل های کلاژن، آبرسانی و کشسانی پوست را برای افراد مسن بهبود می بخشد. همچنین به کاهش چین و چروک کمک می کنند.
  • موهای ضخیم تر: در حالی که مردان بیشتر دچار ریزش مو می شوند، بسیاری از زنان نیز با افزایش سن دچار ریزش مو یا نازک شدن مو می شوند. در یک مطالعه، گروهی از زنان با موهای نازک افزایش قابل توجهی در مقدار، پوشش پوست سر و ضخامت موهای خود در حین مصرف روزانه مکمل های کلاژن مشاهده کردند.
  • ناخن های سالم تر: ناخن‌های برخی افراد راحت‌ تر از دیگران می‌شکنند و به سرعت رشد نمی‌کنند. یک مطالعه روی گروهی از زنان نشان داد که تنها پس از 4 هفته مصرف روزانه مکمل‌های کلاژن، ناخن‌ها سریع‌تر رشد می‌کنند و ناخن‌های شکسته کمتری دارند.
  • کاهش درد آرتروز: برای افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو، مکمل های کلاژن به عنوان یک مسکن خفیف عمل می کند و عملکرد مفصل را بهبود می بخشد. حدود 3-5 ماه از درمان روزانه طول می کشد تا این پیشرفت ها را مشاهده نمایید.
  • افزایش توده عضلانی: یک مطالعه کوچک نشان داد که مردانی که مکمل‌های کلاژن را در طول یک برنامه تمرین قدرتی 12 هفته‌ای مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که این مکمل‌ها را مصرف نمی‌کردند، افزایش بیشتری در توده عضلانی و قدرت داشتند.
  • بهبود سلامت قلب: کلاژن به حفظ شکل شریان ها و رگ های خونی شما کمک می کند. هنگامی که شما کمبود کلاژن دارید، شریان های شما ممکن است ضعیف شوند. رگ های خونی شکننده خطر تصلب شرایین را افزایش می دهد که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود. یک مطالعه کوچک بر روی افراد سالم نشان داد که پودر کلاژن عروق را سالم تر نگه می دارد و به کاهش ریه کمک می کندایای کمتر شناخته شده مانند کاهش فشار خون و سطح قند خون نیاز داریم.

قرص کلاژن گلد کلاسیک آدریان:

قرص کلاژن گلد آدریان حاوی 833 میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و 3 است. این ترکیب بهبود جذب کلاژن توسط بدن را فراهم کرده و اثراتی مثبت بر سلامت مفاصل، جلوگیری از تیرگی پوست و حفظ کشسانی پوست دارد. همچنین، باعث کمک به هضم غذا و حتی حفظ سلامت مغز می‌شود. استفاده منظم از این قرص به عنوان یک مکمل غذایی به بهبود سلامتی اجزای مختلف بدن کمک می کند.

ساشه (پودر) کلاژن گلد آدریان:

پودر ساشه ای کلاژن گلد آدریان، حاوی 5000 میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و 3 است. این مقدار کلاژن، نیاز بدن به این پروتئین مهم را به صورت کامل تأمین کرده و به حفظ کشسانی پوست کمک می‌کند. تا سن 40 سالگی، تولید کلاژن در بدن سالانه حدود 1 درصد کاهش می‌یابد و استفاده از پودر کلاژن به تأخیر این فرآیند کمک می کند. همچنین مصرف این پودر در جلوگیری از علائم پیری پوست و کاهش چین و چروک بسیار مفید است. لذا مصرف روزانه این پودر به افراد بالای 40 سال پیشنهاد می شود. می توان پودر کلاژن را با مخلوط کردن آن در اسموتی ها، شیک ها، محصولات پخته شده، سوپ ها یا حتی قهوه و چای ولرم خود مصرف نمود.

کلاژن گلد پلاس بیوتین و ویتامین سی آدریان:

این محصول حاوی سه ترکیب اصلی، یعنی کلاژن نوع 1 و 3 (2500 میلی گرم)، بیوتین و ویتامین C می‌باشد. این محصول علاوه بر این دو نوع کلاژن که به خوبی با بدن انسان سازگار هستند و می‌توانند بهبود ساختارهای پوستی را تقویت کنند، شامل بیوتین می باشد که یک ویتامین B محسوب می‌شود و به بهبود سلامت پوست، موها و ناخن‌ها کمک می‌کند. همچنین ویتامین C موجود در این مکمل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و در تولید کلاژن نقش بسزایی دارد. مصرف این مکمل می‌تواند به خوبی از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال های آزاد محافظت نماید.

برای تهیه و اطلاعات بیشتر در مورد محصولات کلاژن گلد آدریان با سایت داروخانه آنلاین در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا